SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

114 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. Drugi sezon morning-show z gorszymi wynikami od pierwszego

„Dzień dobry Polsko” śledziło średnio 114 tys. osób. Odcinki magazynu pokazane w sezonie 2016/2017 miały 124 tys. widzów, a w sezonie 2017/2018 morning-show gromadziło 107 tys. oglądających. TVP1 w czasie emisji programu zajęła drugie miejsce wśród stacji z tzw. „wielkiej czwórki”, przegrywając z Polsatem.

Article

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany był na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 5.55, a 7.50 w okresie od 27 lutego 2017 roku do 9 lutego 2018 roku. Został on zdjęty z anteny z powodu słabych wyników oglądalności. Decyzję podjął prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - „Dzień dobry Polsko” jest „błogosławioną ofiarą” sukcesu „Pytania na śniadanie”, które ostatnio bardzo urosło i nawet w Nielsenie regularnie wygrywa z „Dzień dobry TVN”. Będzie większy nacisk na poranne pasmo lifestylowe Dwójki - tłumaczył nam Kurski.

Średnia widownia wszystkich 187 odcinków audycji wyniosła 114 tys. osób. Przełożyło się to na 5,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Cały pierwszy sezon morning-show (liczący 74 odcinki) pokazywany w okresie od 27 lutego do 14 czerwca ub.r. (program zaczynał się wtedy o 6.00) śledziło 124 tys. osób. Przełożyło się to na 5,08 proc. udziału w 4+, 3,29 proc. w 16-49 oraz 3,66 proc. w 16-59.

Z kolei 113 odcinków drugiego sezonu „Dzień dobry Polsko” wyemitowane pomiędzy 28 sierpnia ub.r. a 9 lutego br. (początek emisji o 6.00) oglądało 107 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 5 proc., 3,71 proc. i 4,31 proc. udziału. Oznacza to, że sezon do sezonu morning-show zanotowało spadek oglądalności w 4+, ale wzrosty w 16-49 i 16-59.

„Dzień dobry Polsko” pomimo względnie słabych wyników oglądalności (np. średnie dobowe udziały TVP1 w 2017 roku wynosiły odpowiednio 9,59 proc., 6,11 proc. i 7,30 proc.) podniosło wyniki oglądalności stacji w swoim paśmie względem 2016 roku. Wówczas Jedynkę w dni powszednie w paśmie od 6.00 do 7.50 śledziło 98 tys. osób, a udział stacji wynosił odpowiednio 4,34 proc., 2,96 proc. i 3,35 proc.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca ub.r., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających.

TVP1 w czasie emisji wszystkich odcinków „Dzień dobry Polsko” zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwszy w tym paśmie był Polsat, pokazujący konkurencyjny program „Nowy dzień z Polsat News”, co przekładało się na 14,74 proc. udziału. Trzeci był TVN (4,55 proc. udziału; gł. „Telezakupy” i liczne programy powtórkowe), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (3,57 proc.; gł. powtórki seriali).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka wypadła najsłabiej wśród analizowanych stacji. Pierwszy też był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN i Dwójka.

Wyniki konkurencji dla poszczególnych sezonów „Dzień dobry Polsko”.

„Dzień dobry Polsko” to morning-show, w którym przeważały tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiały się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczyły przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogli trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15)

W pierwszym sezonie prowadzącymi porannego pasma byli dziennikarze m.in. Anna Popek, Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Katarzyna Burzyńska oraz wybrani w castingu aktorzy m.in. Anna Lucińska i Krystian Kukułka. Produkcją odcinków pierwszego sezonu wiosną 2017 roku zajmowała się firma Lulu Production, a od września ub.r. wydawanie i realizację pasma przejęła Telewizja Polska.

Audycja wróciła na antenę po wakacyjnej przerwie z całkiem nowym składem prowadzących - to twarze związane z TVP: Justyna Śliwowska i Adam Giza, Anna Wojtkowiak i Karol Gnat, a także Sylwia Dekiert i Rafał Patyra. Pojawiali się oni na antenie naprzemiennie, a rozmowy z gośćmi odbywały się przy stole, bez przemieszczania się prowadzących w studiu.

Oprócz znacznego odchudzenia składu prowadzących, TVP1 wprowadziła jesienią zmiany w formule „DDP”: zrezygnowano z części lifestylowej i poradniczej na rzecz rozmów o bieżących sprawach, nie ma też przeglądów prasy politycznej. Zmienił się również reżyser, którym został Wojciech Klata. Za zmiany w programie odpowiadał wicedyrektor Jedynki Piotr Pałka.

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 114 tys. widzów „Dzień dobry Polsko”. Drugi sezon morning-show z gorszymi wynikami od pierwszego

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Władek
Polsat o tej porze tyle widzów co TVN, TVP1 i TVP2 razem wzięte. Dziwne, że nikt inny nie wpadł na pomysł transmisji wtedy kanału informacyjnego.
3 1
odpowiedź
User
robert
Czy w końcu ktoś uderzy się w głowę i duet Śliwowska Giza dostanie Pytanie na Śniadanie... przecież oni miażdżyli resztę par... to jest para na miarę Prokop/Welmann
Takie moje zdanie i nie jestem z rodziny Śliwowskiej czy Gizy !
Zacznijcie patrzeć nie przez pryzmat... sztywnej pani od sportu czy Anny P.
2 6
odpowiedź
User
seba
w TVP1 leciał kiedyś Poranek Info (TVP INFO) no ale zdjęto podając problemy z licencją/koncesją czy jakoś tak by zrobić miejsce dla DdP i tej kwestii "licencji" nie wyjaśniono.

TVP powinna mieć jedno wielkie z wieloma "pokojami" studio dla programów na żywo. Studio takie powinny wykorzystywać wszystkie anteny TVP (magia tv pozwala światłem jak i wizualizacjami szybko zmieniać wygląd). BBC potrafi program na korytarzu nakręcić i nikt nie robi z tego problemu a w TVP wszystkie programy muszą mieć osobne studia nawet jak programy są 1 na tydzień.

No ale wracając do tematu, program nazywamy Dzień Dobry Polsko na
TVP1 -06-08
TVP2 -08-11
TVP3 -13-14
TVP Polonia 15-16 (kwestia anten jak i czasu taką sobie ustaliłem :P )

Na TVP1 z racji kiepskich godzin, jedna para prowadzących, którzy opowiedzą co dzisiaj ciekawego się wydarzy, co ciekawego TVP na wszystkich kanałach pokażę, jak i co się wydarzyło ciekawego wczoraj.
Człowiek lubi rano nie być sam po to się radio lub tv włącza ale niestety nie jest to specjalnie czas na jakieś wielkie wywody, powinno być coś w stylu poranek tvn24 (czyli na luzie) tylko bez polityki najlepiej z duetem Śliwińska/ Giza
1 2
odpowiedź
User
Nick
Polsat o tej porze tyle widzów co TVN, TVP1 i TVP2 razem wzięte. Dziwne, że nikt inny nie wpadł na pomysł transmisji wtedy kanału informacyjnego.


Wpadł, tylko że dla obu nadawców to nie ma sensu. Dla TVP to nie ma sensu, bo TVP Info jest dostępne wszędzie tam, gdzie TVP1, a dla TVN to nie ma sensu, bo TVN24 jest na tyle obecne w sieciach i radzi sobie w tych godzinach na tyle dobrze, że nie potrzebuje dodatkowo retransmisji w TVN.
1 0
odpowiedź
User
seba
Jednak ma sens, gdyż jak wyniki Polsatu pokazują, można po "taniości", wygenerować sobie spory ruch i zarobić na reklamach i odebrać widza konkurencji.
TVP1 jest w większości telewizorów na 1 miejscu, 1 też wiele osób włącza telewizor tudzież po zapodaniu POWER pokazuje się nam TVP1.
Polsat zachowuje neutralność polityczną co też może być tym sukcesem.

Ja widzę 2 rozwiązania polityczne i nie
1) Poranek Info w tym czasie
2) nowy jeden program śniadaniowy/obiadowo/podwieczorkowy dla wszystkich kanałów TVP, sprofilowany dla każdej z nich (pod jedną nazwą)
TVP to TVP i wszyscy powinni grać do 1 bramki, czyli kanał TVP Życie - takie TVP Info bez polityki i przełączając się po poszczególnych kanałach a co za tym idzie, zwiększając ich oglądalność i wtedy rano na TVP1 można by było pokazać najciekawsze rzeczy, które się dnia poprzedniego wydarzyły a wydłużając program do 9, mogli by odebrać sporą część widzów TVNowskiemu DDT
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing