SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Do 300 mln zł zwiększyły się przychody Polskiego Radia w 2017 roku. W górę abonament, w dół reklama

W ub.r. Polskie Radio zanotowało 297,92 mln zł przychodów, o 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy nadawcy z abonamentu rtv wzrosły o 4,06 proc. do 193,4 mln zł, a przychody z reklam zmalały o 0,43 proc. do 60,47 mln zł.

Siedziba Polskiego Radia, Foto: Małgorzata Sas/PR Article

W 2017 roku Polskie Radio z opłat abonamentowych otrzymało 177,7 mln zł. Dodatkowo nadawca dostał 15,74 mln zł rekompensaty z budżetu państwa, w ramach nowelizacji ustawy abonamentowej przyznanej mediom publicznym za wpływy z abonamentu rtv utracone w latach 2010-2017 wskutek zwolnienia z tej opłaty wybranych grup społecznych. Ogółem media publiczne dostaną z tego tytułu 980 mln zł, z czego 860 mln zł trafi do Telewizji Polskiej (w ub.r. otrzymała 266,5 mln zł).

Łączne przychody Polskiego Radia z abonamentu wyniosły w ub.r. 193,44 mln zł, o 7,55 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 4,06 proc.). Stanowiły 64,93 proc. całkowitych wpływów nadawcy.

Agencji Reklamy Polskiego Radia ze sprzedaży oferty reklamowej i sponsorskiej nadawcy zanotowała w ub.r. 60,47 mln zł, o 0,43 proc. mniej niż rok wcześniej. Stanowiło to 20,32 proc. wszystkich przychodów firmy.

Wpływy reklamowe Polskiego Radia są na stabilnym poziomie od 2014 roku.

Według szacunków Starcomu w ub.r. wydatki na reklamę radiową wyniosły 682 mln zł, o 1,4 proc. więcej niż w 2016 roku.

Sprzedaż usług dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych przez Polskie Radio dla Zagranicy przyniosło nadawcy 3,15 proc. łącznych wpływów. Pozostałe 11,62 proc. przychodów zapewniły m.in. koprodukcja audycji przez komórki antenowe oraz sprzedaż prowadzona przez pozostałe komórki organizacyjne

Wpływy z opłat i rekompensaty abonamentowej zapewniły 75,63 proc. kosztów realizacji misji publicznej, wynoszących 255,59 mln zł. Pozostałe 24,37 proc. pochodziło z innych źródeł.

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w czwartym kwartale 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

Dołącz do dyskusji: Do 300 mln zł zwiększyły się przychody Polskiego Radia w 2017 roku. W górę abonament, w dół reklama

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hurtownik z Radomia
Czekałem na ten ruch od dawna. Liczę na to, że za kilka lat w ogóle nie usłyszę Wojtecha i tym podobnych suplementów diety w Polskim Radiu. Abonament powinien być na tyle wysoki, aby Polskie Radio nie musiało zamieszczać durnych reklam przed wiadomościami.

Tyle w temacie!
5 9
odpowiedź
User
Piotr
To płać (Hurtownik z Radomia) za propagandę w Polskim Radiu skoro chcesz jej słuchać. Uważam, że każdy powinien płacić na stację radiową której słucha i telewizję, którą ogląda bez ustawowego przymusu jak jest obecnie na media narodowe. Prywatną telewizję samemu się wybiera i ma się wrażenie podwójnego abonamentu, choć wg ustawy tak nie jest. W tedy okazałoby się ilu jest widzów i słuchaczy mediów narodowych i tych komercyjnych. Byłoby w końcu sprawiedliwie. Nie ma przymusu na oglądanie TVPiS i słuchanie Polskiego Radia jak to niektórzy usiłują narzucić.

Nie ma też obowiązku chodzenia do teatru, do muzeum czy galerii, nie ma obowiązku wypożyczania książek z biblioteki - a za wszystkie te usługi również płacisz. Finansowanie kultury (a za takie stacje uważa się PR i TVP) było sponsorowane od zawsze - przez mecenasów lub państwo.
11 5
odpowiedź
User
Ha
Czekałem na ten ruch od dawna. Liczę na to, że za kilka lat w ogóle nie usłyszę Wojtecha i tym podobnych suplementów diety w Polskim Radiu. Abonament powinien być na tyle wysoki, aby Polskie Radio nie musiało zamieszczać durnych reklam przed wiadomościami.

Tyle w temacie!

To nie są wiadomości tylko komunikaty PRowe produkowane przez IAR i grzecznie czytane na antenie
7 4
odpowiedź
User
Gf
Abstrahując od polityki media publiczne musza być dotowane. Jednak gdybyśmy w tym obszarze zrobili wolna amerykankę to byłaby czysta komercja.
9 1
odpowiedź
User
www
placic ale nie na idiotow politrukow medialnych pisolizow i innych
4 5
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Ale informacja, że spadły przychody z reklam nie oznacza automatycznie, że samych reklam było mniej na antenie. W głównych pasmach od czasu dobrej zmiany jest duży udział reklam w czasie antenowym.
Ten komunikat równie dobrze może znaczyć, że cena reklamy w PR wyraźne spada.
5 0
odpowiedź
User
Hurtownik z Radomia
Www, nie widzę problemu. Wystarczy pozbyć się z domu odbiornikow. Jak wolisz, możesz też składać datki na Tomasza Lisa i Mateusza Kijowskiego. W tych trudnych czasach dla nich każdy grosz się przyda.
Zasada jest prosta: Posiadasz odbiornik radiowo telewizyjny, musisz płacić abonament. To, że pieniądze trafiają akurat do TVP jest normalne. Dzięki temu możemy się cieszyć telewizją, która wypełnia misję Mediów Narodowych.

Tyle w temacie!
2 3
odpowiedź
User
gość
Abstrahując od polityki media publiczne musza być dotowane. Jednak gdybyśmy w tym obszarze zrobili wolna amerykankę to byłaby czysta komercja.

Co to znaczy muszą? Przecież te media to jest tylko defraudacja i nic więcej , wszyscy wiemy, że po ich sprzedaniu świat się nie zawali, a będzie nawet lepszy - bo bez pasożytów.
2 1
odpowiedź
User
Jwch
I tak nie płacicie to co się odzywacie
0 0
odpowiedź
User
Pay-play
Może już czas zacząć czesać za Piwne Grania, piosenki dnia, płyty tygodnia, wywiady z tymi samymi muzykami itd. Skoro już musimy słuchać tego miesiącami, to niech chociaż będzie wiadomo dlaczego...
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing