SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Channel 4 skrytykowany przez ASA (wideo)

Telewizja Channel 4 została skrytykowana przez brytyjską organizację Advertising Standards Authority (ASA) za wyemitowanie przed godziną 21 zawierającej drastyczne zdjęcia reklamy w ramach kampanii na rzecz bezpieczeństwa na drogach.

W reklamie Departamentu Transportu przygotowanej przez agencję Abbott Mead Vickers BBDO widzimy kierującego samochodem mężczyznę, który uczestniczy w czołowym zderzeniu z innym pojazdem, nie mając zapiętych pasów bezpieczeństwa.

W aucie kierowcy co prawda otwierają się poduszki powietrzne, ale siła uderzenia jest tak duża, że na skutek nie zapiętych pasów uderza on głową w przednią szybę, a następnie z powrotem opada na swoje siedzenie. Reklama pokazuje też w zbliżeniu co dzieje się z wewnętrznymi organami mężczyzny.




Spot pojawił się na antenie Channel 4 w niedzielę 16 listopada minionego roku w trakcie emisji serialu 'The Simpsons'. Reklama została nadana dwukrotnie o godzinie 15:58 i 16:26, pomimo że była dopuszczona do emisji tylko po godzinie 21.

ASA otrzymała dziesięć skarg od widzów, których zdaniem reklama zawierała zbyt szczegółowe zdjęcia, szczególnie dla dzieci, które mogły ją w tym czasie oglądać.

Zakupem i planowaniem mediów w ramach kampanii zajmował się dom mediowy Carat, ale pełną odpowiedzialność za wyemitowanie spotu o niedozwolonej porze wzięła na siebie telewizja Channel 4. Przeprosiła ona za ten błąd i oświadczyła, że został on popełniony przez jednego z pracowników stacji.

źródło: Brand Republic

Dołącz do dyskusji: Channel 4 skrytykowany przez ASA (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl