SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-sklep CCC wyprzedził eObuwie, Amazon z 2,9 mln polskich użytkowników (TOP10 serwisów e-commerce)

Zdecydowanym liderem wśród serwisów e-commerce w Polsce pozostaje Allegro, które w marcu br. odwiedziło 20,5 mln internautów. Największy wzrost osiągnęło CCC.eu, wyprzedzając e-sklepy Castoramy i eObuwia. Amazon miał 2,91 mln polskich użytkowników.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. przeglądarkowa odsłona Allegro zanotowała 20,53 mln użytkowników i 70,34 proc. zasięgu. Na drugim miejscu jest należąca do Allegro porównywarka Ceneo.pl, którą odwiedziło 13,62 mln internautów, co dało 46,66 proc. zasięgu.

Dodatkowo aplikacja mobilna Allegro miała w marcu 9,96 mln użytkowników i 34,1 proc. zasięgu. Była zdecydowanym liderem wśród wszystkich aplikacji mobilnych należących do rodzimych wydawców internetowych (tylko ci są audytowani w badaniu Mediapanel).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Firma Allegro od października ub.r. jest notowana na warszawskiej giełdzie. W czwartym kwartale osiągnęła wzrost przychodów netto o 61,2 proc. do 1,3 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 84,8 proc. zysk netto zwiększył się ponad dwukrotnie, ze 123,9 do 260,6 mln zł. Miesiąc temu zapowiedziała, że do końca br. uruchomi pilotażowo 1,5 tys. automatów do nadawani i odbioru paczek.

Media Expert przed RTV Euro AGD, CCC przed eObuwiem

W czołowej dziesiątce są po dwa sklepy ze sprzętem elektronicznym i obuwiem. Mediaexpert.pl miał 10,37 mln użytkowników i 35,52 proc. zasięgu, a Euro.com.pl, e-sklep sieci RTV Euro AGD - 9 mln użytkowników i 20,87 proc. zasięgu.

CCC.eu odwiedziło 5,44 mln internautów (co dało 18,63 proc. zasięgu), a eObuwie.com.pl - 5,26 mln (18,04 proc.). Grupa CCC tydzień temu za 1 mld zł sprzedała 20 proc. akcji eObuwia Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski, jednocześnie porozumiała się z założycielem eObuwia co do kupna dalszych 20 proc. akcji firmy za 720 mln zł.

Empik.com miał 6,16 mln użytkowników i 21,13 proc. zasięgu, apteka internetowa Doz.pl - 5,79 mln internautów i 19,86 proc. zasięgu, a Castorama.pl - 5,41 mln użytkowników i 18,53 proc. zasięgu.

Aliexpress ma w Polsce trzy razy więcej użytkowników niż Amazon

W zestawieniu jest jedna globalna platforma - chiński Aliexpress w zeszłym miesiącu odwiedziło 8,46 mln polskich internautów, co przełożyło się na 28,99 proc. zasięgu.

Z początkiem marca swoją pełną wersją w naszym kraju uruchomił Amazon, w zakresie dostaw kupionych produktów współpracuje z InPostem, DHL i Pocztą Polską. Serwis w minionym miesiącu zanotował 2,91 mln użytkowników i 9,96 proc. zasięgu.

W porównaniu z lutym wszystkie serwisy z rankingu zanotowały wzrosty odwiedzalności. Częściowo wynika to z oczywistej przyczyny: luty miał w tym roku o trzy dni mniej od marca.

Allegro.pl zyskało 2,39 mln użytkowników (to 13,2 proc. w górę), a Ceneo.pl - 1,13 mln (9,1 proc.). Na Mediaexpert.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 808,1 tys. (8,4 proc.), a na Euro.com.pl - o 499 tys. (5,9 proc.).

Największy wzrost procentowy osiągnęło CCC.eu - o 2,38 mln użytkowników, czyli 77,7 proc. Dzięki temu wskoczyło do czołowej dziesiątki, wyprzedzając Castorama.pl (wzrost liczby odwiedzających o 1,16 mln, czyli 27,3 proc.) i eObuwie.com.pl (wzrost o 994 tys., 23,3 proc.).

Na Aliexpress przybyło 1,08 mln internautów (14,6 proc.), na Doz.pl - 1,05 mln (22,2 proc.), a na Empik.com - 327,9 tys. (5,6 proc.).

Natomiast liczba polskich użytkowników Amazona zwiększyła się o 441,9 tys. (17,9 proc.), z 2,46 do 2,91 mln.

Dołącz do dyskusji: E-sklep CCC wyprzedził eObuwie, Amazon z 2,9 mln polskich użytkowników (TOP10 serwisów e-commerce)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
A czy CCC i eobuwie nie należą do tego samego właściciela?
0 0
odpowiedź