WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Pracownicy mają problem z efektywną pracą po południu. Jak zwiększyć wydajność pracy

Gorący temat

Effie 2017: triumf Saatchi & Saatchi IS i MediaComu, bez Grand Prix

0

Komunikacja wewnętrzna wg pracowników kluczem do sukcesu firmy

2017-07-06 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Co czwarty pracownik średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce nie czuje się wystarczająco poinformowany o działaniach prowadzonych przez swojego pracodawcę, a 71% uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami - wynika z badania SW Research.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Zdecydowana większość pracowników (71%) jest zdania, że firma nie osiągnie sukcesu rynkowego bez otwartej i partnerskiej komunikacji wewnętrznej.

Wśród najważniejszych działań prowadzonych w przedsiębiorstwie i wpływających na efektywność biznesową znajdują się: skuteczna komunikacja z pracownikami (42% wskazań), jawność celów stawianych osobom i zespołom (35%) oraz możliwość zgłaszania pomysłów i usprawnień przez pracowników (35%). Co czwarty menedżer lub specjalista chciałby natomiast zostać włączony w podejmowanie decyzji dotyczących firmy. Co piąty pracownik (23%) dostrzega zaś rosnące znaczenie nowoczesnych technologii i uważa, że ich stosowanie usprawnia procesy biznesowe.

2 na 3 pracowników uważa, że to menedżerowie i kierownicy działów powinni odpowiadać za skuteczną komunikację z pracownikami. Co piąty ankietowany wskazał na specjalistę ds. komunikacji wewnętrznej, a co dziesiąty – na zarząd lub prezesa. Im większa firma, tym większe znaczenie ma osoba dedykowana temu obszarowi. 19% pracowników średnich firm uważa, że komunikacją wewnętrzną powinni zarządzać specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej, podczas gdy w korporacjach zatrudniających powyżej 500 pracowników ten odsetek jest nieco wyższy i wynosi 23%. Odwrotnie jest w przypadku menedżerów, którym większą rolę przypisuje się w średnich firmach (68% wskazań), a nieco mniejszą w tych największych (64%). Otwartych na dialog szefów działów doceniają sami pracownicy – 3/4 zapytanych uważa, że najlepiej pracuje się z przełożonym, który chce rozmawiać i traktuje współpracowników jak partnerów a nie podwładnych.

Firmy od wielu lat przeznaczają ogromne budżety na budowanie wizerunku zewnętrznego, a jak wynika z badania, część z nich zapomina o komunikacji z pracownikami, czyli najważniejszymi ambasadorami marki. Choć 46% zapytanych czuje się dostatecznie poinformowanych o działaniach prowadzonych przez swoich pracodawców, to 28% jest przeciwnego zdania.

Badanie "Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" zostało zrealizowane przez SW Research na zlecenie emplo, w dniach 19-24 maja 2017 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza miała charakter celowy. Badanie zrealizowano wśród osób w wieku 20-65 lat, będących pracownikami firm: średnich (zatrudniających od 50 do 250 pracowników), dużych (zatrudniających od 250 do 500 pracowników) oraz korporacji (zatrudniających powyżej 500 osób). Zrealizowano łącznie 528 wywiadów.

Autor: km

Wiecej informacji: komunikacja wewnętrzna, klucz do sukcesu firmy, pracownik

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia