SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT

Nielsen Audience Measurement rozpoczął prace nad zwiększeniem panelu telemetrycznego z 2 tys. do 5 tys. gospodarstw domowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. NAM planuje również wprowadzić dodatkowe badanie, w którym będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. - Istotną sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok - mówi nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement.

Article

Obecny panel telemetryczny Nielsen Audience Measurement do pomiaru oglądalności linearnej telewizji liczy około 2 tys. gospodarstw domowych. Wystarcza on do tego, aby dokładnie zbadać wyniki oglądalności dużych kanałów, ale mniejsze stacje mają niedoreprezentowaną grupę odbiorców. Spory w branży telewizyjnej na ten temat trwają już wiele lat.

Aktualnie firma toczy rozmowy z zarówno większymi jak i mniejszymi nadawcami na temat zwiększenia panelu do 5 tys. gospodarstw domowych. - Istotną sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok. Rozmawiamy już od paru miesięcy z nadawcami. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powiększony panel zacznie działać w 2019 roku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement.

Oprócz powiększenia tradycyjnego modelu telemetrycznego, Nielsen Audience Measurement planuje również jednocześnie wprowadzić dodatkowe badanie, w którym firma będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci.

- W obowiązku naszej firmy jest uwzględnienie zachodzących zamian - telewizja to już nie jeden ekran, gdzie treści są podawane „tu i teraz”, możemy ją konsumować w laptopach, smartfonach czy tabletach - komentuje Gumbrycht. - Obecnie prowadzimy rozmowy z naszymi klientami. Chcemy im pokazać, czym zebrane za pomocą nowych narzędzi dane będą różnić się od obecnej oferty, jeszcze zanim wypuścimy na rynek finalny produkt. W dalszej kolejności chcemy również rozmawiać z wydawcami serwisów takich jak Showmax czy Netflix, które w Polsce zyskują na popularności - dodaje.

Do tego celu posłuży tzw. streaming meter, czyli router, który przez wifi będzie precyzyjnie mierzyć korzystanie z treści wideo konsumowanych w danym gospodarstwie domowym. - Streaming meter nie mierzy sygnału telewizyjnego, a streamingowy, który pochodzi z internetu. Wskaźnik ten bada oglądalność nielinearną, pochodzącą z platform VOD i OTT, w których widz ogląda treści kiedy chce, w części lub całości - mówi szef operacyjny.

W początkowym etapie próba nowego badania obejmie około 1000 gospodarstw, tych samych w których Nielsen ma już zainstalowane telemetry do pomiarów widowi telewizyjnej. - Uznaliśmy, że tysiąc gospodarstw domowych to wystarczająca próba, aby mogli powiedzieć, że zbierane dane są solidne. W przyszłości będziemy starali się podnosić liczbę gospodarstw domowych objętych tym miernikiem. Nie wiemy również, jaki będzie response rate podczas instalowania, dlatego zaczynamy od tysiąca - informuje Dariusz Gumbrycht.

Firma również zakłada że namówienie 1000 swoich obecnych respondentów do nowego badania, to realna liczba osób, która wyrazi na to swoją zgodę. W przyszłości jednak NAM chce rozszerzać ten panel również o te osoby, które dopiero zaczną być panelistami. - Nasze doświadczenia wskazują, że proponowanie w już objętym panelem gospodarstwie domowym dodatkowego miernika zawsze spotyka się z większym problemem niż proponowanie w nowym gospodarstwie dwóch mierników - do pomiaru telewizji linearnej i nielinearnej. Dwa urządzenia oferowane w gospodarstwach wchodzących dopiero do panelu spotykają się z większą akceptacją niż w przypadkach gospodarstw już objętych panelem - komentuje szef operacyjny NAM.

Rozpoczęcie montowania urządzeń w domach pierwszych panelistów ma się rozpocząć na początku 2018 roku, a pierwsze wyniki z badania mają być dostępne na początku 2019 roku. Cały projekt został rozpisany na około 17 miesięcy, a jego realizacja uzależniona jest od zgód wszystkich nadawców. - To konkretna propozycja dla rynku, obejmująca zarówno zakres powiększenia panelu, jak i okres w jakim mógłby ten projekt zostać wdrożony - mówi Gumbrycht.

Rozproszenie próby będzie dokładnie takie samo jak w metodologii dotychczasowej, reprezentatywnej wobec wszystkich cech, jakie Nielsen bierze pod uwagę przy budowie panelu. - Nie przewidujemy żadnej nadreprezentacji którejkolwiek z cech demograficznych gospodarstw domowych - informuje nas szef operacyjny firmy.

Nielsen Audience Measurement, część globalnego koncernu Nielsen Company, badaniami telemetrycznymi w Polsce zajmuje się od 1996 roku. Oddziały tej firmy mierzą oglądalność w ponad 25 krajach świata, m.in. w USA, Australii, Włoszech, Szwecji, Grecji, w Chinach, na Węgrzech i Ukrainie. W przeszłości badania telemetryczne w naszym kraju prowadziło także TNS Polska (wcześniej pod nazwą TNS OBOP), ale firma ta pracowała jedynie dla TVP, która w 2011 roku zdecydowała się przejść na wyniki Nielsena. Od teraz wszyscy uczestnicy rynku, czyli stacje telewizyjne, domy mediowe i reklamodawcy, korzystają z jednego dostarczyciela danych telemetrycznych, co jest standardem również w innych krajach świata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz
Taka zmiana? Niech nie szaleją, bo jeszcze się okaże, że Azję Express ogląda 800 tys. ludzi, Diagnozę 1,2 mln., a Wiadomości 1,5 mln :p
15 10
odpowiedź
User
Expert
2 tysiące próba Nie powinna w dzisiejszych czasach ta firma istnieć z taka próba haha
40 15
odpowiedź
User
Piaskowiec
Jaja sobie robią? Powinni przynajmniej na milionie gospodarstw domowych wtedy by okazało by się jak jest naprawdę z oglądalnością
36 26
odpowiedź
User
Piaskowiec
Jaja sobie robią? Powinni przynajmniej na milionie gospodarstw domowych wtedy by okazało by się jak jest naprawdę z oglądalnością
18 21
odpowiedź
User
Krycha z Wałbrzycha
Jestem wybitną konserwatywną intelektualistką znaną nawet w Jeleniej Górze i zaraz napiszę wam to, czego mnie uczono na szkoleniu.

A zatem tak, pomiarami oglądalności z pewnością interesują się reklamodawcy, bo dla nich to jest ważne. A dla zwykłego widza jakie to ma znaczenie? Normalny widz wybiera do oglądania to, co JEMU SAMEMU się podoba, bez względu na procenty oglądalności. No chyba że ktoś chce za wszelką cenę być "cool" i "trendy", to wtedy na siłę ogląda to, co ma najwyższą oglądalność, bo w ten sposób może dopasować sę do otoczenia i być tym "coolem" i "trendym".

Takie jest moje zdanie i dobrze wiem, że jest ono jedynie słuszne. Buhahahahahahaha!
9 13
odpowiedź
User
prawnik
Jaja sobie robią? Powinni przynajmniej na milionie gospodarstw domowych wtedy by okazało by się jak jest naprawdę z oglądalnością


Gdyby nawet na wszystkich Polakach zrobili, pisowcy i tak nie uwierzą, jeśli matematyka będzie dla nich niewygodna.
25 17
odpowiedź
User
pavv
Od dawna mówię, że na 2 tys. gospodarstw domowych to mogą sobie badać czy na śniadanie ludzie jedzą bułki czy chleb, a nie oglądalność 200 kanałów TV.
29 7
odpowiedź
User
Kurdupel
Będą jaja jak się okaże, że wyniki na 5-ciu tysiącach ludzi kompletnie odbiegają od tych, na 2-ch tysiącach. Ciekawe co powiedzą?
37 4
odpowiedź
User
14 rano
Czyli połowa miasteczka Wilanów będzie miała telemetry w domach.
22 5
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Jedynym punktem odniesienia do oglądalności pisowskich przekazów może być Netia. Jej wyniki i tak nam - maluczkim - musi zinterpretować Pan Prezes kÓrski. Cyfry - cyframi, ale skoro 1 to więcej niż 27, to i tak musimy poczekać co powie Prezes.
Liczę, że nasza partia powoła jednak szybko Krajową Agencję Częstotliwości Zasłyszania i Oglądana Raportów ( w skrócie KACZOR), która będzie jedynym źródłem do oceny niepokornych, patriotycznych przekazów lepszego sortu.
12 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing