WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP Sport liderem oglądalności w sierpniu, Eurosport 1 zyskał najwięcej

Pierwszy odcinek „Supermodelki Plus Size” oglądało 1,7 mln widzów. „Dość udany start”

2017-09-08 A A A KOMENTARZE: 15 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Pierwszy odcinek nowego reality-show Polsatu „Supermodelka Plus Size” zgromadził przed telewizorami średnio 1,71 mln widzów. Stacja w czasie jego emisji była wiceliderem w rynku, przegrywając z TVP2. - Ogólnie oceniłbym start nowego programu pozytywnie, ale na razie nie jest to hit - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Pierwszy odcinek „Supermodelki Plus Size” oglądało 1,7 mln widzów. „Dość udany start”

W środę, 6 września br. o godz. 20.40 Polsat pokazał pierwszy odcinek nowego reality-show „Supermodelka Plus Size”.

Średnia widownia tej emisji wyniosła 1,71 mln widzów. Przełożyło się to na 12,01 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Przynajmniej przez 5 minut program obejrzało 3,25 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 1,61 mln).

Dla porównania, pierwszy odcinek reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” pokazany rok temu w tym paśmie oglądało średnio 1,33 mln osób, co przełożyło się na 9,20 proc. udziału. Oznacza to, że premiera „Supermodelki Plus Size” miała o 380 tys. widzów więcej.

- Oglądalność programu jest znacząco lepsza od zeszłorocznego „Top Chef’a”. Należy jednak pamiętać, że wtedy ten „odświeżony” format przegrał z pierwszą edycją „Azji Express”, której pierwszy odcinek osiągnął bardzo wysokie wyniki - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Premiera reality-show wypadła jednak gorzej od pierwszego odcinka reaktywowanego „Idola” pokazanego niemal w tym samym paśmie 15 lutego br. Muzyczne widowisko zgromadziło wówczas 2,08 mln widzów. Przełożyło się to na 13,02 proc. udziału w 4+ oraz 18,26 proc. w 16-49.

- Ciężko porównywać nowy format do startu „Idola”, który swoją premierę miał w okresie zimowym, przez co jego oglądalności w sposób naturalny były wyższe. W przypadku „Idola” już po drugim odcinku było widać, że duża część widzów zawiodła się na reedycji programu. Bardzo ciekawe jaki wynik osiągnie kolejny odcinek „Supermodelki Plus Size” - komentuje nam ekspert.

Polsat w czasie emisji wczorajszego odcinka programu, czyli w paśmie między godz. 20.42, a 22.10 miał 11,39 proc. udziału, co dało mu pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła TVP2, pokazująca wówczas seriale „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 21,30 proc. udziału. Trzeci był TVN („Na Wspólnej, „Milionerzy” i „Azja Express”; 9,77 proc.). Dalej uplasowały się: Czwórka (7,51 proc.) i Jedynka (7,48 proc.).

- Program zaliczył dość udany start. Co prawda w swoim paśmie przegrał z „Na dobre i na złe”, ale jest to serial, który od lat ma stałą widownię, dlatego nie można oczekiwać, że nowy format od razu to zmieni. „Supermodelka Plus Size” przebiła natomiast „Milionerów” i „Azję Express” - oba formaty TVN nie mogą zaliczyć startu sezonu do udanych, bo ich wyniki są dużo słabsze niż w poprzednich sezonach - analizuje Zientek.

Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat z udziałem na poziomie 15,55 proc. również był wiceliderem tego pasma, ale z nieznaczną stratą do Dwójki.

- Ogólnie oceniłbym start nowego programu pozytywnie, ale na razie nie jest to hit. Czy takim się okaże będzie można ocenić dopiero po emisji kolejnych 2-3 odcinków - komentuje nam ekspert. - Po pierwszym odcinku „Top model”, z którym na pewno często będzie porównywany (nie tylko ze względu na charakter programu, ale i czas emisji), również nie można było powiedzieć, że jest to hit, jakim się stał z kolejnymi emisjami - dodaje.

W programie „#Supermodelka Plus Size” poszukiwana jest najlepsza modelka w rozmiarze XL. W składzie jury znajdują się: Ewa Minge (projektantka mody), Emil Biliński (fotograf), Rafał Maślak (model) i Ewa Zakrzewska (modelka). Pełnią oni również role prowadzących i mentorów. Mentorką uczestniczek będzie również blogerka Macademian Girl.

Na casting do pierwszej polskiej edycji „Supermodelki Plus Size” zgłosiło się ponad tysiąc dziewczyn, z których zaproszenie do kolejnego etapu otrzymały 52 kandydatki spełniające odpowiednie kryteria (rozmiar 42 lub większy, przy wzroście co najmniej 170 cm oraz w przedziale wiekowym 18-28 lat). Z tej grupy jury wyłoniło 15 dziewczyn biorących udział w programie.

Tytuł „Supermodelki Plus Size” zdobędzie tylko jedna dziewczyna. Wśród nagród dla zwyciężczyni znajdą się m.in.: udział w zagranicznym pokazie Ewy Minge - w Paryżu lub Mediolanie, sesja okładkowa w magazynie „Claudia” i 50 tys. złotych od fundatora nagrody głównej - firmy Lida.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Supermodelka Plus Size, Polsat

Komentarze (15) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia