SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Tygodniki opinii tracą czytelników. Najbardziej „Fakty i Mity” i „Sieci”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostem pochwalić się mógł tylko „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Fakty i Mity” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2017 roku wyniosła 118 695 egz. Było to o 4,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,74 proc. do 100 761 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 89 403 egz., po spadku o 17,17 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 53 508 egz., po spadku o 21,06 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,47 proc. do 40 232 egz.

Z ósmego na siódme miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 17,57 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 26 146 egz.

Na ósmą lokatę spadł z kolei tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w październiku br. wyniósł 24 743 egz., po spadku o 23,92 proc. - największym w zestawieniu.

W październiku br. w porównaniu do września br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 6,55 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,26 proc., zanotował tutaj z kolei „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii tracą czytelników. Najbardziej „Fakty i Mity” i „Sieci”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Tygodnik Powszechny zyskuje, bo jako jedyny nie traktuje swoich czytelników jak idiotów, w przeciwieństwie do Newsweeka, Sieci czy innego Od Rzeczy.
35 22
odpowiedź
User
Magnus
Albo autor ma błędne dane albo coś jest nie tak. Rok do roku spadek największy ma niby Sieci (-21%) a autor pisze, że najwięcej straciło Do Rzeczy (-18%). Ponadto z tabeli wynika, że Sieci nikt nie prenumeratę, a Newsweek i Polityka mają prenumeratę śladówą
9 2
odpowiedź
User
Romuś
Te spadki są przerażające. Jako społeczeństwo głupiejemy w zastraszającym tempie. Niedługo zamienimy się w funkcjonalnych analfabetów czerpiących wiedzę o świecie z memów.
I nie ma co się pocieszać Tygodnikiem Powszechnym.
Wzrost o 17% wygląda imponująco, ale to tylko 4 tysiące czytelników więcej, a tymczasem same tylko "Sieci" straciły 8 tysięcy czytelników.
28 7
odpowiedź
User
Maniek
Ten szmatławiec Karnowskich to się nawet do podcierania d... nie nadaje.
57 34
odpowiedź
User
kici-kici
Oczko!-Oczko!-Oczko!
3 8
odpowiedź
User
Adam
"Tygodnik Powszechny" ma świetny dział "Świat". Teksty Wojciecha Jagielskiego, czy Marcina Żyły dotyczące wydarzeń dziejących się w zapomnianych miejscach na świecie (Sudan, Jemen, Kirgizja) są bardzo ciekawe. Do tego wywiady, tak jak np. w ostatnim numerze z prof. Witoszek o Norwegach i Marianem Dziędzielem o jego drodze do aktorstwa. "Tygodnik Powszechny" ma nie tyko dziennikarzy. Sporą część redakacji stanowią pisarze i w tym chyba tkwi siła TP.
31 10
odpowiedź
User
pytanie
W jaki sposób ZKDP sprawdza Gościa Niedzielnego, który w lwiej części jest rozprowadzany poza tradycyjną siecią sprzedaży czyli przez kościoły? Dlatego moim zdaniem GN nie powinien być uwzględniany w rankingu.
23 16
odpowiedź
User
hd
W jaki sposób ZKDP sprawdza Gościa Niedzielnego, który w lwiej części jest rozprowadzany poza tradycyjną siecią sprzedaży czyli przez kościoły?


U mnie w kościele jest "za Bóg zapłać". Zawsze biorę za darmo.
16 16
odpowiedź
User
Obserwator
WPROST to dopiero tragedia. Za czasów red Króla i red Janeckiego nie do pomyślenia. Ale oni już nie są liberałami jak jeszcze 10 lat temu. Wykończyli pierwszy tytuł, teraz mają dobre wyniki w "Sieci"
12 9
odpowiedź
User
Bolo
A przecież te liczby to nie we wszystkich przypadkach jest prawdziwa sprzedaż. Prawdziwa sprzedaż jest jeszcze niższa.
11 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing