WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Apple wprowadza macOS 10.13 High Sierra z nowym systemem plików, ulepszonymi Zdjęciami i Safari ograniczającą cookies

Gorący temat

W TVP Info Magdalena Ogórek wytknęła protestującym lekarzom latte w kawiarni, a Adam Borowski porównał głodówkę do odchudzania

0

Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

2017-09-26 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Apple, Google i Microsoft to trzy najbardziej wartościowe marki 2017 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Microsoft zastąpił Coca-Colę, najwyższym wzrostem wykazał się Facebook, a wśród debiutantów na liście są Netflix oraz Salesforce.

Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.

W porównaniu z ub.r. miejsce lidera rankingu pozostało bez zmian – zajął je koncern Apple, którego wartość finansowa wzrosła o 3 proc. do kwoty ponad 184,1 mld dol. Na 2. miejscu znalazł się, podobnie jak rok wcześniej Google (ponad 141,7 mld dol., wzrost o 6 proc.). Zmiana nastąpiła natomiast na ostatnim miejscu podium – obecnie należy ono do Microsoftu wycenianego na z górą 79,9 mld dol., który zepchnął na 4. miejsce koncern Coca-Cola.




W pierwszej dziesiątce najliczniej reprezentowane są firmy z sektora technologii, których jest 7. Interbrand podkreśla, że pierwszych 10 podmiotów na liście prezentuje 42 proc. wartości wszystkich marek zamieszczonych w zestawieniu.

Marką, która w br. najwięcej zyskała na wartości (o 48 proc.) okazał się Facebook, który wyprzedził pod tym względem Amazona (29 proc.) oraz Adobe (19 proc.). Facebook dzięki dynamicznym wzrostom po raz pierwszy trafił do dziesiątki najcenniejszych marek na świecie.

W br. w Top 100 Interbrand pojawiły się 3 nowe firmy - Netflix, który z wartością na poziomie ponad 5,5 mld dol. zajął 78. miejsce, Salesforce (84. pozycja, ponad 5,2 mld dol.) oraz Ferrari (88. miejsce, ponad 4,8 mld dol.)

W raporcie Interbrand zwraca też uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat prowadzenia rankingu wartość wszystkich występujących w nim marek wzrosła o 54 proc. osiągając w br. poziom przekraczający 1,8 bln dol.

Autor: ps

Wiecej informacji: Interbrand, Apple, Google, Microsoft, Facebook

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia