SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

55 proc. Polaków korzysta z internetu. Facebook w górę, NK.pl w dół

55,1 proc. Polaków to internauci - wynika z najnowszego badania NetTrack (styczeń - czerwiec 2011). Wśród najważniejszych serwisów na popularności i odwiedzalności zyskuje Facebook, a traci - NK.pl.

55,1 proc. to rekordowa penetracja internetu wśród Polaków. Poprzedni najwyższy poziom zasięg internetu osiągnął w ostatniej fali NetTracku, obejmującej okres od grudnia ub.r. do lutego br. (szczegółowe wyniki tego badania). W przeliczeniu na wszystkich Polaków z internetu korzysta obecnie 16,62 mln osób w naszym kraju.

>>> Megapanel z maja: NK.pl traci użytkowników, Facebook coraz bliżej

Już prawie połowa polskich internautów korzysta z sieci dłużej niż 5 lat. Ponad dwie trzecie używa internetu codziennie lub prawie każdego dnia, a ponad 90 proc. robi to w domu. 

Zwyczaje
  I - VI 2011 II - IV 2010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca 0,2% 0,2%
  od 2-3 miesięcy 0,3% 0,5%
  od 4-6 miesięcy 0,6% 1,3%
  od 7-12 miesięcy 2,4% 4,5%
  powyżej 1 roku do 2 lat 6,1% 10,1%
  powyżej 2 lat do 3 lat 8,3% 10,3%
  powyżej 3 lat do 5 lat 25,5% 26,7%
  powyżej 5 lat 49,7% 41,3%
  trudno powiedzieć 6,9% 5,1%
     
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie 71,2% 72,3%
  kilka razy w tygodniu 19,9% 19,1%
  raz na tydzień 5,1% 4,8%
  kilka razy w miesiącu 2,6% 2,6%
  raz na miesiąc 0,7% 0,6%
  rzadziej niż raz na miesiąc 0,5% 0,4%
  trudno powiedzieć 0,0% 0,0%
     
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu 92,0% 93,5%
  w pracy 22,5% 20,1%
  w szkole / na uczelni 5,6% 7,0%
  u znajomych 5,6% 4,3%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 0,7% 0,8%
  w innym miejscu 0,7% 0,5%


Jeśli chodzi o dane demograficzne polskich internautów, to nie zaszły większe zmiany. Nadal wśród użytkowników sieci przeważają osoby do 60. roku życia, ze średnim lub wyższym wykształceniem. 

Profil internautów
  I - VI 2011 II - IV 2010
Płeć
  mężczyźni 50% 50%
  kobiety 50% 50%
     
Kategoria wieku
  15-24 lata 28% 30%
  25-39 lat 39% 38%
  40-59 lat 28% 28%
  60 lub więcej 5% 4%
     
Poziom wykształcenia
  podstawowe 16% 18%
  zasadnicze 16% 16%
  średnie 41% 40%
  wyższe 28% 25%


Sporo zmienia się natomiast w zakresie popularności i odwiedzalności czołowych serwisów. Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska są minimalnie słabiej rozpoznawalne niż rok wcześniej, ale równie często odwiedzane. Za to NK.pl kojarzy tylko co czwarty polski internauta, podczas gdy przed rokiem serwis - działający jeszcze jako Nasza-klasa.pl - rozpoznawało ponad 40 proc. użytkowników.

Z drugiej strony ponad 50 proc. polskich internautów deklaruje, że odwiedziło w ostatnim miesiącu YouTube’a, chociaż mniej niż 12 proc. rozpoznaje ten serwis. Natomiast korzystanie z Facebooka deklaruje co trzeci użytkownik sieci, a rozpoznaje go co piąty. 

Ranking
  I - VI 2011 II - IV 2010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl) 59,8% 62,3%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 53,9% 54,6%
   ONET (www.onet.pl) 43,2% 47,3%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)    37,3% 39,0%
   NK.PL (www.nk.pl) 25,9% 42,5%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 20,8% 21,8%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 20,7% 5,5%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 17,7%  -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 13,1%  -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)  11,8% 11,7%
     
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl) 89,5% 89,8%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 67,1% 67,6%
  ONET (www.onet.pl) 57,0% 57,4%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 53,4% 59,9%
   NK.PL (www.nk.pl) 48,8% 57,9%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)    44,6% 45,6%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 34,7%  -
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 34,4% 34,7%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 34,1%  18,3 %
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 30,4%  -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do czerwca br. wyniosła 13 538 osób, a od lutego do kwietnia ub.r. – 6 313osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu. 

Dołącz do dyskusji: 55 proc. Polaków korzysta z internetu. Facebook w górę, NK.pl w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Morris
Ciekawy jestem, w którym cywilizowanym kraju na świecie Google nie jest na pierwszym miejscu listy najczęściej odwiedzanych stron...
20 12
odpowiedź