Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)
Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska, która jest liderem na polskim rynku pod względem nakładów na reklamę, deklasuje innych marketerów. Wydaje tyle, co Orange, Lidl i Kino Świat razem wzięte.
Przez pierwszych dziesięć miesięcy br. najwięcej na wsparcie marketingowe w tradycyjnych mediach wydał, podobnie jak w ciągu ostatnich lat, Aflofarm Farmacja Polska (dane cennikowe Kantar Media). W promocję swoich marek zainwestował ponad 1,44 mld zł - 38,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.
Firma ta w ostatnim czasie promowała wiele swoich produktów, m.in. Natursept Lizaki na gardło, Valerin, Redblocker, Stymen, DX2. Z kolei w ostatniej reklamie Braveranu akcja toczy się na statku kosmicznym.
Na pozycję wicelidera reklamowego rankingu awansowała firma Orange Polska z wydatkami w wysokości 477,9 mln zł (1,4 proc. mniej w skali roku). Telekom od listopada realizuje nowy cykl reklamowy, już bez udziału rodziny Boskich z serialu „Rodzinka.pl”.
Trzecia lokata przypadła z kolei sieci dyskontów Lidl Polska, która zostawiła w mediach 442,5 mln zł (20,4 proc. więcej). Firma od początku września prowadzi kampanię z udziałem Doroty Wellman i Karola Okrasy. Obecnie oboje zachęcają do udziału w akcji, w której Lidl premiuje zakupy książką kucharską z przepisami ich autorstwa.
Spośród pozostałych reklamodawców nakłady na wsparcie marketingowe zwiększyły w tym roku: Unilever Polska - o 29,2 proc. w skali roku, do 352,3 mln zł i P4, operator sieci Play - o 9 proc., do 319,5 mln zł.
Mniej wydały z kolei: dystrybutor filmowy Kino Świat (spadek o 16,8 proc., do 433,8 mln zł) i Procter & Gamble Polska (spadek o 25,7 proc., do 305,2 mln zł).
W tegorocznej czołówce najwięcej inwestujących w reklamę marketerów znalazły się Volkswagen Group Polska, Metro Group i Polkomtel. Poza nią trafiły natomiast USP Zdrowie, Ferrero Polska i L'Oreal Polska.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
1 042 034 413 zł |
1 441 656 498 zł |
38,4 |
ORANGE POLSKA |
484 737 745 zł |
477 906 951 zł |
-1,4 |
LIDL POLSKA |
367 611 534 zł |
442 458 637 zł |
20,4 |
KINO ŚWIAT |
521 421 788 zł |
433 785 596 zł |
-16,8 |
UNILEVER POLSKA |
272 750 500 zł |
352 324 871 zł |
29,2 |
P4 |
293 235 848 zł |
319 497 346 zł |
9 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
b.d. |
316 343 455 zł |
b.d. |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
410 731 173 zł |
305 167 331 zł |
-25,7 |
METRO GROUP |
b.d. |
289 247 517 zł |
b.d. |
POLKOMTEL |
b.d. |
282 635 773 zł |
b.d. |
razem |
22 934 899 835 zł |
24 351 044 257 zł |
6,2 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy trzy razy więcej niż Orange, Lidl i Kino Świat (TOP 10)