„CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 46 proc. w dół
W lutym 2014 roku liderem sprzedaży wśród magazynów komputerowych i o grach komputerowych był „CD Action”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Komputer Świat”, z kolei najwięcej stracił „PC World”.
Średnia sprzedaż ogółem poświęconego grom magazynu „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2014 roku wyniosła 88 757 egz., czyli o 5,23 proc. więcej niż w lutym 2013 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął komputerowy magazyn „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 60 669 egz., po spadku o 5 proc.
Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zwiększył się o 15,10 proc. i ostatecznie wyniósł 39 328 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił „PC World” (IDG Poland), który spadł z miejsca czwartego na piąte. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 45,99 proc. i wyniosła 12 915 egz.
ZKDP |
luty |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
127 522 |
88 757 |
88 757 |
133 985 |
84 348 |
84 348 |
PC Format |
123 000 |
60 669 |
60 669 |
125 000 |
63 865 |
63 865 |
Komputer Świat |
53 983 |
39 328 |
39 328 |
65 496 |
34 169 |
34 169 |
Chip |
21 030 |
15 072 |
15 072 |
28 500 |
18 052 |
18 052 |
PC World |
25 000 |
12 915 |
12 915 |
40 000 |
23 914 |
23 914 |
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 48,84 proc.) również pochwalić się mógł „Komputer Świat”. Z kolei najwięcej stracił „PC Format” - było to 18,41 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
luty |
styczeń |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
CD Action |
127 522 |
88 757 |
88 757 |
127 986 |
74 906 |
74 906 |
PC Format |
123 000 |
60 669 |
60 669 |
122 998 |
74 355 |
74 355 |
Komputer Świat |
53 983 |
39 328 |
39 328 |
49 995 |
26 423 |
26 423 |
Chip |
21 030 |
15 072 |
15 072 |
21 991 |
16 258 |
16 258 |
PC World |
25 000 |
12 915 |
12 915 |
26 000 |
13 779 |
13 779 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD Action” liderem wśród pism komputerowych. „PC World” o 46 proc. w dół