SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

YouTube zaostrza zasady monetyzacji treści. „Dobry ruch, uchroni przez spektakularnymi wpadkami”

YouTube zmienił warunki przystępowania nowych twórców do prowadzonego przez platformę programu partnerskiego, który pozwala zarabiać youtuberom. Filmy kandydata do programu muszą zostać obejrzane przynajmniej przez 4 tysiące godzin. Z kolei filmy pochodzące z najpopularniejszych kanałów mają być weryfikowane i kwalifikowane do publikacji przez wyszkolonych pracowników YouTube’a. - Nowe warunki nie są trudne do spełnienia, a ocenianie przez ludzi a nie algorytm treści do publikacji to dobra decyzja, która uchroni YouTube przez spektakularnymi wpadkami - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Rafał Masny z kanału Abstrachuje.

Article

Do tej pory do przystąpienia do programu partnerskiego na YouTube mogli przystąpić wszyscy twórcy których filmy osiągnęły próg 10 tys. odsłon. Dzięki programowi youtuberzy otrzymują część przychodów generowanych przez reklamy emitowane przy filmikach.

Teraz YouTube zmienił zasady na jakich nowi twórcy mogą przystąpić do współpracy z serwisem. Aby dostać się do programu partnerskiego filmy konkretnego youtubera muszą zostać obejrzane przez widzów przynajmniej przez 4 tys. godzin, a kanał musi osiągnąć poziom minimum tysiąca subskrybentów.

Dodatkowe zmiany przygotowano na platformie Google Preferred, na której znajduje się ok. 5 proc. najpopularniejszych kanałów w serwisie. Zgodnie z zapowiedzią nowe filmy mające zostać opublikowane przez te kanały zostaną obejrzane, ocenione i dopuszczone do publikacji przez specjalnych zespół wyszkolonych pracowników YouTube’a. Mają oni zadbać o to by treści prezentowane w filmach były zgodne z regulaminem i nie zawierały zakazanych elementów.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Rafał Masny, współtwórca Abstrachuje, jednego z najpopularniejszych polskich kanałów na YouTube podkreśla, że nowe warunki narzucone przez serwis w związku z programem partnerskim nie są wygórowane, chwali też decyzję o ocenianiu wybranych filmów przez pracowników YouTube’a.

- Podniesienie progu dostępności dla programu partnerskiego to dobry ruch choć pozostaje on wciąż bardzo niski i przekroczenie go nie sprawi nikomu trudności - przewiduje Rafał Masny. - Natomiast fakt, że „filmy preferowane” czyli te pochodzące od 5 proc. największych twórców będą od teraz sprawdzane przez ludzi a nie algorytm uważam za doskonały sposób by YouTube mógł wcześnie wykryć te, które mogą być nieodpowiednie lub przekraczać granice dobrego smaku. Myślę, że w ten sposób serwis będzie mógł „ostrzec” twórcę by wycofał sie ze swojego wideo i/lub jednocześnie przygotować się na ewentualne ataki ze strony mediów - zaznacza Masny.

Opinię popularnego youtubera w pewien sposób potwierdzają doniesienia zachodnich mediów (m.in. serwisu Variety) dotyczące przyczyn zmiany reguł rządzących YouTubem. Według nich serwis chce uniknąć spektakularnych wpadek owocujących wycofaniem się z platformy reklamodawców, do których doszło w ub.r. Wówczas w marcu część marek zrezygnowała z reklam na YouTube po pojawieniu się na nim ekstremistycznych treści wspierających terroryzm i antysemityzm. Kolejny kryzys przyszedł w listopadzie, gdy m.in. Mars, Adidas, Diageo czy Lidl wstrzymali emisję swoich reklam na YouTube po tym, jak okazało się, że ich spoty pojawiały się przy filmach z brutalnymi scenami bądź takimi, które są wykorzystywane jako pornografia dziecięca.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube zaostrza zasady monetyzacji treści. „Dobry ruch, uchroni przez spektakularnymi wpadkami”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolec
No to już teraz mało kto będzie zarabiał
4 1
odpowiedź
User
privat
Youtube to serwis kontrolowany przez lewaków. Kasują wszystko co nie jest zgodne z lewacką "poprawnością polityczną". Np. ostatnio wycięli sporo prawicowych kanałów, tylko dlatego, że prezentowały konserwatywne wartości. Na YT nie liczy się prawda, a lewacka prawda. Już wiele lat temu można było zauważyć, że google jest jednym z największych zagrożeń dla świata.
7 16
odpowiedź
User
ddd
Ta, zaprosiliście dużego youtubera to wiadomo, że będzie sobie chwalił. Niestety sporo kanałów poruszających niszowe tematy zniknie, już nie wspominając o tym, że mało kto będzie próbował wybić się na youtubie zaczynając od zera.
12 0
odpowiedź
User
Someone
Te zmiany to pokłosie legendarnego już fuckupu Logana Paula.
2 0
odpowiedź
User
paparapapa
a może tak polskie słowo "spieniężać" zamiast monetyzować?
11 0
odpowiedź
User
LOL
co to w ogole za termin "monetyzacja"? To nie mamy już słowa "komercjalizacja" A może chodzi o to ze zysk będzie wypłacany tylko w monetach/bilonie? Ta nowomowa irytuje coraz bardziej
3 0
odpowiedź
User
conf
Te zmiany to pokłosie legendarnego już fuckupu Logana Paula.


Tylko dlaczego karać wszystkich youtuberów za jedną sprawę ? Jedno jestdla mnie pewne - zaostrzenie nie wynika z moralności youtuba , ale z chęci zatrzymania większego procenta zysku ,oczywiście kosztem twórcy. Juz i tak mamy do czynienia z magicznym procederem znikania subskrybcji - za który, jak tłumaczy się youtube, odpowiada "algorytm"; )
6 0
odpowiedź
User
Evir
Prowadzę kanał od ok. pół roku. Zamieszczam na nim 1 - 2 filmy tygodniowo. Tworzę m.in. różnego rodzaju poradniki np.: Word, Excel... W tej chwili po tej połowie roku dorobiłem się 200 subów. Nie powiem, że zarabiam na tym jakieś kokosy, ale od czerwca 2017 z reklam zarobiłem ok. 100 zł. To pewnie żaden majątek nie jest, jednak jest jakaś frajda i taka mała motywacja do tego, żeby robić dalej. Nie oszukujmy się, stworzenie filmu to wiele godzin pracy. W tej chwili zrezygnuję z YT na rzecz strony/bloga, którego również prowadzę. Szkoda tylko, że te 100 zł pójdzie do kosza, ponieważ z AdSense nie można wypłacić mniej niż 300 zł. W mojej ocenie takich osób jak Ja będzie wiele więcej. Ile na tych "nieodebranych" wypłatach zyska YT?
Szkoda...
Pozdrawiam
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing