WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Telewizja Polska w 2018 roku wejdzie na MUX-8. Trafi tam TVP Sport w wersji HD

TVP rzuca wyzwanie Netflixowi i uruchamia płatny serwis SVoD. „Wsparcie dla wpływów z abonamentu”

2017-08-25 A A A KOMENTARZE: 26 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W październiku br. Telewizja Polska uruchomi własną płatną platformę SVoD (Subscription Video on Demand), która ma być darmowa dla osób płacących abonament rtv. - Jest to narzędzie wspierające wpływy z abonamentu - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.

Maciej Stanecki, fot. TVP Maciej Stanecki, fot. TVP

Platforma SVoD Telewizji Polskiej będzie płatnym serwisem „video on demand”. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, w ofercie znajdą się treści (głównie filmy i seriale) z portfolio innych nadawców publicznych w Europie, np. brytyjskiego BBC. TVP planuje także realizację własnych projektów, które trafią tylko do SVoD.

Serwis pozostanie bezpłatny dla osób regularnie płacących abonament radiowo-telewizyjny. Aby korzystać z SVoD TVP należy potwierdzić opłacenie abonamentu rtv, podając numer identyfikacyjny abonenta. Weryfikacja ta - prawdopodobnie - będzie dokonywana co miesiąc.

- Jest to narzędzie wspierające wpływy z abonamentu. W taki sposób patrzymy na ten projekt - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.

Projekt ma ruszyć w październiku br. i jest jednym z elementów przeprowadzanej reformy online w Telewizji Polskiej. Maciej Stanecki nie ujawnia, jaką opłatę za dostęp do materiałów będą wnosić użytkownicy, którzy nie płaca abonamentu rtv.

Nowy, płatny serwis VoD będzie bazować na odświeżonym playerze, który na stronie vod.tvp.pl został wdrożony w maju tego roku. Z badania PBI/Gemius wynika, że w maju br. serwis wideo na żądanie TVP odwiedziło 1,41 mln realnych użytkowników. Dało mu czwartą pozycję rynku za należącym do Onetu VoD.pl, kontrolowanym przez TVN Playerem i iplą od Cyfrowego Polsatu.

Strefa Widza będzie dalej rozwijana

Prawie trzy lata temu (w grudniu 2014 roku) Telewizja Polska uruchomiła Strefę Widza - specjalną ofertę wideo na żądanie, dostępną na stronie strefawidza.tvp.pl dla osób płacących regularnie abonament radiowo-telewizyjny. Platformę przygotowano we współpracy z Pocztą Polską, która posiada bazę danych osób opłacających abonament.

Użytkownicy Strefy Widza mają bezpłatny dostęp do przedpremierowych odcinków seriali, a także mogą bez dodatkowych opłat obejrzeć kultowe seriale TVP, (m.in. „Przygody Pana Michała”, „07 zgłoś się”, „Czterej pancerni i pies”, „Wojna domowa” i „Czterdziestolatek”) oraz kilkadziesiąt filmów (m.in. „Wesele”, „Komornik” i „Jutro idziemy do kina”).

Wiceprezes TVP zdradza portalowi Wirtualnemedia.pl, że ze Strefy Widza korzysta około 20 tys. użytkowników. - Oferta ma się rozwijać - deklaruje Stanecki.

Aby zostać użytkownikiem Strefy Widza trzeba posiadać konto na portalu tvp.pl. Po jego założeniu należy potwierdzić opłacenie abonamentu rtv, podając numer identyfikacyjny abonenta, czyli osiem ostatnich cyfr z indywidualnego numeru rachunku. Czynność weryfikacji należy dokonywać co miesiąc, bez względu na częstotliwość z jaką widz opłaca abonament.

Autor: łb

Wiecej informacji: Telewizja Polska, SVoD, Subscription Video on Demand, abonament rtv, Maciej Stanecki, TVP

Komentarze (26) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia