SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

LPP z 104,77 mln zł straty netto w I kw. 2018 r.

LPP odnotowało 104,77 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 117,03 mln zł straty rok wcześniej.

Article

"Marża brutto w I kwartale 2018 roku wynosiła 45,1% w porównaniu z 45,6% w I kwartale przed rokiem. Na stabilność marży brutto r/r wpływ miały z jednej strony korzystne trendy walutowe, a z drugiej strony mniej korzystna r/r pogoda - chłodny marzec przesunął popyt na kolekcję wiosenną na kwiecień. Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A) wyniósł 14% i był wolniejszy od tempa wzrostu sprzedaży. Korzystniejszy wpływ działalności finansowej netto ze względu na niższe odsetki (spadek zadłużenia) oraz większe zyski na różnicach kursowych. W rezultacie GK w I kwartale 2018 roku zanotowała stratę netto w wysokości 104,8 mln zł (w porównaniu ze stratą netto 117,0 mln zł w I kwartale 2017 roku)" - podano w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 117,73 mln zł wobec 108,96 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 580,35 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 1 362,32 mln zł rok wcześniej.

"W I kwartale 2018 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 728 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 210 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 170 mln zł, w sklepach Mohito 162 mln zł, zaś w salonach Sinsay 142mln zł. Największe nominalne wzrosty sprzedaży w I kwartale 2018 wygenerowała marka Reserved i Cropp, zaś najszybciej rosnącą marką w portfolio było Sinsay" - czytamy w raporcie.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) były dodatnie w każdym miesiącu pierwszego kwartału, a w całym pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 9,2%. Wszystkie marki pokazały dodatnie LFL w pierwszym kwartale, za wyjątkiem Mohito. LFL w pierwszym kwartale były dodatnie w większości krajach (najwyższe na Węgrzech, w Rumunii, na Ukrainie i w Czechach), wskazano także.

"W I kwartale dzięki sprzedaży internetowej spółka uzyskała ok. 130,9 mln zł przychodów, co stanowiło 8,3% sprzedaży GK oraz 9,6% sprzedaży w kraju. Około 64% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju" - czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2018 r. wyniosła 14,9 mln zł wobec 68,32 mln zł straty rok wcześniej.

Wydatki inwestycyjne (capex) w I kwartale 2018 roku wyniosły 148,6 mln zł o 32% więcej w stosunku do I kwartału roku poprzedniego ze względu na płatności za otwarcia nowych salonów z IV kw. 2017 oraz wyższe koszty modernizacji salonów r/r.

Na koniec I kw. 2018 roku GK LPP dysponowała 1 728 sklepami w 20 krajach o łącznej powierzchni 1 000,9 tys. m kw. W I kwartale 2018 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do pierwszego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (50,3 tys.m2), natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (23,0% r/r) - m.in. dzięki konsekwentnemu rozwojowi za granicą, podano w raporcie.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LPP z 104,77 mln zł straty netto w I kw. 2018 r.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Strata była do przewidzenia, plus że mniejsza w stosunku do zeszłego roku, wszystkie wskaźniki w sumie są lepsze niż rok temu.
1 1
odpowiedź
User
szaft
Zaskoczenia nie ma, wszystko zgodnie z przewidywaniami analityków. Zeszły rok też był otworzony ze stratą, a rok zakończyli z jednymi z najlepszych wyników spółki w historii. W tym roku będzie podobnie, może nawet lepiej.
1 0
odpowiedź
User
joker
Trzeba zwrócić uwagę na to jak bardzo zwiększyli powierzchnię swoich salonów, to jest strategia przyszłościowa, na pewno im się opłaci.
0 0
odpowiedź
User
nordico
LPP jeszcze pokaże swoje prawdziwe oblicze, mają bardzo duży potencjał, a ekspansja na zachód dopiero się zaczyna.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing