„Bravo” liderem pism młodzieżowych, ale cały segment ostro traci czytelników
W maju 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2016 roku wyniosła 21 953 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 59,41 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 30,77 proc. do poziomu 15 870 egz. Przed rokiem tytuł ten był jednak czwarty.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”, który spadł z drugiej lokaty. Jego wynik jednak zmalał najbardziej w zestawieniu - o 60,79 proc. do 13 315 egz.
Z trzeciego na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (też Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 52,36 proc. i wyniosła ona 11 291 egz.
maj |
Dynamika |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
65 321 |
21 953 |
21 953 |
134 978 |
54 085 |
54 085 |
-59,41% |
Twist |
43 986 |
15 870 |
15 870 |
55 000 |
22 922 |
22 922 |
-30,77% |
Fun Club |
35 977 |
13 315 |
13 315 |
74 947 |
33 961 |
33 961 |
-60,79% |
Bravo Girl |
45 990 |
11 291 |
11 291 |
54 993 |
23 699 |
23 699 |
-52,36% |
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Bravo Girl” - było to 43,75 proc.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 5,39 proc., odnotował „Fun Club”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
maj |
kwiecień |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Bravo |
65 321 |
21 953 |
21 953 |
68 474 |
28 943 |
28 943 |
-24,15% |
Twist |
43 986 |
15 870 |
15 870 |
41 995 |
18 730 |
18 730 |
-15,27% |
Fun Club |
35 977 |
13 315 |
13 315 |
37 992 |
12 634 |
12 634 |
5,39% |
Bravo Girl |
45 990 |
11 291 |
11 291 |
49 939 |
20 073 |
20 073 |
-43,75% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem pism młodzieżowych, ale cały segment ostro traci czytelników