“Barwy szczęścia” pokonały “Na Wspólnej”. Milion widzów więcej
Serial TVP 2 “Barwy szczęścia” utrzymał ponad milionową przewagę w oglądalności nad emitowanym o tej samej porze serialem TVN “Na Wspólnej”. Ta druga produkcja miała jednak dwa razy wyższe wpływy reklamowe.
W okresie od 6 września 2010 r. do 16 czerwca br. serial “Barwy szczęścia”, emitowany w TVP 2 od poniedziałku do czwartku o 20.10, oglądało średnio 4,62 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Udział stacji w czasie emisji produkcji wyniósł 29,39 proc. w grupie 4+ i 25,51 proc. w komercyjnej 16-49. W sezonie 2009/2010 oglądalność “Barw” była wyższa i wyniosła 4,76 mln osób, a ich udział uplasował się na poziomie odpowiednio 30,26 proc. i 27,50 proc.
>>> Koniec “M jak miłość”, widownia serialu spadła o milion
Z kolei nadawany o tej samej porze na antenie TVN konkurencyjny serial “Na Wspólnej” śledziło w tym okresie 3,41 mln widzów, co przełożyło się na 21,88 proc. udziału w grupie 4+ i 21,95 proc. w 16-49. Rok wcześniej obyczajowa produkcja gromadziła 3,56 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 22,59 proc. i 22,27 proc.
Barwy szczęścia | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Rok | Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
2010 | wrzesień | 4 327 581 | 28,42% | 25,92% |
2010 | październik | 4 708 449 | 29,39% | 26,51% |
2010 | listopad | 4 838 884 | 29,54% | 25,61% |
2010 | grudzień | 4 507 037 | 27,76% | 23,90% |
2011 | styczeń | 5 066 795 | 30,16% | 26,18% |
2011 | luty | 5 013 055 | 29,78% | 25,43% |
2011 | marzec | 4 948 270 | 30,18% | 25,75% |
2011 | kwiecień | 4 575 138 | 29,79% | 25,39% |
2011 | maj | 4 103 319 | 29,66% | 25,51% |
2011 | czerwiec | 3 742 145 | 28,94% | 24,41% |
Średnia | 4 615 680 | 29,39% | 25,51% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
Na Wspólnej | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Rok | Miesiąc | AMR | SHR % | SHR % |
2010 | wrzesień | 3 103 956 | 20,53% | 20,45% |
2010 | październik | 3 417 563 | 21,44% | 21,97% |
2010 | listopad | 3 519 760 | 21,60% | 21,46% |
2010 | grudzień | 3 562 404 | 22,01% | 21,56% |
2011 | styczeń | 3 740 619 | 22,37% | 22,48% |
2011 | luty | 3 785 739 | 22,58% | 23,05% |
2011 | marzec | 3 637 487 | 22,32% | 22,62% |
2011 | kwiecień | 3 235 703 | 21,43% | 21,30% |
2011 | maj | 2 994 765 | 22,04% | 22,02% |
2011 | czerwiec | 2 862 073 | 22,53% | 22,96% |
Średnia | 3 414 480 | 21,88% | 21,95% |
Najchętniej oglądany odcinek „Barw szczęścia” w badanym okresie wyemitowano 15 lutego br. – zobaczyło go 5,51 mln widzów. Wszystkie 10 najpopularniejszych odcinków tej produkcji przekroczyło granicę 5 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądany epizod “Na Wspólnej” zgromadził 4,24 mln osób (pokazano go 23 lutego br.). Granicę 4 mln widzów przekroczyły tylko trzy odcinki tego serialu.
Barwy szczęścia – top | Wszyscy 4+ | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 15-02-2011 | 5 509 758 | 32,44% |
2 | 04-01-2011 | 5 507 054 | 32,19% |
3 | 22-02-2011 | 5 448 535 | 31,86% |
4 | 14-03-2011 | 5 425 469 | 32,61% |
5 | 18-01-2011 | 5 425 365 | 32,66% |
6 | 10-01-2011 | 5 420 488 | 32,59% |
7 | 25-01-2011 | 5 413 972 | 31,95% |
8 | 28-03-2011 | 5 413 253 | 33,19% |
9 | 31-01-2011 | 5 388 028 | 31,40% |
10 | 15-11-2010 | 5 365 150 | 32,68% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||
Na Wspólnej – top | Wszyscy 4+ | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % |
1 | 23-02-2011 | 4 241 512 | 25,31% |
2 | 24-02-2011 | 4 116 853 | 24,03% |
3 | 26-01-2011 | 4 005 740 | 24,20% |
4 | 03-01-2011 | 3 991 596 | 23,44% |
5 | 25-01-2011 | 3 951 039 | 23,35% |
6 | 01-02-2011 | 3 881 846 | 23,17% |
7 | 29-12-2010 | 3 869 898 | 23,25% |
8 | 13-01-2011 | 3 862 488 | 23,75% |
9 | 02-12-2010 | 3 857 811 | 23,35% |
10 | 24-11-2010 | 3 851 730 | 23,07% |
Wpływy reklamowe wokół „Barw szczęścia” wyniosły 101,8 mln złotych, zaś przy „Na Wspólnej” były ponad dwa razy wyższe (207,7 mln złotych), z tymże TVP 2 nie mogła przerywać swojego serialu reklamami (dane cennikowe netto, bez rabatów).
>>> Trójmiejski serial Polsatu przegrał z “Wiadomościami” i “Uwagą!”
Oba seriale miały bardzo zbliżone profile widowni. Oglądały je przede wszystkim kobiety (po 67 proc.), osoby powyżej 50. roku życia, ponad połowę ich widowni stanowiły osoby z wykształceniem podstawowym. “Barw szczęścia” cieszyły się największą popularnością na wsi i w średnich miastach, a “Na Wspólnej” oglądano głównie w ośrodkach miejskich.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Barwy szczęścia | Na Wspólnej | |||
ADH % | AFF | ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 32,83% | 68 | 32,71% | 68 |
Kobiety | 67,17% | 130 | 67,29% | 130 | |
Wiek | 4-9 | 1,99% | 34 | 2,09% | 35 |
10-15 | 3,67% | 53 | 2,59% | 38 | |
16 - 19 | 2,44% | 43 | 2,60% | 46 | |
20 - 24 | 2,85% | 36 | 4,02% | 50 | |
25 - 29 | 4,51% | 51 | 8,17% | 92 | |
30 - 34 | 5,66% | 69 | 7,54% | 92 | |
35 - 39 | 7,05% | 97 | 6,48% | 89 | |
40 - 44 | 5,58% | 87 | 6,01% | 93 | |
45 - 49 | 7,36% | 105 | 5,99% | 86 | |
50 - 54 | 8,94% | 110 | 9,92% | 122 | |
55 - 59 | 9,88% | 128 | 13,65% | 178 | |
60+ | 40,07% | 201 | 30,94% | 155 | |
Wlk. miasta | Wieś | 50,31% | 129 | 26,08% | 67 |
< 50 tys. | 21,02% | 87 | 29,15% | 121 | |
50-100 tys. | 9,39% | 109 | 10,20% | 119 | |
100-200 tys. | 5,06% | 63 | 10,91% | 136 | |
> 200 tys. | 14,22% | 70 | 23,66% | 117 | |
Zawód | Top management | 5,51% | 66 | 7,55% | 91 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,95% | 88 | 15,45% | 104 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,74% | 83 | 17,20% | 86 | |
Emeryci | 47,46% | 187 | 39,91% | 157 | |
Inni | 17,35% | 55 | 19,88% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 55,25% | 121 | 52,31% | 115 |
Średnie | 27,80% | 94 | 32,14% | 109 | |
Wyższe | 11,30% | 93 | 10,87% | 90 | |
Inne | 5,66% | 44 | 4,68% | 37 |
“Barwy szczęścia” i “Na Wspólnej” mają teraz wakacyjne przerwy. Nowe ich odcinki pojawią się w telewizji we wrześniu br.
Dołącz do dyskusji: “Barwy szczęścia” pokonały “Na Wspólnej”. Milion widzów więcej
Na wspólnej to kicha.
Ogólnie ludzie też wolą Barwy szczęścia,bo zdobyły one bezkonkurencyjnie trzecią już w tym roku telekamerę,pokonując właśnie Na wspólnej,które nie znalazło się nawet na podium.Telekamerę w tym roku także zdobyła Kasia Zielińska dla najlepszej aktorki właśnie za rolę w Barwach szczęścia.
Ale każdy ma swoje własne zdanie.Jeden ogląda to,a drugi tamto.
A Barwy szczęścia na reklamach zarabiają tylko przed i po własnej emisji.
Stąd ta różnica.Jeśli chodzi o ceny spotów reklamowych te te przy Barwach szczęścia są i tak dwa razy większe od cen reklam Na wspólnej.