SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP podnosi o ponad 80 proc. ceny reklam przy „Koronie Królów”, zdrożały też reklamy przy „Jeden z dziesięciu”

Z opublikowanego na luty br. cennika reklamowego TVP wynika, że spoty przy serialu „Korona Królów” w TVP1 są ponad 80 proc. droższe w porównaniu do stycznia br., gdy serial debiutował na antenie. Więcej też trzeba zapłacić za reklamy przy teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.

Article

„Korona królów” to telenowele historyczna, która opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego (w tej roli Mateusz Król), króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. Serial od 1 stycznia br. oglądać można od poniedziałku do czwartku o 18.30.

Gdy w styczniu br. historyczny serial „Korona Królów” wchodził na antenę telewizyjnej Jedynki (emisja w dni powszednie o godz. 18.30) reklamy przy nim wyceniono dość tanio. Spoty w styczniu kosztują od 7,7 tys. zł do 10,2 tys. zł netto (cena bez rabatów dla spotu 30-sek.).

W lutym reklamodawcy zapłacą już znacznie - bo o 81,4 proc. - więcej. Cena reklamy przy tym serialu wynosi od 17,5 do 18,5 tys. zł.

Podwyżkę spowodowało prawdopodobnie spore zainteresowanie serialem. Fala hejtu w internecie i krytyczne uwagi co do jakości tej produkcji przysporzyły jej pokaźną liczbę widzów - w pierwszym tygodniu serial oglądało średnio 3,09 mln widzów, czyli 570 tys. więcej niż „Klan”. Potem widownia spadła, ale wciąż jest wysoka - np. w poniedziałek 15 stycznia br. serial śledziło 2,61 mln widzów.

Drożej niż w styczniu zapłacą też reklamodawcy zainteresowani emisją spotów przy teleturnieju „Jeden z dziesięciu”.

Jeszcze do minionego piątku program emitowany był w TVP2, a 30-sek. spot przy tym programie kosztował ostatnio od 13,3 do 15,7 tys. zł.

Z kolei w TVP1 w paśmie, w którym teraz pokazywany jest turniej prowadzony przez Tadeusza Sznuka reklama wyceniona była w przedziale od 6,1 do 8,6 tys. zł.

W lutym reklamodawcy zapłacą już dużo więcej. Spot przy „Jeden z dziesięciu” kosztuje od 18,7 do 19,5 tys. zł.

To 24,2 proc. drożej niż cena reklamy w bloku w TVP2, gdy teleturniej był tam pokazywany oraz 126,7 proc. więcej w stosunku do ceny spotu w tym paśmie w TVP1, gdy teleturnieju jeszcze w Jedynce nie było.

Pierwsza emisja „Jednego z dziesięciu” w TVP1 miała rekordową oglądalność, a TVP2 poprzez tę zmianę straciła 1,5 mln widzów.

TVP podnosi ceny reklam, najdroższe spoty przy „M jak miłość” i skokach narciarskich w Pjongczangu

Z ogłoszonej właśnie przez biuro reklamy Telewizji Polskiej oferty na luty br. wynika, że ceny reklam w skali roku wzrosły średnio od kilku do kilkunastu procent.

Tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za spot przy serialu „M jak miłość” - do 64 tys. zł za emisję 30-sek. spotu (cena netto, bez rabatów). To 14 tys. zł więcej niż w lutym ub.r.

50 tys. zł kosztuje z kolei spot, który zostanie wyemitowany przy zawodach w skokach narciarskich w ramach zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu. Cena ta dotyczy bloków reklamowych przy konkursie indywidualnym na normalnej skoczni 10 lutego oraz na dużej skoczni 17 lutego. Jak podaje TVP, zawody odbędą się w dobrym czasie z perspektywy polskiego widza - w soboty od godziny 14.20.

Ceny reklam w blokach przy transmisjach z pozostałych dyscyplin są znacznie niższe - mieszczą się w przedziale od kilku do maksymalnie kilkunastu tys. zł. Biuro reklamy TVP dodaje, że najdrożej wyceniono reklamy przy skokach narciarskich, bo ta dyscyplina była najchętniej oglądana w czasie poprzednich igrzysk. Turniej indywidualny na dużej skoczni oglądało średnio 6,4 mln zł widzów i miał 61,5 proc. udziału w widowni (grupa komercyjna, wszyscy w wieku 16-59). Popularność transmisji przekładała się na oglądalność reklam. Rekordowy spot  oglądało 6,2 mln widzów, co oznaczało 26,8 GRP z pojedynczej emisji (grupa komercyjna).

W trakcie igrzysk TVP1 będzie emitować codziennie program „Dzień na Igrzyskach” - za spot przy nim trzeba zapłacić do 23,5 tys. zł.

- Duże wydarzenia sportowe przyciągają nie tylko widownię spragnioną emocji i sukcesów Polaków, ale również reklamodawców i sponsorów. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że jesteśmy jedynym nadawcą naziemnym, co gwarantuje wysoką widownię. Już dziś widzimy spore zainteresowanie ze strony sponsorów, dodatkowo zwiększane przez dobre wyniki sportowe naszych reprezentantów. W tym roku mocno stawiamy na łączenie oferty telewizyjnej i online, co pozwala na kompleksowe i najbardziej efektywne dotarcie do pożądanej widowni - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor biura reklamy TVP.

Wysokie ceny reklam obowiązują ponadto przy pokazywanych w TVP2 serialach. Spot przy „Barwach szczęścia” kosztuje do 48,6 tys. zł (przed rokiem było to 39,9 tys. zł), a przy „Na dobre i na złe” - 43,9 tys. zł (w ub.r. 36,2 tys. zł).

Sporo mniej kosztuje natomiast reklama przy sobotnim talent show „The Voice Kids” - maksymalnie 22,3 tys. zł. 6 lutego w TVP2 zostanie pokazana gala „25 lat Gazety Polskiej” - za reklamę przy niej trzeba zapłacić do 33,5 tys. zł.

Wśród seriali emitowanych w TVP1 najdroższą reklamowo pozycją jest „Blondynka” - spot przy tej produkcji wyceniono na 37,1 tys. zł czyli 11,5 tys. zł drożej niż w lutym ub.r. Z kolei za reklamę przy „Ojcu Mateuszu” marketerzy zapłacą 25,3 tys. zł (w ub.r. 24,4 tys. zł). Cena reklamy przy piątkowym programie „The Wall Wygraj Marzenia” wynosi 17,6 tys. zł.

14 i 21 lutego TVP1 będzie transmitować mecze piłkarskiej Ligi Mistrzów. Spot przy tych transmisjach kosztuje maksymalnie 26,6 tys. zł.

W porównaniu z lutym ub.r. wzrosły ceny reklam przy serwisie sportowym i prognozie pogody w TVP1 po głównym wydaniu „Wiadomości”. Cena spotu przy sporcie wzrosła z 34,1 tys. zł do 44,9 tys. zł w niedziele oraz z 26,3 tys. zł do 30,7 tys. zł w dni powszednie.

Reklamy przy prognozie pogody zdrożały z kolei z 31,5 tys. zł do 43,1 tys. zł w niedzielne wieczory oraz z 21 tys. zł 27,9 tys. zł w dni robocze.

Mniej kosztują natomiast reklamy przy głównym wydaniu „Wiadomości” w niedzielny wieczór - cena wynosi 25,8 tys. zł (wobec 36,7 tys. zł w ub.r.). koszt reklamy emitowanej przy tym serwisie od poniedziałku do piątku wynosi 18,4 tys. zł, czyli 5,2 tys. zł więcej niż rok temu.

Według Nielsen Audience Measurement w 2017 roku średni udział TVP1 w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4 roku życia) wyniósł 9,59 proc., a TVP2 - 7,87 proc. W grupie komercyjnej (16-49) TVP2 wyprzedziła TVP1. Udział Dwójki wyniósł 6,74 proc. , a Jedynki - 6,11 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP podnosi o ponad 80 proc. ceny reklam przy „Koronie Królów”, zdrożały też reklamy przy „Jeden z dziesięciu”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Czy Wirtualne Media mogłyby się przyglądnąć niezgodności emisji programów, seriali i filmów z programami telewizyjnymi? Przoduje w tym TVP. Wg. rozpiski jakiś program rozpoczyna się o 17:50. Przełączam się na ten kanał o 17:49, lecą reklamy. Ale nie lecą minutkę. Lecą z 2-3 minuty. I powodem nie jest jakiś program nadawany na żywo który się przeciągnął i wszystko poprzesuwał. To wygląda na celowy zabieg by zwiększyć oglądalność reklam. Zauważyłem to na TVP HD ale i inne kanały TVP też tak mają. Przecież w telewizji wszystko teraz jest puszczane z komputera. Komputer sam z siebie nie przesuwa wszystkiego o kilka minut.
36 3
odpowiedź
User
prawnik
Przy zakupie trzeba rozwagi. Pierwszy tydzień Korony był rewelacyjny. Ale w kolejnym widownia spadła znacznie.
20 8
odpowiedź
User
sin
@Gie: Nie marudź - Dziennik Telewizyjny zaczyna się punktualnie. ;-) Masz rację, ta sytuacja to PATOLOGIA.
13 5
odpowiedź
User
Maria
Abrakadabra, reklamodawcy.
11 3
odpowiedź
User
mon
Najlepsze są reklamy puszczane w porze obiadowej i kolacji. Na zaparcia, infekcję pochwy, hemoroidy, wątrobę i te inne wszystkie szkodliwe dla zdrowia suplementy diety. Jeść się odechciewa, a jak ktoś chce schudnąć to polecam, brak apetytu gwarantowany.
18 2
odpowiedź
User
Krakus
Przy zakupie trzeba rozwagi. Pierwszy tydzień Korony był rewelacyjny. Ale w kolejnym widownia spadła znacznie.
Telenoweli prawnika ciąg dalszy, czekam na kolejne odcinki...
2 9
odpowiedź
User
hehe
ceny zostały dostosowane do poziomu ogladalności, nie jest ani drogo ani tanio jest rynkowo. tu dodajmy z biuro reklamy tvp posługuje się danymi nielsena, a nie pomiarami "alternatywnymi" prezesa Kurskiego.

Komentarze laików bez dosteęu do telemetrii maja taką wartość jak zdanie Pana Kazia o kosmosie. codziennie patrzy w niebo o się zna :)
11 1
odpowiedź
User
Babcia Mówi
O rynkowej cenie to możemy mówić gdy poznamy wysokość rabatów (ciekawe jak to będzie wyglądać przy reklamach jubileuszu Gapola?), dane cenikowe to nie dane rynkowe.

Oczywiście korzystanie z niespodziewanego sukcesu Korony jest racjonalne, jednak nie ma się co ekscytować oglądalność się ustabilizuje i zobaczymy jak cennik będzie wyglądał.

Generalnie ogólny wniosek (na podstawie tego cennika) jest taki, że utrzymanie dwóch konkurujących kanałów jest biznesowo szkodliwe.
2 1
odpowiedź
User
kolis
Czy Wirtualne Media mogłyby się przyglądnąć niezgodności emisji programów, seriali i filmów z programami telewizyjnymi? Przoduje w tym TVP. Wg. rozpiski jakiś program rozpoczyna się o 17:50. Przełączam się na ten kanał o 17:49, lecą reklamy. Ale nie lecą minutkę. Lecą z 2-3 minuty. I powodem nie jest jakiś program nadawany na żywo który się przeciągnął i wszystko poprzesuwał. To wygląda na celowy zabieg by zwiększyć oglądalność reklam. Zauważyłem to na TVP HD ale i inne kanały TVP też tak mają. Przecież w telewizji wszystko teraz jest puszczane z komputera. Komputer sam z siebie nie przesuwa wszystkiego o kilka minut.



Nie chcę bronić żadnej telewizji, ale tak jest prawie na każdym programie. To też kwestia tego, że mają na reklamę limit 12min + 2 zapowiedzi i jeśli inne programy trwają 38 minut, to wychodzi w sumie 52 minuty. Trudno pisać, że coś zacznie się o 17:52, zwłaszcza, że czasem w momencie układania programu może być nie znany dokładny czas programu, bo np. mogli jeszcze nie zmontować danego odcinka.
0 2
odpowiedź
User
widz
A przecież miało nie być reklam przed Jeden z dziesięciu.
2 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry