WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN nowym liderem oglądalności w listopadzie. Hitami „M jak miłość” i mecze piłki nożnej

Polsat liderem, udany grudzień TVP2. „M jak miłość” ratingowym hitem

2018-01-06 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w grudniu ub.r. był Polsat, a jedyny wzrost z tzw. „wielkiej czwórki” zanotowała TVP2. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się takie pozycje jak: serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i transmisja TCS w Oberstdorfie - raport Wirtualnemedia.pl.

Polsat liderem, udany grudzień TVP2. „M jak miłość” ratingowym hitem

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grudniu 2017 roku należało do Polsatu, który świętował właśnie 25 lat istnienia. Średni dobowy udział tego kanału względem grudnia 2016 roku zmniejszył się o 9,17 proc. i wyniósł 10,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,52 proc. do 9,57 proc.

Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca drugiego. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 9,55 proc., po spadku o 12,79 proc. - największym w top 10.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,59 proc., po wzroście o 0,70 proc. - jedynym wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 40,44 proc. w grudniu 2016 roku do 38,01 proc. w grudniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,15 proc., po wzroście o 8,64 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,96 proc.; wzrost 9,09 proc.), TVN24 (3,77 proc.; - 12,12 proc.), TVN7 (3,42 proc.; - 2,01 proc.), TV Puls (3,17 proc.; + 1,60 proc.) i TTV (1,88 proc.; + 18,99 proc.).

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,88 proc., po spadku o 1,66 proc. Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik w grudniu ub.r. zmniejszył się o 11,03 proc. do 11,78 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (7,13 proc udziału; w dół o 1,25 proc.), która wyprzedziła TVP1 (6,19 proc.; - 16,12 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był TVN (w dół o 10,33 proc. do 11,29 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 12 grudnia oglądało 5,98 mln widzów, co przełożyło się na 37,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 30 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 4,96 mln widzów (36,10 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Podium uzupełnia transmisja z sobotniego konkursu prestiżowego TCS w Oberstdorfie. Zawody te śledziło średnio 4,90 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 35,88 proc. udziału.

Oczko niżej uplasował się „Sylwester z Dwójką”. Trwająca 6 godzin relacja na antenie TVP2 miała 4,69 mln oglądających, a jej SHR% wyniósł 35,45 proc.

Piąty był kultowy film „Kevin sam w Nowym Jorku” pokazany przez Polsat w Wigilię. Śledziło go 4,40 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 32,14 proc.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, trzy - do Polsatu, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: podsumowanie miesiąca

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia