SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)

W pierwszej połowie br. największy reklamodawca w mediach pozainternetowych, Aflofarm Farmacja Polska, zwiększyła w skali roku swoje wydatki na reklamę o ponad 30 proc. Wzrost ten jest niemal dziesięciokrotnie większy od dynamiki całego rynku.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Od stycznia do czerwca br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 14,3 mld zł, o 3,5 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media.

Będąca największym reklamodawcą firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska w tym okresie zwiększyła nakłady na promocje swoich marek o 31,2 proc., do 819,3 mln zł. Wydała ponad dwa razy więcej niż plasujący się tuż za nią Orange Polska i ponad trzykrotnie więcej niż Kino Świat. Orange przeznaczył na wsparcie swoich produktów 316,9 mln zł (wzrost o 7,2 proc.), a Kino Świat - 258,2 mln zł (spadek o 10,6 proc.).

Więcej na reklamy niż rok wcześniej przeznaczyli też Unilever Polska i Lidl Polska. Pierwszy marketer zwiększył wydatki o 26,3 proc. (do 225,8 mln zł), a drugi - o 7,6 proc. (do 252,8 mln zł).

Nieznacznie - o 1,7 proc., do 187,7 mln zł - wzrosły nakłady na reklamę operatora sieci komórkowej Play, spółki P4.

Inwestycje na promocję w mediach tradycyjnych ograniczyły natomiast m.in. koncerny Procter & Gamble Polska (o 33,7 proc., do 164,2 mln zł) i L’Oreal Polska (o 3,4 proc., do 166 mln zł).

Z tegorocznego zestawienia dziesięciu największych reklamodawców w pierwszej połowie br. wypadły firmy USP Zdrowie i Ferrero Polska. Ich miejsca w czołówce zajęły Volskwagen Group Polska i Nestle Polska.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2014

I-VI 2015

zmiana proc.

Aflofarm Farmacja Polska

624 409 004 zł

819 252 485 zł

31,2

Orange Polska

295 714 057 zł

316 893 062 zł

7,2

Kino Świat

288 854 157 zł

258 185 723 zł

-10,6

Lidl Polska

235 037 860 zł

252 793 157 zł

7,6

Unilever Polska

178 754 213 zł

225 787 731 zł

26,3

P4

184 559 064 zł

187 686 432 zł

1,7

Volkswagen Group Polska

b.d.

184 236 995 zł

b.d.

Nestle Polska

b.d.

173 991 542 zł

b.d.

L'Oreal Polska

171 831 517 zł

165 956 623 zł

-3,4

Procter&Gamble DS Polska

247 571 889 zł

164 204 080 zł

-33,7

razem

13 839 361 313 zł

14 328 868 396 zł

3,5

Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marcin
bojkot aflofarm - nie dajmy się ogłupić
0 0
odpowiedź