SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Publicis zamyka rok 2017 na minimalnym minusie, ale ze wzrostem marży operacyjnej do 1,5 mld euro

Francuski holding reklamy Publicis zakończył rok 2017 z przychodami rzędu 9,69 mld euro, co stanowi spadek o 0,4 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Spółka odnotowała dodatni o 0,8 proc. wzrost organiczny oraz 1,5 mld euro marży operacyjnej.

Arthur Sadoun Article

W podziale na poszczególne regiony, najwięcej przychodów wygenerowała Ameryka Północna, 5,18 mld euro (+0,5 proc. w relacji rdr.), dalej Europa 2,75 mld euro (+1,3 proc. rdr.), Azja i Pacyfik 1,06 mld euro (-1,5 proc. rdr.). Całkowity wzrost organiczny firmy wyniósł +0,8 proc. w relacji rdr.

Tylko w czwartym kwartale przychody spółki wyniosły 2,58 mld euro, w tym 1,3 mld w Ameryce Północnej, 755 mln w Europie. Największy wzrost przychodów osiągnięto w rejonie Ameryki Łacińskiej (+8,7 proc.). Marża operacyjna wyniosła 15,5 proc., co stanowi kwotę 1,5 mld euro.

- Mimo trudnego kontekstu, gdzie nasza grupa znajduje się w okresie transformacji, jakością wyników Publicis pokazuje swoją siłę i zdolność do przystosowywania się do głębokich zmian, które mają wpływ na nasz rynek. Grupa jest silniejsza niż rok temu - powiedział Arthur Sadoun, CEO Publicis Groupe.

W połowie ubiegłego roku Arthur Sadoun został nowym prezesem Publicis Groupe. Ustępujący z tego stanowiska Maurice Levy stanął na czele rady nadzorczej spółki. Pod przewodnictwem nowego prezesa podjęto m.in. decyzję o wdrożeniu platformy Marcel, która ma połączyć ok. 80 tys. pracowników grupy na całym świecie oraz jej klientów. Partnerem technologicznym projektu został Microsoft W związku z tym procesem, wszystkim agencjom wchodzącym w skład Grupy na rok zakazało udziału w konkursach i imprezach branżowych, tarach czy innych płatnych formach promocji.

Publicis Groupe to francuska grupa reklamowa, założona w 1926 roku przez Marcela Bleustein-Blancheta. W jej skład wchodzą m.in. agencje: Publicis Worldwide, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, a także domy mediowe Starcom, Zenith, Mediavest/Spark i Optimedia/Blue 449.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Publicis zamyka rok 2017 na minimalnym minusie, ale ze wzrostem marży operacyjnej do 1,5 mld euro

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing