WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

2,1 mln widzów „The Voice Kids”. TVP2 wiceliderem rynku

Rekordowa oglądalność „Jednego z dziesięciu” w Jedynce. TVP2 w tym pasmie straciła 1,5 mln widzów

2018-01-17 A A A KOMENTARZE: 23 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Pokazany w zeszły poniedziałek w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” śledziło średnio 2,89 mln widzów, co jest o milion wyższym wynikiem niż w TVP2. Z kolei średnia oglądalność Dwójki w byłym paśmie nadawania programu spadła o około 1,5 mln osób do 480 tys. oglądających, bo taką widownię zanotowała pokazana wówczas „Rodzinka.pl” - wynika z danych telemetrycznych do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Tadeusz Sznuk, fot. tvp Tadeusz Sznuk, fot. tvp

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości”, a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później czyli w poniedziałek (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszego odcinka „Jednego z dziesięciu” pokazanego na antenie Jedynki wyniosła 2,89 mln osób, co przełożyło się na 19,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i 9,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że jest to najwyższe audytorium tego teleturnieju od 26 lutego 2009 roku.

Dla porównania, w ostatnim czasie w Dwójce audycję Tadeusza Sznuka oglądało średnio niemal 2 mln widzów. Oznacza to, że pierwszy odcinek teleturnieju pokazywanego w Jedynce śledziło o około 1 mln osób więcej. Program również wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie.

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało jednak gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on około 1,5 mln osób. Pokazany w zeszły poniedziałek pierwszy powtórkowy odcinek „Rodzinki.pl” śledziło 480 tys. widzów, co dało stacji 3,2 proc. udziału w 4+ i 4,1 proc. w 16-49. (w czasie jego emisji TVP wyraźnie informowała widzów o emisji „Jednego z dziesięciu” w Jedynce).

„Koronę królów” pokazaną w TVP1 tuż przed emisją teleturnieju śledziło 2,61 mln osób, co dało stacji 18,7 proc. udziału w 4+ i 11 proc. w 16-49. Z kolei następną pozycję programową po wyemitowaniu audycji Sznuka, czyli dziennik „Wiadomości” na tej antenie miał 2,55 mln oglądających (odpowiednio 16,2 proc. i 9,43 proc. udziału).

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc., a Dwójki - 7,87 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Jeden z dziesięciu, Korona królów, TVP1, TVP2

Komentarze (23) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia