SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Ministerstwo Cyfryzacji tworzy zespół ds. mediów społecznościowych by pomóc użytkownikom w kontaktach z Facebookiem

Ministerstwo Cyfryzacji (MC) przygotowuje rozwiązanie, które ma pomóc użytkownikom mediów społecznościowych w Polsce w kontaktach z Facebookiem czy Twitterem. Chodzi głównie o szybsze i sprawniejsze niż dotąd rozwiązywanie spornych kwestii dotyczących na przykład zawieszania kont użytkowników. Jak dowiedział sie serwis Wirtualnemedia.pl prace nad projektem są na końcowym etapie, a partnerzy resortu cyfryzacji po stronie serwisów są zainteresowani proponowanym rozwiązaniem.

Marek Zagórski Article

O planach powołania nowej komórki zajmującej się mediami społecznościowymi poinformował oględnie na Twitterze nowy minister cyfryzacji Marek Zagórski, który po odwołaniu z tego stanowiska Anny Streżyńskiej w styczniu br. kierował tymczasowo resortem, a we wtorek oficjalnie otrzymał awans na szefa MC.

Marek Zagórski odpowiedział na tweet zamieszczony przez posłankę PiS Annę Sobańską, która wezwała nowego ministra do powołania wewnątrz resortu zespołu ds. mediów społecznościowych. Zdaniem Sobańskiej taki organ miałby rozpatrywać skargi użytkowników związane z funkcjonowaniem serwisów social media. Posłanka zasugerowała jednocześnie, że na tego typu platformach dyskryminowani są zwolennicy prawej strony polskiej sceny politycznej.

Odpowiadając na wpis Sobańskiej minister Zagórski zdradził, że resort pracuje obecnie nad rozwiązaniem podobnym do tego który zasugerowała posłanka. Przyznał, że ministerstwo prowadzi obecnie rozmowy z Facebookiem, a szczegóły na ten temat będą znane niebawem.

Serwisowi Wirtualnemedia.pl udało się nieoficjalnie ustalić kilka szczegółów dotyczących projektu szykowanego przez MC. Zgodnie z nimi nie chodzi o powołanie zespołu rozstrzygającego w jakikolwiek sposób spory rodzące się na linii użytkownicy – media społecznościowe. Nowe rozwiązanie ma raczej stanowić platformę ułatwiającą wspierane przez polski rząd kontakty internautów np. z Facebookiem w wątpliwych kwestiach, takich jak choćby zawieszanie kont z powodu naruszenia regulaminu serwisu.

Obowiązujące obecnie procedury odwoływania się użytkowników od decyzji Facebooka czy innych serwisów są długotrwałe i często niezadowalające dla internautów. Wprowadzenie w życie nowego projektu miałoby zmienić tę sytuację ułatwiając kontakty i szybsze załatwianie istotnych dla użytkowników kwestii.

Jak się dowiedzieliśmy prace nad wspomnianym projektem są obecnie na zaawansowanym etapie, a proponowane przez MC w toku negocjacji mechanizmy budzą życzliwe zainteresowanie największych serwisów społecznościowych. Jednak termin oficjalnego uruchomienia planowanego rozwiązania nie jest znany, bowiem do rozwiązania wciąż pozostaje kilka istotnych kwestii. Na razie nie wiadomo np. czy platforma kontaktów użytkowników z serwisami miałaby postać formularza online czy inną, nierozstrzygnięte pozostaje także to jakie ministerstwo czy instytucja będzie obsługiwać na stałe projekt.

Kwestie udziału państwa w funkcjonowaniu w Polsce serwisów społecznościowych i ich relacji z użytkownikami pojawiały się jeszcze za czasów kierowania resortem cyfryzacji przez Annę Streżyńską.

W 2016 r. ministerstwo prowadziło z Facebookiem rozmowy na temat zawieszania kont użytkowników z powodów politycznych i światopoglądowych, ostatecznie jednak nie zaowocowały one wspólnymi rozwiązaniami. Z kolei jesienią ub.r. w związku z nowelizacją ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną pojawiły się koncepcje pozbawienia Facebooka prawa do zawieszania kont polskim użytkownikom oraz rozstrzygania spraw dotyczących fake newsów i mowy nienawiści przez 24-godzinne sądy. Z informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że ostatecznie te projekty nie znalazły jednak uznania, m.in. z uwagi na trudności w egzekwowaniu tak skonstruowanych przepisów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ministerstwo Cyfryzacji tworzy zespół ds. mediów społecznościowych by pomóc użytkownikom w kontaktach z Facebookiem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
taka sytuacja
Korzystanie z mediów społecznościowych jest nieobowiązkowe! Powtarzam: korzystanie z mediów społecznościowych jest nieobowiązkowe!
16 4
odpowiedź
User
Nicky
a potem wynajmą agencjje socialmediową,żeby za nich robiła :)
2 1
odpowiedź
User
Ja to bym był ministrem cyfryzacji
Wywaliłbym smartfony, nakazałbym powrót do zwykłych komórek, wywaliłbym media społecznościowe wprowadziłbym lokalne fora internetowe nawet bez konieczności logowania. Wszelki chore pomysły jak automatyzacja życia, smart technologie, sztuczna inteligencja i robotyka zmiótłbym z powierzchni ziemi. Dla mnie po pierwsze liczą się ludzie, a nie chora postępowa technologia, która poprzez wyręczanie we wszystkim ludzi( nawet w myśleniu) bardziej zaczyna szkodzić aniżeli pomagać. Wszystko co do życia niezbędne już posiadamy - są to pralki, lodówki, telewizory i wszelaki sprzęt i asortyment RTV i AGD - to wszystko nie musi być inteligentne, a nawet powinno być tak proste i głupie jakie jest. Często jak mówię podobne rzeczy, ludzi patrzą na mnie jak na wariata, ale powiem wam jedno po takich zmianach każdy by odżył na nowo i ludzi by jeszcze po stokroć dziękowali. Wiem, że gadam pewnie jak potłuczony, ale to jest moja walka i ja się nie poddam, póki normalność nie wróci, mam dosyć robienia z życia filmu science-fiction, chcę by zachować stan sprzed 2008 roku i będę pisał na wszelkich forach dalej, choćby ręce miały mi ścierpnąć. To mój manifest, gniew człowieka przeciwko reżimowej cyfryzacji, automatyzacji i wypieraniu ludzi przez sztuczną inteligencję.
1 0
odpowiedź
User
Seba
Ministerstwo nie powinno nic tworzyć tylko z mediów spolecznosciowych zniknąć razem ze wszystkimi spółkami państwowymi. Nie może być tak ze Panstwo Polskie przyczynia sie do sprzedaży Naszych danych. Swego czasu w TVP byl nawet zakaz wypowiadania nazwy FB i Twitter. Czas wrócić do normalności i każda "instutucja" ma swoją stronę z możliwością komentowania rzeczywistości.
Jak obecnie czytam artykuly, że Pan Zbysio nikomu nieznany skomentował coś to rzygać sie chcę. Czas wrócić do normalności by na yematy wypowiadali sie specjaliści.
W chwili obecnej praktycznie wszystkie Polskie firmy korzystają z mediów spolecznosciowych czyli nie dosyć ze zachęcają nas do sprzedawania Naszych danych to za promowanie tych postów płacą Im z pieniędzy Naszych,
Czas wrócić do normalności czyli post ma stronie oficjalnej + mozliwosc dodania komentarza jako gość, z konta tam założonego lub wtyczek społecznościowych.
Doszliśmy do czasu debilizmu, że osoba dziękując komuś nie zwraca się do niej bezpośrednio. Jak chce podziękować komuś to zwracam sie do tej osoby a nie piszę na swoim profilu domyslając się, że o tych podzielowaniach ta osoba nogdy nie usłyszy.
Wszyscy się "smiali" ze zwolnienia Paczuskiej na Twitterze. Tylko jezeli nie jest to oficjalna strona firmy/instytucji/osoby nie powinna być w mediach podawana. Nie wkrecajmy rodaków w biznesy amerykańskich korporacji.
Obecnie internet wie o nas więcej niz my sami o sobie. PS. Ciekawe jak mnie sklasyfikował po oglądaniu DR. Housa (online) googlającego niektore choroby i leki jak i ich działanie. Na szczęście mam wszedzie AdBlocki, poczta gmailowa przez piczte
2 1
odpowiedź
User
Seba
Ministerstwo nie powinno nic tworzyć tylko z mediów spolecznosciowych zniknąć razem ze wszystkimi spółkami państwowymi. Nie może być tak ze Panstwo Polskie przyczynia sie do sprzedaży Naszych danych. Swego czasu w TVP byl nawet zakaz wypowiadania nazwy FB i Twitter. Czas wrócić do normalności i każda "instutucja" ma swoją stronę z możliwością komentowania rzeczywistości.
Jak obecnie czytam artykuly, że Pan Zbysio nikomu nieznany skomentował coś to rzygać sie chcę. Czas wrócić do normalności by na yematy wypowiadali sie specjaliści.
W chwili obecnej praktycznie wszystkie Polskie firmy korzystają z mediów spolecznosciowych czyli nie dosyć ze zachęcają nas do sprzedawania Naszych danych to za promowanie tych postów płacą Im z pieniędzy Naszych,
Czas wrócić do normalności czyli post ma stronie oficjalnej + mozliwosc dodania komentarza jako gość, z konta tam założonego lub wtyczek społecznościowych.
Doszliśmy do czasu debilizmu, że osoba dziękując komuś nie zwraca się do niej bezpośrednio. Jak chce podziękować komuś to zwracam sie do tej osoby a nie piszę na swoim profilu domyslając się, że o tych podzielowaniach ta osoba nogdy nie usłyszy.
Wszyscy się "smiali" ze zwolnienia Paczuskiej na Twitterze. Tylko jezeli nie jest to oficjalna strona firmy/instytucji/osoby nie powinna być w mediach podawana. Nie wkrecajmy rodaków w biznesy amerykańskich korporacji.
Obecnie internet wie o nas więcej niz my sami o sobie. PS. Ciekawe jak mnie sklasyfikował po oglądaniu DR. Housa (online) googlającego niektore choroby i leki jak i ich działanie. Na szczęście mam wszedzie AdBlocki, poczta gmailowa przez pocztę przechodzi wiec na przegladarce zalogowany nie jestem by zczytywalo wszystko o czym piszę. Itp itd
Ogolnie rzecz ujmując sprzedajemy/ oddajemy tym firmom swoją prywatność a one to w perfidny sposób wykorzystują.
Dożyliśmy czasów gdzie w ogole nie jesteśmy anonimowi, google visa maestro apple Facebook Twitter whatsapp Messenger wiedzą o nas wszystko.
2 1
odpowiedź
User
Seba
Nie wien dlaczego sie 2 razy dodało.
PS. Nie mam tez nic do ukrycia ale eqentualnie te informacje odsprzedać mogę a nie ze ktoś bez mojej wiedzy to zrobi i na tym zarobi
1 1
odpowiedź
User
Borys
Oczywiście. Każda platforma musi respektować zasady i prawo kraju w którym działa. Nie może być tak, że działając z obszaru obcego państwa i realizując interesy obcego państwa może bezkarnie robić co chce w naszym kraju. Jeżeli nie podporządkują się to pierwszym krokiem powinno być odcięcie od kasy, zakaz ujmowania w kosztach wydatków na FB. Kolejnym to zakaz przelewów przez wszystkie podmioty na rzecz FB. I tak dalej . . .
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing