880 tys. widzów serialu „Szkoła 5”. 27,6 mln zł z reklam
Piąty sezon „Szkoły” oglądało 877 tys. widzów. Produkcja dała TVN pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 27,58 mln zł.
Jesienne premierowe odcinki „Szkoły” na antenie TVN były emitowane w dni powszednie, w okresie od 1 września do 2 grudnia 2016 roku (do 4 listopada o godz. 16.00, a od 7 listopada - o 15.30). Średnia widownia scripted-docu w tym okresie wyniosła 877 tys. osób. Przełożyło się to na 11,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,63 proc. w grupie 16-59 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził odcinek z 12 października br., który oglądało 1,19 mln osób. Wszystkie wśród trzech topowych emisji, to odcinki z godz. 16.00.
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
12-10-2016 |
15:59:56 |
16:55:28 |
1 187 925 |
13,57% |
03-10-2016 |
15:59:56 |
16:55:57 |
1 089 556 |
12,34% |
04-11-2016 |
15:59:33 |
16:56:54 |
1 067 756 |
12,02% |
TVN w paśmie emisji „Szkoły” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajął Polsat, emitujący wówczas „Dlaczego ja?”, „Wydarzenia”, „Pogodę”, „Interwencję” i „Na ratunek 112”, co dało mu 16,97 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (gł. „Obserwator” i powtórki seriali; 8,44 proc.) oraz TVP2 (gł. „Panorama - kraj” i powtórki seriali; 4,51 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
Polsat |
1 316 215 |
16,97% |
442 935 |
16,09% |
699 804 |
16,91% |
TVN - Szkoła 5 |
877 207 |
11,31% |
441 438 |
16,04% |
563 990 |
13,63% |
TVP1 |
654 394 |
8,44% |
143 027 |
5,20% |
282 512 |
6,83% |
TVP2 |
349 732 |
4,51% |
130 342 |
4,73% |
203 507 |
4,92% |
Wpływy reklamowe podczas emisji paradokumentu wyniosły 27,58 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Szkoła” to serial scripted-docu, który skupia się na życiu uczniów klas gimnazjalnych i licealnych, a stałymi bohaterami produkcji są nauczyciele, których grają aktorzy z krakowskich teatrów. Paradokument realizowany jest przez krakowski oddział TVN, który wcześniej odpowiadał m.in. za „W11” i „Detektywów”, a obecnie produkuje też „Szpital”.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.
Dołącz do dyskusji: 880 tys. widzów serialu „Szkoła 5”. 27,6 mln zł z reklam