„Do Rzeczy” ostro w dół w I półroczu. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie
Najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w I półroczu br. był „Gość Niedzielny”, a tuż za nim znalazły się „Polityka” i „Newsweek Polska”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w I półroczu 2014 roku wyniosła 144 033 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku obniżyła się ona o 0,26 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 121 585 egz., czyli o 1,43 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tytuł ten w I półroczu br. kosztował 5,90 zł, a rok wcześniej - 5 zł.
Na trzecie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 120 215 egz., czyli o 3,31 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.
>>> „Wprost” dzięki taśmom zyskał 50 proc. sprzedaży i wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”
Czwartą pozycję zajął tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 79 599 egz., po spadku o 21,86 proc. W I półroczu 2013 roku „W Sieci” kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.
Na piątym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 63 517 egz. uplasował się „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 34,83 proc. Tytuł ten w I półroczu br. kosztował 5,95 zł, o 2 zł więcej niż rok wcześniej.
Z kolei jedyny wzrost odnotował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 0,31 proc. i wyniosła 17 624 egz.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 202 645 | 144 033 | 144 033 | 202 350 | 145 210 | 144 404 |
Polityka | 175 041 | 121 590 | 121 585 | 182 088 | 123 355 | 123 350 |
Newsweek Polska | 178 486 | 120 219 | 120 215 | 190 956 | 131 874 | 124 335 |
W Sieci | 167 482 | 79 601 | 79 599 | 217 531 | 101 882 | 101 870 |
Tygodnik Do Rzeczy | 148 800 | 72 591 | 63 517 | 199 605 | 106 232 | 97 456 |
Wprost | 133 321 | 131 616 | 61 484 | 159 269 | 135 957 | 64 764 |
Gazeta Polska | 128 291 | 47 050 | 46 463 | 135 899 | 61 485 | 60 839 |
Przegląd | 51 000 | 18 559 | 18 559 | 57 104 | 19 047 | 19 047 |
Tygodnik Powszechny | 38 027 | 18 159 | 17 624 | 38 120 | 20 386 | 17 570 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 489 245 | 306 868 | 306 868 | 492 459 | 333 044 | 333 044 |
„Gość Niedzielny” był liderem sprzedażowym wśród tygodników opinii w każdym miesiącu I półrocza br. „Polityka” została wyprzedzona przez „Newsweek Polska” tylko w kwietniu, kiedy ze względu na Wielkanoc i długi weekend majowy ten drugi tygodnik miał trzy wydania, podczas gdy pierwszy - pięć.
„Wprost” dzięki głośnym publikacjom podsłuchanych rozmów polityków i biznesmenów w czerwcu zanotował ponad dwukrotnie wyższą sprzedaż niż w każdym z poprzednich pięciu miesięcy. Jednocześnie wyprzedził „W Sieci” i „Do Rzeczy”.
>>> „Wprost” z rekordową sprzedażą dzięki taśmom (dane numer po numerze)
W całym półroczu powiększyła się przewaga sprzedażowa „W Sieci” nad „Do Rzeczy” - w styczniu i lutym wynosiła ok. 10 tys. egz., natomiast w kwietniu, maju i czerwcu - ok. 20 tys.
Drukująca głównie przedruki z innych mediów „Angora” najlepsze wyniki sprzedażowe zanotowała w styczniu i lutym (314,1 tys. i 318,7 tys. egz.), a najgorsze (poniżej 300 tys. egz.) w kwietniu i maju.
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” ostro w dół w I półroczu. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie