SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”

W II półroczu 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2013 roku sięgało 26,22 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,36 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,87 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,47 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,40 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,41 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,85 proc. czytelników, czyli o 1,15 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,51 proc. do 5,72 proc.

Tygodniki

lipiec 2013 : grudzień 2013

lipiec 2012 : grudzień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

26,22%

27,58%

Życie na Gorąco

17,31%

17,08%

Chwila dla Ciebie

13,87%

13,47%

Angora

12,40%

10,99%

Newsweek

8,85%

7,70%

Auto Świat

7,12%

5,68%

Wprost

5,72%

5,51%

Twoje Imperium

5,09%

4,83%

To & Owo

4,92%

4,55%

Polityka

4,81%

5,51%

Na Żywo

4,72%

4,30%

kropka tv

4,20%

3,55%

Gość Niedzielny

3,91%

3,89%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,22%

3,52%

Rewia

3,09%

2,57%

Motor

2,79%

2,36%

Przekrój

2,30%

2,03%

Świat & Ludzie

2,24%

1,97%

Uważam Rze inaczej pisane

2,11%

3,17%

Teleprogramy

2,05%

2,49%

Super TV

2,03%

2,51%

Teraz

1,50%

1,03%

Tele Max

1,36%

1,33%

W Sieci

1,19%

-

Tygodnik Siedlecki

0,73%

0,64%

Tygodnik Ostrołęcki

0,66%

0,52%

MM Moje Miasto

0,56%

0,52%

City

0,44%

0,19%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,40%

0,47%

Teraz Opole

0,07%

0,01%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w II półroczu ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,94 proc. respondentów, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,94 proc. do 13,90 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,03 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,23 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.

Dwutygodniki

lipiec 2013 : grudzień 2013

lipiec 2012 : grudzień 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

13,94%

14,35%

Pani Domu

13,90%

13,94%

Tina

12,03%

12,53%

Naj

11,33%

10,10%

Viva

9,33%

9,26%

Gala

9,24%

8,26%

Z Życia Wzięte

7,87%

7,93%

Party Życie Gwiazd

7,67%

6,56%

Show

5,15%

4,11%

Tele Świat

4,80%

3,37%

Takie jest Życie

4,55%

3,85%

Świat Seriali

3,50%

3,37%

Sukcesy i Porażki

3,32%

2,90%

Bravo

2,36%

2,53%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,30%

1,88%

Bravo Sport

1,93%

1,99%

Grazia

1,88%

-

Relaks

1,69%

1,23%

TV14

1,35%

1,28%

Forum

1,04%

-


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2012 roku do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków i w okresie od lipca 2013 roku do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W lipcu 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do grudnia 2013 - „Przekrój”.

Dołącz do dyskusji: Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysiek
Nadal kupuje Tele tydzień jakoś szybciej mi się sprawdza co jest w telewizji np w gazecie czasem można przeczytać ciekawy wywiad .Jedynym minusem jest brak nie który kanałów ja bym chciał np żeby kanały Canal+film2 CanaL +film Familly ,Canal+familly 2 oraz np Cinemax ale wszystkiego nie można mieć a cena jest stabilna.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
co to za sondaż??!! KPINA JAKAŚ
Newsweek czyta 8,8% a Gość Niedzielny 3,9% a prawda jest taka, że Gościa czyta o 20 tys więcej czytalników.
KTO ROBI TE SONDAŻE???!!! FOXTV CZY LISWEEK???
0 0
odpowiedź
User
Maria Fort
Popieram głos p. Marcina. Taką ciemnotę można wciskać tylko Lemingom. Normalny człowiek nie uwierzy.
0 0
odpowiedź