SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Cars” w dół o 67 proc., na plusie tylko “Auto-Moto”

Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały we wrześniu br. spadki sprzedaży, najwięcej stracił zamknięty w tamtym miesiącu miesięcznik “Cars”. Miesiąc na plusie zakończyło tylko “Auto-Moto”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż we wrześniu br. spadła o 0,58 proc. względem września ub.r. Drugi w kolejności tygodnik „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 10,34 proc. i jego wynik spadł do 88 941 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem spadła o 15,29 proc. i wyniosła 59 222 egz. Magazyn ten obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę).

Drugim najchętniej kupowanym miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 46 445 egz. Pismo to zanotowało największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 14,95 proc.

Miesięcznik “Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), który we wrześniu br. zniknął z rynku (więcej na ten temat), miał w ostatnim miesiącu ukazywania się sprzedaż ogółem na poziomie 12 964 egz., czyli aż o 66,94 proc. niższą niż rok wcześniej, gdy debiutował na rynku.

Wirtualnemedia.pl wrzesień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 101 295 101 883
Auto Świat 88 941 99 202
Miesięczniki
Top Gear 59 222 69 910
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 46 445 40 406
Auto Świat Poradnik 39 801 43 657
Auto Motor i Sport 31 931 32 965
Świat Motocykli 25 849 26 939
Cars Magazyn o Samochodach 12 964 39 208
Automobilista 10 266 11 124
Classic Auto 6 744 7 766


Porównując dane z września br. do danych z sierpnia br. widać, że największy wzrost sprzedaży (wynoszący 11,36 proc.) zanotował magazyn “Top Gear”, a najwięcej straciło pismo “Classic Auto” (spadek wyniósł 16,1 proc.).

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP wrzesień sierpień
Tytuł Sprzedaż ogółem
Tygodniki
Motor 101 295 111 998
Auto Świat 88 941 93 537
Miesięczniki
Top Gear 59 222 53 183
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 46 445 49 938
Auto Świat Poradnik 39 801 40 380
Auto Motor i Sport 31 931 31 618
Świat Motocykli 25 849 23 534
Cars Magazyn o Samochodach 12 964 14 500
Automobilista 10 266 10 177
Classic Auto 6 744 8 038


 

Dołącz do dyskusji: “Cars” w dół o 67 proc., na plusie tylko “Auto-Moto”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
antyAXEL
Nie dziwne, że TopGear stracił 15% skoro podwyższyli cenę o ponad 40%!!! Dziwię się, że tak mało spadł... a wraz ze wzrostem ceny nic się na lepsze nie zmieniło!
0 0
odpowiedź