Amazon Studios planuje 30 premier filmowych rocznie
Amazon Studios ma ambitne plany na rozwój - chce wypuszczać na swoją platformę Prime Video 30 nowych filmów rocznie. Premiery miałyby od razu trafiać do internetu, z pominięciem kin.
O planach Amazona opowiedziała Jennifer Salke, szefowa Amazon Studios, w wywiadzie dla Hollywood Reporter.
Koncern Jeffa Bezosa chce zatrząść przemysłem filmowym i pokazywać nowe tytuły wyłącznie w internecie, pomijając dystrybucję w kinach. Obecnie, zanim jakiś film trafi do serwisu VOD, mija od kilku do nawet kilkunastu miesięcy (w zależności od producentów i dystrybutorów).
Amazon nie chce być "fabryką" treści wideo
Salke w tym samym wywiadzie stwierdziła również, że Amazon Prime Video chce walczyć z łatką "fabryki" nowych treści wideo. Strategia serwisu na kolejne lata zakładać ma produkcję wysoko jakościowych filmów i seriali, na ten cel będą sukcesywnie zwiększane nakłady. Pierwsze kroki już uczyniono - serwis wykupił prawa do globalnej dystrybucji dwóch ambitnych dzieł pokazywanych na festiwalu Sundance, „The Report” z Adamem Driverem oraz „Honey Boy” na podstawie scenariusza Shia LeBeouf.
Amazon Prime Video od sierpnia ubiegłego roku dostępny jest w polskiej wersji językowej. Nowi użytkownicy mogą przez tydzień oglądać treści bezpłatnie po założeniu konta na Amazonie i podpięciu do niego karty kredytowej. W bibliotece serwisu znajdują się takie seriale jak "Homecoming" z Julią Roberts, „The Man in the High Castle”, „Transparent”, „Mozart in the Jungle” czy „Tumble Leaf”.
W IV kwartale 2018 r. przychody Amazona wzrosły rok do roku o 20 proc. do kwoty 72,4 mld dol. W tym samym okresie zysk operacyjny spółki był na poziomie 3,8 mld, podczas gdy rok wcześniej ta kwota wynosiła 2,1 mld dol. Z kolei zysk netto koncernu wzrósł do 3 mld dol., w porównywalnym okresie rok wcześniej była to kwota 1,9 mld.
Amazon podał także dane podsumowujące cały 2018 r. Według nich w tym okresie firma osiągnęła przychody w wysokości 232,9 mld dol, które były wyższe o 31 proc. niż w roku 2017. W ciągu 12 miesięcy zysk operacyjny spółki skoczył z 4,1 do 12,4 mld dol., zaś zysk netto firmy zwiększył się do 10,1 mld dol – w całym 2017 r. była to kwota 3 mld.
Dołącz do dyskusji: Amazon Studios planuje 30 premier filmowych rocznie