Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych
W sierpniu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w sierpniu 2009 r. 105 455 egz., co w stosunku do sierpnia 2008 roku oznacza spadek o 3 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 104 077 egz. (wzrost o 1 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w sierpniu 2009 r. wyniosła 76 652 (w dół o 15 proc.).
sierpień |
||
|
2009 |
2008 |
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Auto Świat* | 105 455 | 108 870 |
Motor* | 104 077 | 103 247 |
Top Gear | 76 652 | 89 342 |
Auto Świat Poradnik | 45 818 | 39 449 |
Auto, Motor i Sport | 37 611 | 43 789 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 026 | 45 610 |
Świat Motocykli | 31 857 | 33 255 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 777 | 8 527 |
Automobilista | - | 9 169 |
Porównując dane z sierpnia br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej zyskał "Motor".
2009 | ||
sierpień | lipiec | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Auto Świat* | 105 455 | 100 858 |
Motor* | 104 077 | 91 730 |
Top Gear | 76 652 | 76 210 |
Auto Świat Poradnik | 45 818 | 45 182 |
Auto, Motor i Sport | 37 611 | 35 687 |
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 39 026 | 34 318 |
Świat Motocykli | 31 857 | 29 705 |
Magazyn Rajdowy WRC | 7 777 | 8 216 |
Automobilista | - | 11 142 |
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły
wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych