WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Naomi Campbell, Kate Moss i Steve McQueen w zespole brytyjskiej edycji „Vogue”

Polska edycja „Vogue” wystartuje w marcu. Naczelnym Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz

2017-09-12 A A A KOMENTARZE: 39 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W marcu 2018 roku na rynku pojawi się polska wersja magazynu „Vogue” (Visteria). Redaktorem naczelnym będzie Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz, a działem kultura pokieruje Anda Rottenberg. Tytuł będzie miesięcznikiem i ukaże się w nakładzie 150 tys. egz.

Od lewej: Małgorzata Bela, Filip Niedenthal i Katarzyna Kulczyk (fot. mat. prasowe) Od lewej: Małgorzata Bela, Filip Niedenthal i Katarzyna Kulczyk (fot. mat. prasowe)

Jak już informowaliśmy, wydawnictwo Condé Nast International uruchomi w marcu 2018 roku polską edycję „Vogue'a”. Redaktorem naczelnym został Filip Niedenthal, były szef polskiej edycji "Esquire" oraz wieloletni współpracownik takich tytułów jak „Viva!”, „Twój Styl” i „Harper's Bazaar”. Był także redaktorem naczelnym miesięcznika „Podróże”. Jest absolwentem London College of Fashion, gdzie studiował na wydziale dziennikarstwa modowego. Zostanie czwartym mężczyzną, któremu Conde Nast powierzyło w tym roku funkcję redaktora naczelnego „Vogue'a”.

Magazyn wydawać będzie spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk. Jak podała „Rzeczpospolita” dyrektor zarządzającą wydawnictwa została Justyna Markiewicz, dotychczas wicedyrektor w Zachęcie - Narodowej Galerii Sztuki, natomiast działem reklamy pokieruje Monika Wdowiak, była dyrektor reklamy w wydawnictwie Marquard Media Polska.

Zastępcą redaktora naczelnego została Joanna Lorynowicz (przez ostatnie 10 lat wicenaczelna „Twojego Stylu"), dyrektorem artystycznym został Łukasz Aksamit (ostatnio „Glamour”, w przeszłości był także szefem artystycznym magazynów "A4" i "Viva! Moda"), działem kultury pokieruje natomiast Anda Rottenberg (kuratorka sztuki, w latach 1993-2001 dyrektor Galerii Sztuki Zachęta).


Łukasz Aksamit

Szefową działu reportażu została Hanna Rydlewska (ostatnio szefowa newsroomu Gazeta.pl), która będzie też odpowiedzialna za serwis Vogue.pl. Wcześniej Rydlewska była wicenaczelną portalu naTemat.pl i tygodnika "Przekrój" oraz szefowa magazynu "Exklusiv". Napisała kilka książek, m.in. "Slow Sex. Uwolnij miłość" i "Po prostu przyjaźń".


Hanna Rydlewska, foto: Agora

Szefową działu mody została Daniela Agnelli (redaktorka i konsultantka zajmująca się modą -  była m.in. dyrektor mody w arabskiej wersji "Vogue’a", pracowała także w "ST Fashion", "Telegraph Magazine", "Marie Claire", "InStyle" i "Harper’s Bazaar"), która poprowadzi go we współpracy ze stylistką Karoliną Gruszecką (wcześniej m.in. w „Elle”).

Za dział urody ma odpowiadać Katarzyna Straszewicz (wcześniej w „Votre Beauté" i „Pani").

Ambasadorem marki będzie Małgorzata Bela, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich modelek. Pracę rozpoczęła w 1997 w warszawskiej agencji Model Plus. - Ma niedoścignione doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi markami, fotografami i stylistami, co pomoże „Vogue Polska” zyskać wiarygodność i nawiązać kluczowe relacje. Jest idealnym łącznikiem między Polską a światowym rynkiem mody - powiedziała Karina Dobrotvorskaya, prezes Condé Nast New Markets.

Według nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, tytuł będzie miesięcznikiem i ukaże się w nakładzie 150 tys. egz. Istotna część materiałów w nim (sesji zdjęciowych i tekstów) będzie przygotowywana przez polski zespół.

„Vogue” wydawany jest w 22 krajach (m.in. Australia, Brazylia, Chiny, Grecja, Holandia, Indie, Japonia, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Portugalia, Rosja, Tajwan, Turcja, Ukraina, Tajlandia i Włochy).

Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym miesięcznikiem luksusowym i shoppingowym jest „Twój Styl”, którego średnia sprzedaż ogółem w pierwszym kwartale br. według ZKDP wynosiła 169 218 egz., podczas gdy drugi w zestawieniu „Avanti” zanotował 88 266 egz.

Karina Dobrotvorskaya zaznaczyła, że Condé Nast rozważało uruchomienie polskiej edycji „Vogue'a” od kilku lat. - Głównymi argumentami za tym, żeby zrobić to teraz, jest silny ostatnio wzrost polskiej gospodarki i rynku dóbr luksusowych - stwierdziła.

Według KPMG liczba zamożnych i bogatych Polaków w ub.r. przekroczyła milion, a na dobra i usługi luksusowe wydali oni łącznie 16,4 mld zł, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma prognozuje, że w 2020 roku wartość tej branży wyniesie już 21 mld zł, a najszybciej, po ponad 10 proc. rocznie, będzie zyskiwał segment luksusowej biżuterii i zegarków.

Autor: pr

Wiecej informacji: Vogue, Filip Niedenthal, Joanna Lorynowicz, Anda Rottenberg, Justyna Markiewicz, Monika Wdowiak, Katarzyna Kulczyk, Visteria

Komentarze (39) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia