SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Bravo” liderem, „Dziewczyna” i „Popcorn” ze słabszymi wynikami

Większość magazynów dla młodzieży zakończyło marzec br. ze spadkami sprzedaży względem marca ub.r. „Dziewczyna” i „Popcorn”, które mają nowego wydawcą, zanotowały zdecydowanie niższe wyniki niż rok wcześniej, gdy wydawał je Springer.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że będący liderem dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w marcu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 165 833 egz. i stratę względem marca ub.r. wynoszącą 13,4 proc.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował miesięcznik „Twist” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 93 524 egz., notując wzrost o 36 proc. Był to największy wzrost w zestawieniu.

Na trzecią pozycję z drugiej spadł magazyn „Bravo Girl”, także wydawany przez Bauera. Jego wynik wzrósł jednak o 20,7 proc. i wyniósł 83 434 egz. Rok wcześniej tytuł ten był jeszcze dwutygodnikiem, obecnie jest miesięcznikiem.

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska (więcej na ten temat). Sprzedaż ogółem marcowego „Popcornu” wyniosła 36 230 egz., co dało mu siódme miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 18 067 egz. (ostatnie, ósme miejsce). „Popcorn” wydawany przez BPV kosztuje 3,99 zł, a „Dziewczyna” - 4,99 zł,

Względem marcowych wydań z ub.r., gdy tytuły wydawał Ringier Axel Springer Polska, sprzedaż ogółem „Popcornu” spadła o 36,6 proc., zaś „Dziewczyny” - aż o 58,6 proc. Wtedy jednak oba pisma były tańsze - „Popcorn” miał cenę 2,99 zł, a „Dziewczyna” - 3,39 zł.

Natomiast w porównaniu do numerów styczniowych, ostatnich wydanych przez Springera, wynik sprzedażowy „Popcornu” w marcu br. był o 37,6 proc. wyższy, a „Dziewczyny” o 19,8 proc. niższy (poznaj szczegóły). Styczniowe wydania obu pism kosztowały odpowiednio 2,99 zł i 5,50 zł („Dziewczyna” ukazywała się tylko z dodatkiem).

Wirtualnemedia.pl marzec
ZKDP 2012 2011
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 165 833 191 472
Twist 93 524 68 757
Bravo Girl 83 434 69 119
Fun Club 71 004 85 792
13 Magazyn Nastolatki 40 326 54 501
Popcorn 36 230 57 110
Dziewczyna 18 067 43 675


Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 10,4 proc. w marcu br. względem lutego br. zanotował “Twist”. Najwięcej zaś stracił “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer; - 12,2 proc.).

Wirtualnemedia.pl 2012
ZKDP marzec luty
Tytuł Sprzedaż ogółem
Bravo 165 833 179 630
Twist 93 524 84 712
Bravo Girl 83 434 80 916
Fun Club 71 004 80 890
13 Magazyn Nastolatki 40 326 41 727
Popcorn 36 230 -
Dziewczyna 18 067 -

Dołącz do dyskusji: „Bravo” liderem, „Dziewczyna” i „Popcorn” ze słabszymi wynikami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl