WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Marcin Komarzewski szefem promocji multimedialnej w Edipresse Polska, Agnieszka Krzemińska zadba o marketing 360

Gorący temat

WP wytyka Magdalenie Ogórek „#ogórkizmy” w książce i honorarium z dotacji - Ogórek bronią publicyści „Sieci” i „Do Rzeczy”

0

Miesięcznik „Vita” znika z rynku po 19 latach. „Dostosowywanie oferty wydawniczej do potrzeb rynku”

2017-04-24 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Wydawnictwo Edipresse Polska zamyka magazyn o zdrowym stylu życia „Vita”, który istnieje na rynku od 1998 roku. 18 maja ukaże się ostatni numer pisma. Wydawca przenosi treści zdrowotne do miesięcznika „Be Active. Dietetyka & Fitness”.

Miesięcznik „Vita” znika z rynku po 19 latach. „Dostosowywanie oferty wydawniczej do potrzeb rynku”

„Vita” to pismo o zdrowiu i zdrowym stylu życia z naciskiem na profilaktykę zdrowotną oraz zdrowe odżywianie kobiety i jej rodziny. Miesięcznik „Vita” jest obecny na rynku od 1998 roku. Redaktor naczelną pisma była Urszula Zubczyńska.

Od 2015 roku Edipresse Polska pracowało nad udoskonaleniem formuły miesięcznika „Vita” - magazyn zyskał treści lifestylowe, nową szatę graficzną, większy format i objętość, a cena została podniesiona. W grudniu ub.r. magazyn zaczęła polecać Ewa Chodakowska, redaktor naczelna miesięcznika „Be Active. Dietetyka & Fitness” (wydawanego od kwietnia 2014 roku).

Do tej pory wydawnictwo traktowało „Vitę” jako poradnik z elementami lifestyle’u, który stanowi poszerzenie i uzupełnienie oferty czytelniczej „Be Active”. Wydawca zdecydował jednak o zamknięciu „Vity” i stworzeniu sekcji tematycznej pod tym brandem w magazynie Ewy Chodakowskiej. Oznacza to, że miesięcznik „Vita” znika po 19 latach obecności na rynku.

- Jest spora grupa czytelniczek, które kupują oba te pisma regularnie bądź na przemian, jednak zdecydowaliśmy się postawić na jeden magazyn, ale wzbogacić go o treści nakierowane na dbanie o zdrowie swojej i swojej rodziny. Zakup dwóch pism o zbliżonej tematyce oraz wysokiej cenie egzemplarzowej był dla czytelniczek znaczącym wysiłkiem finansowym, co nam sygnalizowały - wyjaśnia decyzję o zamknięciu „Vity” Ewa Redel-Bydłowska, dyrektor wydawnicza Edipresse Polska.

Wydawnictwo tłumaczy, że likwidacja „Vity” to naturalne dostosowywanie oferty wydawniczej do potrzeb rynku. - Reagujemy na zmiany rynkowe i oferujemy czytelnikowi najlepszą jakość za rozsądną cenę - podkreśla Redel-Bydłowska.

Redaktor naczelną „Be Active” pozostaje Ewa Chodakowska. Dotychczasowa szefowa redakcji „Vity” Urszula Zubczyńska kieruje platformą poradnikową wydawnictwa, w skład której wchodzą dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”.

Zamknięcie tytułu wiąże się ze zwolnieniami w wydawnictwie. Edipresse Polska zaznacza jednak, że część osób z redakcji „Vity” otrzymała propozycję pozostania w firmie i pracy przy innych projektach.

Ostatnie wydanie „Vity” (numer czerwcowy) ukaże się w sprzedaży 18 maja br.

W 2016 roku miesięcznik „Be Active. Dietetyka&Fitnes” zanotował średnią sprzedaż na poziomie 51 698 egz.

Autor: łb

Wiecej informacji: Edipresse Polska, Vita, Be Active. Dietetyka & Fitness, Ewa Chodakowska, Be Active, Ewa Redel-Bydłowska

Komentarze (4) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia