Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)
W pierwszej połowie br. największy reklamodawca w mediach pozainternetowych, Aflofarm Farmacja Polska, zwiększyła w skali roku swoje wydatki na reklamę o ponad 30 proc. Wzrost ten jest niemal dziesięciokrotnie większy od dynamiki całego rynku.
Od stycznia do czerwca br. tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 14,3 mld zł, o 3,5 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Będąca największym reklamodawcą firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska w tym okresie zwiększyła nakłady na promocje swoich marek o 31,2 proc., do 819,3 mln zł. Wydała ponad dwa razy więcej niż plasujący się tuż za nią Orange Polska i ponad trzykrotnie więcej niż Kino Świat. Orange przeznaczył na wsparcie swoich produktów 316,9 mln zł (wzrost o 7,2 proc.), a Kino Świat - 258,2 mln zł (spadek o 10,6 proc.).
Więcej na reklamy niż rok wcześniej przeznaczyli też Unilever Polska i Lidl Polska. Pierwszy marketer zwiększył wydatki o 26,3 proc. (do 225,8 mln zł), a drugi - o 7,6 proc. (do 252,8 mln zł).
Nieznacznie - o 1,7 proc., do 187,7 mln zł - wzrosły nakłady na reklamę operatora sieci komórkowej Play, spółki P4.
Inwestycje na promocję w mediach tradycyjnych ograniczyły natomiast m.in. koncerny Procter & Gamble Polska (o 33,7 proc., do 164,2 mln zł) i L’Oreal Polska (o 3,4 proc., do 166 mln zł).
Z tegorocznego zestawienia dziesięciu największych reklamodawców w pierwszej połowie br. wypadły firmy USP Zdrowie i Ferrero Polska. Ich miejsca w czołówce zajęły Volskwagen Group Polska i Nestle Polska.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Aflofarm Farmacja Polska |
624 409 004 zł |
819 252 485 zł |
31,2 |
Orange Polska |
295 714 057 zł |
316 893 062 zł |
7,2 |
Kino Świat |
288 854 157 zł |
258 185 723 zł |
-10,6 |
Lidl Polska |
235 037 860 zł |
252 793 157 zł |
7,6 |
Unilever Polska |
178 754 213 zł |
225 787 731 zł |
26,3 |
P4 |
184 559 064 zł |
187 686 432 zł |
1,7 |
Volkswagen Group Polska |
b.d. |
184 236 995 zł |
b.d. |
Nestle Polska |
b.d. |
173 991 542 zł |
b.d. |
L'Oreal Polska |
171 831 517 zł |
165 956 623 zł |
-3,4 |
Procter&Gamble DS Polska |
247 571 889 zł |
164 204 080 zł |
-33,7 |
razem |
13 839 361 313 zł |
14 328 868 396 zł |
3,5 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever z dużymi wzrostami budżetów reklamowych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)