Duże spadki na rynku pism komputerowych od 2005 roku. „Chip” w dół o 81 proc.
Wszystkie pisma komputerowe w ostatnich latach zanotowały spore spadki. W porównaniu do 2005 roku najwięcej stracił „Chip” - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do kwietnia 2015 roku wyniosła 77 063 egz., czyli o 5,17 proc. mniej niż w całym 2014 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do 2005 roku średni wynik tego miesięcznika zmniejszył się o 16,96 proc. Do 2008 roku „CD Action” notował delikatne wzrosty sprzedaży, a potem wyniki tego tytułu systematycznie spadały - w porównaniu do całego 2008 roku średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała o 21,33 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w ciągu 10 lat poszła do góry o 215,01 proc. do 55 672 egz. Należy jednak zwrócić uwagę na ogromne wzrosty sprzedaży tego miesięcznika w 2006 roku i 2007 roku - w ciągu tych dwóch lat średnie wyniki zwiększyły się niemal dziesięciokrotnie. W 2007 roku tytuł ten sprzedawany był średnio w liczbie 152 469 egz. Od tego czasu sprzedaż „PC Formatu” systematycznie spadała (wyjątkiem był tutaj 2012 rok) - średnie wyniki tego miesięcznika zmalały łącznie o 63,49 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż w porównaniu do 2005 roku zmniejszyła się o 69,09 proc. do 34 422 egz.
Najsłabiej zaś wypadł „Chip”, który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w ciągu 10 lat spadła najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 81,10 proc. i wyniosła 11 548 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku pism komputerowych od 2005 roku. „Chip” w dół o 81 proc.
Nie mówiąc już o tym, że samo pismo stało się w jakiś sposób dziwnie "stajlowe", "wyczesane" itd., zupełnie jakby zmienili target na średnio rozgarniętą młodzież.