SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Chiny online - ilu użytkowników, jaki profil

Na koniec 2011 roku w Chinach z internetu korzystało 513,1 miliona osób, stanowiących 38,3 proc. populacji kraju.

Liczba internautów w Państwie Środka zwiększyła się o 5,8 proc. w porównaniu ze stanem na koniec czerwca minionego roku - wynika z danych organizacji China Internet Network Information Center (CNNIC).

391,77 miliona chińskich użytkowników korzysta ze stałego szerokopasmowego dostępu do internetu, a 355,58 miliona loguje się do sieci z poziomu telefonów komórkowych. Każdego tygodnia statystyczny chiński internauta spędza online 18,7 godziny.

Na koniec grudnia w Państwie Środka było 330,440 miliona adresów IPv4, 7,748 miliona nazw domen oraz 2,296 miliona witryn internetowych.

Największym dostawcą internetu w Chinach jest China Telecom, przed China Unicom, China Mobile, CSTNet i CERNET.

55,9 proc. internautów z Chin stanowią mężczyźni, a 44,1 proc. kobiety. Największy odsetek użytkowników ma od 20 do 29 lat (29,8 proc.), a następne grupy wiekowe to 10-19 (26,7 proc.), 30-39 (25,7 proc.), 40-49 (11,4 proc.), co najmniej 50 (4,8 proc.) i mniej niż 10 (1,7 proc.).

73,4 proc. chińskich użytkowników loguje się do sieci z poziomu komputera stacjonarnego, 69,3 proc. z telefonu komórkowego, a 46,8 proc. z laptopa. W domu z internetu korzysta 88,8 proc., w miejscu pracy 33,2 proc., w kafejce internetowej 27,9 proc., w szkole 18,7 proc., a w miejscu publicznym 13,6 proc. użytkowników.

Najpopularniejszą internetową czynnością w Chinach jest korzystanie z komunikatorów, co robi 80,9 proc. tamtejszych użytkowników. Następne pod tym względem są: wyszukiwarki (79,4 proc.), muzyka online (75,2 proc.), przeglądanie newsów (71,5 proc.), wideo online (63,4 proc.), gry online (63,2 proc.), blogi (62,1 proc.), mikroblogi (48,7 proc.) oraz poczta e-mail (47,9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Chiny online - ilu użytkowników, jaki profil

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl