SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Art & Business” wchodzi na giełdę

Spółka Art & Business Magazine, wydawca miesięcznika „Art & Business”, we wtorek 2 października br. zadebiutuje na New Connect, alternatywnym parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Do obrotu trafi 10 milionów akcji spółki.

„Art & Business” to najstarszy polski magazyn łączący tematykę sztuki, biznesu i zarządzania markami luksusowymi. Zaczynał jako dwumiesięczna „Gazeta aukcyjna” - pierwszy numer ukazał się w 1989 roku. Pod koniec 2010 roku Abbey House nabył od domu aukcyjnego Rempex 60 proc. udziałów w Art&Business Sp. z o.o. Kolejna akwizycja 21 proc. udziałów zbiegła się ze zmianą strategii i rozpoczęciem procesu zmierzającego w kierunku wprowadzenia czasopisma, już jako Art&Business Magazine S.A., na New Connect. W ostatnich dwóch latach „Art&Business” został odświeżony, a także rozszerzył swoją tematykę o inwestycje alternatywne, historię marek luksusowych i lifestyle.

- Po dwóch latach pracy nad rozwojem magazynu, „Art & Business” dołącza do najlepszych zachodnich pism branżowych, będąc jednocześnie liderem na rynku prasy w swoim segmencie, z bardzo dużą rozpoznawalnością marki. Dodatkowo, spółka w pierwszym półroczu 2012 roku osiągnęła rentowność. Uważam więc, że to bardzo dobry moment na wprowadzenie jej na giełdę. Ten krok pozwoli nam realizować założone plany dotyczące m.in. poszerzania działalności „Art & Business” na polu e-commerce, natomiast kwartalne wydanie anglojęzyczne magazynu umożliwi nawiązanie międzynarodowych umów - mówi Jakub Kokoszka, prezes Art & Business Magazine S.A.

W pierwszym kwartale 2012 roku przychody spółki wyniosły 440 tys. zł, przynosząc po raz pierwszy zysk netto. W kwietniu i maju br. większościowy udziałowiec spółki Dom Aukcyjny Abbey House S.A. z sukcesem sprzedał 20 proc. posiadanych akcji serii A (2 miliony z nich zostało sprzedanych po cenie emisyjnej 1 zł za walor).

Oprócz standardowego papierowego wydania, „Art & Business” dostępny jest również w wersji elektronicznej. W ciągu ostatnich czternastu miesięcy nakład pisma został zwiększony trzykrotnie - obecnie wynosi 14 tys. egz. Od września br. magazyn ma również anglojęzyczne wydanie kwartalne.

Spółka Art & Business Magazine w swoim portoflio posiada także trzy serwisy internetowe  artbiznes.pl, sjaksztuka.pl, artifakt.pl.
 

Dołącz do dyskusji: „Art & Business” wchodzi na giełdę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oskar
No i proszę, duży pakiet akcji kupił jeden z najbogatszych ludzi w naszym kraju. Jak widać mądrzy ludzie inwestują w sztukę.
0 0
odpowiedź
User
obiektywnie
Długo, to oni niestety nie postoją na giełdzie. Zresztą, ludzie, którzy są w temacie potrafią takie rzeczy przewidzieć. A&B porywa się z motyką na słońce, ale dalej pozostanie w cieniu. Inwestować mądrze to można w nieruchomości, a nie magazyn o sztuce, który jest chwiejny jak bravo girl, a właściciele myślą, że tylko dzięki marketingowi zdobędą klientów. Patrząc na większość artykułów na temat Abbey house i A&B można wywnioskować, że są pisane przez pracowników firmy. Zobaczcie. Często są komentarze typu: "mądrzy ludzie inwestują w sztukę", "zainwestowałem w Abbey house i to była dobra inwestycja" - jaki zwykły człowiek tak pisze??? Art & Business niestety nie jest już tym samym miesięcznikiem, jakim był kiedyś. Dużo się zmieniło od kiedy ma nowych właścicieli. To tyle ode mnie. Pozdrawiam nieudolny marketing A&B
0 0
odpowiedź