SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon wycofuje się z Chin, przegrywa z lokalną konkurencją

Koncern Amazon podjął decyzję o końcu funkcjonowania jego platformy na chińskim rynku. Od 18 lipca 2019 roku zniknie strona Amazon.cn, a Chińczycy będą mogli korzystać z serwisu wyłącznie za pośrednictwem jego międzynarodowej wersji. Amerykański koncern przegrał walkę na chińskim rynku ze swoimi lokalnymi rywalami, przede wszystkim z platformą Alibaba.

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Decyzję o częściowym wycofaniu się z chińskiego rynku Amazon potwierdził w komunikacie skierowanym do mediów. Koncern poinformował w nim, że od 18 lipca br. tamtejszy lokalny serwis funkcjonujący pod adresem Amazon.cn przestanie działać. W związku z tym chińskie firmy stracą możliwość oferowania produktów za pośrednictwem tej platformy.

Amazon zapowiada, że zamknięcie strony nie będzie oznaczało całkowitej nieobecności koncernu w Chinach. W dalszym ciągu będzie on współpracował z lokalnymi sprzedawcami za pośrednictwem swoich programów, takich jak Global Store, Global Selling czy AWS. Z kolei chińscy konsumenci będą mogli dokonywać zakupów na międzynarodowej stronie Amazona, pod warunkiem jednak że wybrani przez nich sprzedawcy będą oferowali dostawę swoich towarów do Chin.

Amazon był obecny na chińskim rynku internetowym od 2004 r., jednak nie radził tam sobie najlepiej.

Z danych firmy iResearch Global wynika, że udział Amazona w chińskim rynku internetowej sprzedaży elektroniki nie przekracza 1 proc., podczas gdy najwięksi sprzedawcy w tym segmencie – Alibaba i JD mają wspólnie ponad 82 proc.

 

Dołącz do dyskusji: Amazon wycofuje się z Chin, przegrywa z lokalną konkurencją

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl