Aktywność reklamowa towarzystw ubezpieczeniowych w I kwartale 2008 r.
W pierwszym kwartale 2008 roku towarzystwa ubezpieczeniowe oferujące produkty komunikacyjne oraz ubezpieczenia na życie na kampanie reklamowe wydały niemal 61 milionów złotych.
Towarzystwa oferujące ubezpieczenia komunikacyjne na działalność
promocyjną przeznaczyły niemal 56 mln zł. Z telewizyjnej formy
promocji skorzystało 5 firm - AXA, Commercial Union Direct, Link 4,
Liberty Direct oraz PZU S.A. Spośród nich największe koszty
poniosła AXA Ubezpieczenia, która na zakup telewizyjnego czasu
antenowego przeznaczyła ponad 15 mln zł. Reklama telewizyjna
towarzystwa AXA osiągnęła najwyższy, w porównaniu do konkurencji,
poziom współczynnika GRP2, który dla osób powyżej 15 roku życia
wyniósł 4 475,44.
Okazuje się, że mimo zróżnicowanych nakładów towarzystw
ubezpieczeniowych na działania reklamowe, najbardziej znanymi
spośród nich w dalszym ciągu są spółki wchodzące w skład grupy
kapitałowej PZU. W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych
oferujących ubezpieczenia OC i AC, najlepiej rozpoznawany jest PZU
S.A. Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia
komunikacyjne spontanicznie wymienia je niemal trzy czwarte (71%)
Polaków, w tym niemal połowa (48%) w pierwszej kolejności.
W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych marek są również Warta (46% spontanicznych wskazań, w tym 9% w pierwszej kolejności) i Link4 (32% spontanicznych wskazań, w tym 10% w pierwszej kolejności). Towarzystwo AXA, które w tym okresie poniosło największe wydatki na zakup mediów, było wskazane spontanicznie przez 7% badanych, w tym 1% w pierwszej kolejności.
Towarzystwa ubezpieczeniowe na życie3 w tym samym czasie na kampanie telewizyjne, radiowe bądź prasowe wydały łącznie ponad 4,7 mln zł, czyli ponad 10 razy mniej niż towarzystwa z produktami komunikacyjnymi. W telewizyjną kampanię reklamową zainwestowało jedynie towarzystwo Aegon. Była to pierwsza w historii tej firmy intensywna kampania wizerunkowa. 30-sekundowy spot telewizyjny emitowały m. in. TVP, Polsat, TVN, TVN24 i Discovery. Na zakup mediów Aegon w marcu br. wydał 3,6 mln zł; wskaźnik GRP dla osób powyżej 15 roku życia wyniósł 652,37.
Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia na życie, 84% Polaków spontanicznie wymienia PZU Życie, w tym 67% w pierwszej kolejności. W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych towarzystw znalazła się również Warta oraz Commercial Union. Obie te firmy wskazało spontanicznie po 28% badanych.
Dane pochodzą z opracowanego przez TNS OBOP raportu "Rynek ubezpieczeń w Polsce - I kwartał 2008", opartego na badaniu face-to -face typu omnibusowego, przeprowadzonym na reprezentatywnej grupie 1005 mieszkańców Polski, w wieku powyżej 15. roku życia w okresie 21-25.02.08 oraz z pomiaru telemetrycznego TNS OBOP i danych TNS Expert Monitor.
Dołącz do dyskusji: Aktywność reklamowa towarzystw ubezpieczeniowych w I kwartale 2008 r.