Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”
W II półroczu 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2013 roku sięgało 26,22 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,36 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,87 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,47 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,40 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,41 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,85 proc. czytelników, czyli o 1,15 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,51 proc. do 5,72 proc.
Tygodniki |
lipiec 2013 : grudzień 2013 |
lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
26,22% |
27,58% |
Życie na Gorąco |
17,31% |
17,08% |
Chwila dla Ciebie |
13,87% |
13,47% |
Angora |
12,40% |
10,99% |
Newsweek |
8,85% |
7,70% |
Auto Świat |
7,12% |
5,68% |
Wprost |
5,72% |
5,51% |
Twoje Imperium |
5,09% |
4,83% |
To & Owo |
4,92% |
4,55% |
Polityka |
4,81% |
5,51% |
Na Żywo |
4,72% |
4,30% |
kropka tv |
4,20% |
3,55% |
Gość Niedzielny |
3,91% |
3,89% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,22% |
3,52% |
Rewia |
3,09% |
2,57% |
Motor |
2,79% |
2,36% |
Przekrój |
2,30% |
2,03% |
Świat & Ludzie |
2,24% |
1,97% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,11% |
3,17% |
Teleprogramy |
2,05% |
2,49% |
Super TV |
2,03% |
2,51% |
Teraz |
1,50% |
1,03% |
Tele Max |
1,36% |
1,33% |
W Sieci |
1,19% |
- |
Tygodnik Siedlecki |
0,73% |
0,64% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,66% |
0,52% |
MM Moje Miasto |
0,56% |
0,52% |
City |
0,44% |
0,19% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,40% |
0,47% |
Teraz Opole |
0,07% |
0,01% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w II półroczu ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,94 proc. respondentów, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,94 proc. do 13,90 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,03 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,23 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki |
lipiec 2013 : grudzień 2013 |
lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
13,94% |
14,35% |
Pani Domu |
13,90% |
13,94% |
Tina |
12,03% |
12,53% |
Naj |
11,33% |
10,10% |
Viva |
9,33% |
9,26% |
Gala |
9,24% |
8,26% |
Z Życia Wzięte |
7,87% |
7,93% |
Party Życie Gwiazd |
7,67% |
6,56% |
Show |
5,15% |
4,11% |
Tele Świat |
4,80% |
3,37% |
Takie jest Życie |
4,55% |
3,85% |
Świat Seriali |
3,50% |
3,37% |
Sukcesy i Porażki |
3,32% |
2,90% |
Bravo |
2,36% |
2,53% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,30% |
1,88% |
Bravo Sport |
1,93% |
1,99% |
Grazia |
1,88% |
- |
Relaks |
1,69% |
1,23% |
TV14 |
1,35% |
1,28% |
Forum |
1,04% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2012 roku do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków i w okresie od lipca 2013 roku do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W lipcu 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do grudnia 2013 - „Przekrój”.
Dołącz do dyskusji: Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”
Newsweek czyta 8,8% a Gość Niedzielny 3,9% a prawda jest taka, że Gościa czyta o 20 tys więcej czytalników.
KTO ROBI TE SONDAŻE???!!! FOXTV CZY LISWEEK???