SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. RMF FM najchętniej słuchane

W okresie od lutego do kwietnia br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Obie stacje Polskiego Radia zanotowały największe spadki w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od lutego do kwietnia 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali luty-kwiecień 2017 zmalał o 0,6 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,7 proc., po wzroście o 1 pkt. proc. Eska ex aequo z RMF FM pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł o 1,3 pkt. proc. do 7 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji z fali grudzień 2017-luty 2018 - przynajmniej od 2008 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1,5 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,6 pkt. proc., zanotowało Radio Plus, którego wynik zwiększył się do 2,6 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również takie stacje jak: RMF MAXXX (do góry o 0,5 pkt. proc. do 3,8 proc.) oraz Radio Maryja (+ 0,4 pkt. proc. do 2,2 proc.).

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od lutego do kwietnia br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,4 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej. Zyskało natomiast Polskie Radio 24 - z 0,4 proc. do 0,6 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. RMF FM najchętniej słuchane

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Spadki słuchalności w Polskim Radiu są czymś naturalnym. Polskie Radio nie musi walczyć o słuchaczy. Polskie Radio jest dla prawdziwych koneserów i właśnie na tym polega jego misyjność.
Jak po raz kolejny czytam o spadkach słuchalności, nie posiadam się ze śmiechu pod stołem.

Tyle w temacie!
11 63
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Brawo piSSowskie radiowęzły. Kasa z budżetu płynie, więc słuchacz jest zbędny. Należy się zastanowić czy w ogóle jest potrzebny? Tylko przeszkadza, komentuje, wybrzydza i czegoś się domaga.
Tak trzymać towarzysze!
49 11
odpowiedź
User
Pakson
Kolejny pomysł EZ czyli Meloradio okazuje się totalną klapą. Planeta FM wróć 😊
27 6
odpowiedź
User
jarek tolek
Trójce ciągle spada a dyr. Świetlik dalej uparcie twierdzi ze lepiej nie było jak jest teraz. Zepsuł już wszytko co było do zepsucia, wycina, nagina, kombinuje. Popołudniowe ZD3 sztandarowa audycja już dawno brzmi jak kalka TVP INFO i tego typu programy.Quo Vadis Trójko dalej?
45 4
odpowiedź
User
doopnijselolkaczlowieku
Jakim cudem tak bezpłciowe radio jak RMF MAXXX zyskuje słuchaczy? Ludzie serio chcą słuchać 20 ,,hituf" zapętlonych co godzinę? Chyba tylko Przemek Grabowski i Neevald ratują tę stację przed całkowitym upadkiem. Tak trudno dać jednego z nich na stanowisko muzycznego?
27 7
odpowiedź
User
selekcjoner cieniasow
Sobala, Piszczek, Ablewicz i jeszcze pare innych tuzow do tego doprowadzilo.
24 3
odpowiedź
User
johny
Brawo piSSowskie radiowęzły. Kasa z budżetu płynie, więc słuchacz jest zbędny. Należy się zastanowić czy w ogóle jest potrzebny? Tylko przeszkadza, komentuje, wybrzydza i czegoś się domaga.
Tak trzymać towarzysze!

7% słuchaczy Jedynki, 5,7% słuchaczy Trójki, 0,6% słuchaczy Polskiego Radia 24 i 0,4% słuchaczy Dwójki to wszystko razem 13,7% udziału w rynku!!!

13,7% słuchaczy Polskiego Radia!!!! Ale oczywiście słuchacz jest zbędny, pisowskiego radiowęzła nikt nie chce słuchać i takie tam teksty.

Idź ty zaKODowany lewaku głoś swoje bzdury gdzieś na Wyborczej.pl czy innym tam natemat.pl. Macie swoje śmieszne lewackie portaliki, ale ciągle wam mało. Szambo musi wbijać na portale branżowe dla normalnych ludzi i jeszcze tutaj głosić swoje brednie!!! :(
13 48
odpowiedź
User
hd
Im mniej słuchaczy rozgłośni publicznych, tym większa ich misyjność. Celem powinno być 0,0001%.
22 5
odpowiedź
User
Zen
Tak to zyskuje. RMF Maxx jak i samo Rmf. Słuchacie sieczki to macie prosze bardzo ale widze że Rmf straciło w zestawieniu miesięcy ymm co mnie cieszy. Rafio dla bezmózgowców
16 3
odpowiedź
User
Remi
Słucham Rmf i nie wstydzę się tego
10 9
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing