WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Dzięki porozumieniu z Getty Images Google może udostępniać zdjęcia agencji w wyszukiwarce

Gorący temat

TVP Sport będzie transmitować turnieje e-sportowe Intel Extreme Masters i ESL

1

Facebook i Google dostarczają wydawcom 5 procent ich cyfrowych przychodów

2018-02-12 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Platformy należące do Facebooka i Google są odpowiedzialne za 5 procent cyfrowych przychodów największych wydawców - wynika z raportu organizacji Digital Content Next (DCN). 85 proc. przychodów mediów z platform zewnętrznych stanowią treści wideo, a głównym źródłem pieniędzy są serwisy OTT.

Facebook i Google dostarczają wydawcom 5 procent ich cyfrowych przychodów

Digital Content Next (DCN) to stowarzyszenie do którego należą najwięksi światowi wydawcy i nadawcy, m.in. „The New York Times”, „Washington Post”, CBS, NBC oraz BBC. Raport „Distributed Content Revenue Benchmark” sporządzony przez DCN ukazał się po raz drugi w historii i uwzględnia dane pochodzące z I polowy 2017 r.

W raporcie uwzględniono przychody jakie wydawcy czerpią z dystrybucji swoich treści na zewnętrznych platformach cyfrowych.

Okazuje się, że Facebook i Google są obecnie odpowiedzialne za 30 proc. przychodów z materiałów publikowanych na zewnętrznych platformach cyfrowych (z wyjątkiem OTT), ale stanowią jedynie 5 proc. wszystkich przychodów wydawców pochodzących z segmentu cyfrowego.

Z danych DCN wynika, że 85 proc. cyfrowych przychodów wydawców w I połowie ub.r. pochodziło z dystrybucji materiałów wideo, na co składają się głównie serwisy OTT oraz program partnerski na platformie YouTube. Z kolei na każde 10 mln przychodów osiągniętych przez media na serwisy społecznościowe przypadało 2,5 mln dol., co stanowi nieznaczny spadek w porównaniu z rokiem 2016. Całkowite przychody wydawców z tzw. distributed content wzrosły na przestrzeni roku z 14 do 16 proc.

Raport DCN wskazuje, że wśród platform społecznościowych najwięcej przychodów dostarcza wydawcom Facebook – w I połowie ub.r. była do kwota 1,5 mln dol., na kolejnych miejscach znalazły się Twitter, Snapchat oraz Instagram.

W komentarzu do raportu DCN zwraca uwagę na niepewną przyszłość finansową mediów wiążących swoje przychody z serwisami społecznościowymi. Obawy związane są m.in. z zapowiedzią Facebooka, że użytkownicy będą decydowali o pozycji wydawców publikujących treści w News feedzie.

Autor: ps

Wiecej informacji: wydawcy, przychody, Google, Facebook, DCN

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia