Dwa razy mniej użytkowników serwisów zakupów grupowych. Groupon i Gruper mocno w dół (TOP 10)
W lutym br. serwisy zakupów grupowych odwiedziło 2,39 polskich internautów, ponad dwa razy mniej niż dwa lata wcześniej. Zdecydowanym liderem jest Groupon, który jednak podobnie jak Gruper i Citeam w ostatnim roku zanotował duży spadek odwiedzalności.
Serwisy zakupów grupowych w lutym br. przyciągnęły 2,393 mln polskich użytkowników, o 38,4 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy odwiedziło je 3,9 mln internautów - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tymczasem w lutym 2012 roku witryny tego typu miały 5,07 mln użytkowników, tak więc w skali roku spadek wyniósł 52,8 proc.
Wśród użytkowników serwisów zakupów grupowych niezmiennie jest nieco więcej mężczyzn niż kobiet. W lutym br. panowie stanowili w tej grupie 57,8 proc., a panie - 42,2 proc., natomiast dwa lata wcześniej proporcje wynosiły 55,6 proc. - 44,4 proc. W ciągu dwóch lat z odwiedzania tych witryn zrezygnowało 1,44 mln mężczyzn i 1,24 mln kobiet.
Najliczniejszą grupą wiekową użytkowników serwisów zakupów grupowych są osoby w wieku 25-34 lat - w lutym br. stanowiły 29,1 proc. ogółu, o 1 pkt proc. mniej niż dwa lata temu. Internauci w wieku 35-44 lat to 20,2 proc. wszystkich użytkowników tych witryn, ci w wieku 15-24 lat - 17,8 proc., w wieku 45-54 lat - 15 proc., a w wieku 55 lat i więcej - 16 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku
W ciągu dwóch lat duże spadki odwiedzalności nastąpiły wśród użytkowników ze wszystkich grup wiekowych. O ponad 50 proc. zmalała liczba internautów w wieku 15-24 lat (z 1,12 mln do 426,9 tys., czyli o 62 proc.), 25-34 lat (z 1,53 mln do 697,4 tys., czyli o 54,3 proc.) i 7-24 lat (z 266,1 tys. do 41,3 tys., czyli aż o 84,5 proc.).
Prawie 90 proc. użytkowników serwisów zakupów grupowych to osoby z wykształceniem średnim lub wyższym - te pierwsze w lutym br. miały 43,1 proc. udziału, a drugie - 44,7 proc. Z każdej z tych grup było po ponad milionie internautów.
W skali dwóch lat liczba użytkowników ze średnim wykształceniem zmalała o milion (49,2 proc. w dół), a tych ze średnim - o 978,1 tys. (47,7 proc. w dół). Stosunkowo jeszcze mocniej zmniejszyła się liczba użytkowników z innym wykształceniem - tych z podstawowym o 82,3 proc., z gimnazjalnym - o 78,1 proc., a z zasadniczym zawodowym - o 63,3 proc.
30,7 proc. użytkowników serwisów zakupów grupowych mieszka na wsi, 23,9 proc. w dużych miastach (od 100 do 500 tys. mieszkańców), a po 17,6-17,9 proc. - w miastach średniej wielkości (od 20 do 100 tys. mieszkańców) i największych.
Liczba użytkowników ze wsi zmalała w ciągu dwóch lat o 583,4 tys. (44,2 proc. w dół), tych z najmniejszych miast - o 414,8 tys. (63,9 proc. w dół), z miast od 20 do 100 tys. mieszkanców - o 566,8 tys. (spadek o 56,8 proc.), z miast od 100 do 500 tys. ludności - o 587,6 tys. (50,6 proc. w dół), a z największych miast - o 527,4 tys. (spadek o 55,5 proc.).
Na kolejnej podstronie wyniki najpopularniejszych serwisów zakupów grupowych
Dołącz do dyskusji: Dwa razy mniej użytkowników serwisów zakupów grupowych. Groupon i Gruper mocno w dół (TOP 10)
- oferujący kupon umywa ręce w przypadku,gdy minęło więcej niż 10dni od jego kupna,a klient nie może zrealizować usługi
- niższa jakość obsługi osób z kuponem vs osoby bez kuponu.