Amerykanie nie ufają mediom
54 procent Amerykanów nie ma zaufania do mediów.
Tak przynajmniej wynika ze styczniowego badania firmy badawczejHarrisInteractive, przeprowadzonego na próbie 2300 dorosłychobywateli USA.
Poziom zaufania jest zróżnicowany w zależności od rodzajówmediów. Najgorzej wygląda sytuacja w przypadku telewizyjnychserwisów informacyjnych, którym ufa tylko 36 procent, a nie ufa aż46 procent respondentów - informuje na swojej stronie internetowejeMarketer.
Lepiej wypadły tutaj internetowe serwisy informacyjne, doktórych zaufanie ma 41 procent, a nie ma go 34 procent badanych.Tymczasem najbardziej godne zaufania okazało się radio, któremu ufa44 procent, a nie ufa 32 procent badanych.
Z badania HarrisInteractibe wynika również, że podejście domediów znacząco różni się także w zależności od poglądówpolitycznych respondentów. O ile 43 procent Demokratów ma zaufaniedo mediów, to w przypadku Republikanów wskaźnik ten wyniósłzaledwie 19 procent.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Amerykanie nie ufają mediom