WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN24 testuje Krzysztofa Miecugowa jako prowadzącego „Szkło kontaktowe”

„Szkło kontaktowe” wygrało z „W tyle wizji” w 2017 roku. Obie audycje liderami w swoich pasmach

2018-01-15 A A A KOMENTARZE: 32 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Emitowany w TVN24 program „Szkło kontaktowe” w zeszłym roku śledziło średnio 655 tys. widzów. Z kolei mający podobną formułę magazyn TVP Info „W tyle wizji” gromadził przed telewizorami średnio 577 tys. osób. Obie audycje w swoich pasmach są liderami oglądalności wśród stacji newsowych.

„Szkło kontaktowe” wygrało z „W tyle wizji” w 2017 roku. Obie audycje liderami w swoich pasmach

Wieczorny program TVN24 „Szkło kontaktowe” emitowany jest codziennie o godz. 22.00. Jego średnia oglądalność w 2017 roku wyniosła 655 tys. osób, co przełożyło się na 5,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 2,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

TVP Info niemal w tym samym paśmie (dokładnie w dni powszednie o 21.50) emituje program „W tyle wizji”, który ma podobną formułę do „Szkła kontaktowego”. W zeszłym roku audycję tę oglądało średnio 577 tys. widzów, a jej udział plasował się odpowiednio na poziomie 4,51 proc., 1,18 proc. oraz 2,34 proc.

Wyższe wyniki notowała dodatkowa część programu „W tyle wizji ekstra”, którą można oglądać było do 20 listopada ub.r. o godz. 22.30 (również w dni powszednie). Jego średnia widownia w analizowanym okresie wyniosła 598 tys. osób, a udział ukształtował się odpowiednio na poziomie 5,58 proc., 1,38 proc. i 2,77 proc.

Najpopularniejsze wydanie „Szkła kontaktowego” w analizowanym okresie wyemitowane zostało 9 marca ub.r. - obejrzało je 1,05 mln widzów. Z kolei „W tyle wizji” największym zainteresowaniem cieszyło się 6 lipcaub.r., kiedy to audycja ta miała 863 tys. oglądających.

Kanał TVN24 w czasie nadawania magazynu wygrywa walkę o widza w rynku telewizyjnym z konkurencyjnym TVP Info. Antena ta ma w tym paśmie 4,76 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmuje Polsat News (0,91 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

Również TVP Info podczas emisji swojej audycji jest pierwszy, wygrywając walkę z TVN24 (4,17 proc.) i Polsat News (0,84 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 nieco lepiej od TVP Info radzi sobie TVN24.

„Szkło kontaktowe” nadawane jest w TVN24 od 2005 roku. Wśród gospodarzy i komentatorów programu aktualnie są m.in.: Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski oraz Artur Andrus.

Twórcą „Szkła kontaktowego” jest Grzegorz Miecugow, który zmarł 26 sierpnia 2017 r. po ciężkiej chorobie.

Z kolei „W tyle wizji” to program satyryczny emitowany od kwietnia 2016 roku. Komentuje on bieżące wydarzenia z kraju i ze świata z udziałem znanych dziennikarzy i publicystów pod redakcją Marcina Wolskiego. Obok niego program na zmianę prowadzą m.in. Stanisław Janecki, Magdalena Ogórek, Dorota Łosiewicz, Krzysztof Feusette, Wojciech Surmacz i Łukasz Warzecha (który z powodu nielojalności wobec TVP został na miesiąc odsunięty od prowadzenia „W tyle wizji” i „W tyle wizji ekstra”).

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w ub.r. wyniósł 4,27 proc., a TVP Info - 3,83 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Szkło kontaktowe, W tyle wizji, W tyle wizji ekstra, TVN24, TVP Info

Komentarze (32) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia