SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

40 proc. Polaków nie słyszało o RODO, wg 30 proc. firmy dobrze chronią dane klientów

40 proc. Polaków przyznaje, że nie słyszało o RODO - nowej regulacji o ochronie danych osobowych. Tylko co dziesiąty Polak twierdzi, że zna w jakimś stopniu jej szczegóły. Jednocześnie niespełna 1/3 badanych ma zaufanie do firm i instytucji w kontekście bezpieczeństwa ich danych osobowych, a połowa twierdzi, że w ciągu ostatniego roku ich dane były wykorzystywane bez ich zgody - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

szef DNI Innovation Fund, Ludovic Blecher Article

RODO - nowe unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych - wejdzie w życie 25 maja br. Zmiany dotyczyć będą wszystkich firm, które gromadzą i wykorzystują dane dotyczące osób fizycznych.

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że konsumenci raczej nie interesują się tym tematem i niewielki odsetek z nich zna więcej szczegółów z nim związanych. Zdecydowanie najmniej zorientowane w tej kwestii są osoby najmłodsze (18-24 lata), a najbardziej - osoby powyżej 35. roku życia.

30% badanych uważa, że firmy i instytucje dobrze chronią ich dane. Bardziej ufni w stosunku do firm i instytucji są mężczyźni - 36% z nich ocenia stopień chronienia ich danych przez firmy jako wysoki. Najwyższy (45%) jest odsetek osób ufnych wśród najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata). Z kolei najmniej zaufania mają najstarsze badane osoby (45-55 lat) - tylko 17% z nich wierzy w dobrą ochronę swoich danych.

Połowa badanych (49%) twierdzi, że w ciągu ostatniego roku ich dane zostały bezprawnie wykorzystane, czy to w formie e-maila, SMS-a, czy telefonu - przez firmy, którym ich nie podawali. 4% badanych twierdzi, że dokonano lub próbowano dokonać oszustwa z wykorzystaniem ich danych osobowych. Zdecydowanie najmniej zdarzeń związanych z bezprawnym wykorzystaniem danych osobowych odnotowały osoby z najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata).

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w kwietniu 2018 r., metodą CAWI (ankiety online), na reprezentatywnej pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania próbie N=908 Polaków w wieku od 18 do 55 lat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 40 proc. Polaków nie słyszało o RODO, wg 30 proc. firmy dobrze chronią dane klientów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bjyrf
Jesli ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo html5 o wylaczeniu blokowania reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie Adguard (zastepuje kiepski Adblock+, lub uBlock i blockera Opery opartego o listy i reguly uBlocka). Jezeli wkurzaja ciebie autopleje, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay. Obydwa dodatki dostępne na Chrom, Opere, Firefoxa i Safari. Dodatki sa bardzo przyjazne dla laika. Natomiast jeżeli chcecie zablokowac statystyki, wybrane skrypty, podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen, to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy.
Nie dawajcie zarobic animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, kasujacym komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym portalom, ktore robia nas w bambuko.
DDeerriicckk
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing