WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Facebook podpisuje umowę z Sony/ATV Music, użytkownicy będą korzystać z muzyki chronionej prawami autorskimi

Trenerki fitness i piosenkarki najskuteczniejszymi influencerami na Facebooku, Robert Lewandowski z najpopularniejszymi wpisami

2018-01-09 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W centrum polskich influencerów na Facebooku znajdują się trenerki fitness Anna Lewandowska i Joanna Jędrzejczyk oraz piosenkarki Ewelina Lisowska, Cleo i Margaret - wynika z mapy influencerów firmy IRCenter. Do grona najbardziej wpływowych celebrytów coraz bardziej przesuwają się blogerki modowe. W grudniu 2017 roku najbardziej angażujące wpisy na Facebooku zamieścił Robert Lewandowski.

Anna Lewandowska Anna Lewandowska

Według IRCenter polscy influencerzy na Facebooku już od dłuższego czasu dzielą się wyraźne grupy: w centrum są trenerki fitness i piosenkarki, a naokoło występują:
sportowcy,
dziennikarze, politycy lewicy, celebryci telewizyjni,
sportowcy,
raperzy, kulturyści i politycy prawicy,
gamerzy, vlogerzy i idole młodzieży.

Według przygotowanej przez IRCenter mapy w porównaniu do połowy ub.r. widać, że do centrum celebrytów coraz bardziej „przesuwają się” influencerki modowe (jak Maffashion), które Jeszcze niedawno były raczej niszowe. Pod względem aktywności do czołówki najbardziej aktywnych fanpage’y dołączyły blogi lifestyle’owe z wyraźnymi wzorcami męskości i kobiecości.

W samym centrum świata celebrytów są trenerki fitness Anna Lewandowska i Joanna Jędrzejczyk, piosenkarki Ewelina Lisowska, Cleo i Margaret, sportowcy Piotr Żyła, Mariusz Pudzianowski, Adam Małysz, Agnieszka Radwańska i youtuber Z Dupy. Osoby aktywne na ich fanpage’ach są aktywne na wszystkich innych stronach influencerów na Facebooku.

Najmłodsze pokolenie fanów influencerów – gamerów, vlogerów i rysowników zajmuje specyficzną pozycję, częściej wchodzi w interakcje z liderami opinii – raperami, kulturystami i politykami prawicy, niż z dziennikarzami, politykami lewicy i gwiazdami telewizyjnymi. Te osoby relatywnie rzadziej wchodzą w interakcje z liderami opinii i fanami sportowców.

Z badania wynika, że w okresie od 1 grudnia 2017 do 5 stycznia 2018 r. najbardziej angażowały użytkowników Facebooka wpisy zamieszczone przez Roberta Lewandowskiego towarzyszące świętom Bożego Narodzenia (ponad 30 tys. reakcji) oraz Sylwestrowi (25 tys. reakcji).

 

Autor: ps

Wiecej informacji: influencerzy, Facebook, Anna Lewandowska, Robert Lewandowski

Komentarze (2) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia