SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

4Fun Media sprzeda swojemu właścicielowi większościowe udziały Print Logistic

Rada nadzorcza 4Fun Media zgodziła się na sprzedaż firmie Epicom Limited, większościowemu akcjonariuszowi 4Fun Media, 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł. - Prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować kolejne straty oraz wymagać będzie dalszych nakładów inwestycyjnych - uzasadnia zarząd 4Fun Media.

W komunikacie 4Fun Media opisano, że Epicom Limited ma kupić 76 udziałów Print Logistic stanowiących 59,84 proc. kapitału tej firmy. Zapłaci za to 925,6 tys. zł, z czego 400 tys. zł w ciągu 14 dni od zawarcia umowy, a 525 tys. zł do końca br.

Transakcja wejdzie w życie po zapłaceniu pierwszej transzy oraz dokonaniu zabezpieczenia na akcjach 4Fun Media należących do Epicom Limited. Blokada na 532,3 tys. akcjach ma zabezpieczać 1,79 mln zł wierzytelności Print Logistic wobec 4Fun Media z tytułu udzielonej pożyczki (ma zostać spłacona do końca 2021 roku), natomiast blokada na 142,6 tys. akcjach ma gwarantować zapłatę drugiej transzy.

Zaznaczono, że 4Fun Media ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 90 dni od 30 marca, o ile Epicom Limited przez 14 dni od zawarcia umowy nie zapłaci pierwszej transzy albo warunek zawieszający transakcję nie ziści się do końca marca.

Z głosowania rady nadzorczej w sprawie tej transakcji wyłączył się szef rady Dariusz Stokowski, który kontroluje firmę Epicom Limited. Na początku lutego br. Epicom nabył pakiet 2,2 proc. akcji 4Fun Media i ma już 56,79 proc. udziału w kapitale tej spółki i puli głosów na walnym zgromadzeniu jej akcjonariuszy.

Zarząd 4Fun Media zaznaczył, że ponieważ planuje sprzedać większościowy pakiet Print Logistic spółce powiązanej, zlecił wykonanie wyceny jej wartości przez Polską Grupę Audytorską. Wycenę przeprowadzono metodą zdyskontowanych przyszłych przepływów pieniężnych (DCF) oraz metodą porównań rynkowych. - Przeprowadzone wyceny potwierdziły, iż planowana transakcja zostanie przeprowadzona na warunkach rynkowych - stwierdzono w komunikacie 4Fun Media.

- W związku z faktem, iż do spółki wpłynęła oferta na zakup udziałów Print Logistic złożona przez Epicom Limited, zarząd emitenta (czyli 4Fun Media - przyp.) uznał, iż przeprowadzenie transakcji na proponowanych warunkach, gwarantujących odzyskanie przez Emitenta w całości środków finansowych, zainwestowanych w rozwój spółki Print Logistic będzie uzasadnione zarówno interesem spółki jak i akcjonariuszy niebędących podmiotami powiązanymi, w tym akcjonariuszy mniejszościowych - dodano.

4Fun Media restrukturyzuje pion e-commerce, Print Logistic z 1,3 mln zł straty

We wrześniu 2018 roku 4Fun Media poinformowała, że zainwestuje 920 tys. zł w Print Logistic (wówczas działającą pod nazwą YRS Ventures 2), która będzie zajmować się produkcją ubrań i tworzeniem na nich nadruków. Firma w 2018 roku przejęła też kilka innych platform e-commerce.

Pod koniec września ub.r., równocześnie z publikacją wyników finansowych z pierwszej połowy br., grupa 4fun Media zapowiedziała restrukturyzację swojego segmentu e-commerce. Wcześniej planowała, że w całym ub.r. osiągnie 15 mln zł przychodów w e-commerce. We wrześniu przyznała, że te założenia nie zostaną zrealizowane, dlatego zaczyna wdrażanie w tym pionie „planu naprawczego, ograniczenia kosztów oraz eliminacji obszarów generujących straty operacyjne oraz wymagających dalszych inwestycji”. Zaznaczyła, że cięcia obejmą przede wszystkim naImpreze.pl i Print Logistic, natomiast CupSell.pl i Mustache.pl osiągnęły dużo lepsze wyniki.

Print Logistic w pierwszym półroczu ub.r. zanotowała 0,5 mln zł straty, wpływy sprzedażowe niższe od oczekiwań, a grupa 4Fun Media zainwestowała w nią ponad 0,9 mln zł (z czego 0,8 mln zł w formie pożyczek). Jak podano w komunikacie, zarząd 4Fun Media ocenił, że „prowadzenie projektu w obecnej formie może generować kolejne straty i wymagać dalszych znaczących inwestycji”, dlatego „podjęto decyzję o konieczności rozpoczęcia procesu poszukiwania inwestora, który byłby zainteresowany dofinansowaniem projektu lub przejęciem całej spółki”. Zaznaczono, że władze grupy decyzje podejmą w czwartym kwartale, „nie wykluczając ewentualności zamknięcia tej inwestycji i odpisu dokonanych w nią do tej pory inwestycji”.

W komunikacie z minionego piątku dodano, że mimo inwestycji ze strony 4Fun Media (0,9 mln zł na zakup udziałów i podwyższenie kapitału oraz 1,8 mln zł w formie pożyczki) Print Logistic w pierwszych trzech kwartałach ub.r. zanotowała 0,9 mln zł straty netto, a w całym ub.r.- według wstępnych, nieaudytowanych wyników - 1,3 mln zł straty.

Zaznaczono, że zarząd 4Fun Media „rozważał różne scenariusze dotyczące przyszłości tej spółki m.in. biorąc pod uwagę zarówno zamknięcie tej inwestycji i dokonanie odpisu poniesionych z tego tytułu inwestycji jak i pozyskanie inwestora, który byłby zainteresowany dofinansowaniem projektu lub przejęciem całej spółki”.

4Fun Media zamknęło naImpreze.pl

Pod koniec października ub.r. zarząd 4fun Media zdecydował, że należący do firmy sklep internetowy naImpreze.pl kończy działalność operacyjną. Uzasadniono, że w pierwszej połowie br. zanotował 0,5 mln zł straty netto oraz nie pozyskano zainteresowanego nim inwestora.

Jednocześnie podano, że sama firma 4fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z zarządu 4fun Media odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwaj ostatni pozostają szefami spółek zależnych z tej grupy kapitałowej. W zarządzie 4fun Media nadal będą Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak.

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa 4Fun Media przy wzroście wpływów sprzedażowych o 1 proc. do 12,93 mln zł zanotowała 1,69 mln zł straty netto. Pion e-commerce przy ogromnym wzroście przychodów miał 1,38 mln zł straty EBITDA, wpływy Bridge2Fun zmalały o połowę, a o 5 proc. wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej.

4Fun Media od końcówki 2010 roku jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji kurs spółki wynosił 4,90 zł, co daje jej kapitalizację w wysokości 20,77 mln zł.

Dołącz do dyskusji: 4Fun Media sprzeda swojemu właścicielowi większościowe udziały Print Logistic

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl