WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Haitong Bank wskazuje kluczowe tematy dla rynku mediów. Wśród nich vievability, opłaty za MUX8 i plany dekoncentracji mediów

Gorący temat

CBA: Matczuk i Plakwicz złamali przepisy, zakładając agencję Solvere, kiedy pracowali jeszcze w kancelarii premiera

0

Kanały TVP na MUX-8 dopiero w połowie 2018 roku

2018-01-12 A A A KOMENTARZE: 11 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Kanały TVP na MUX-8 pojawią się dopiero w połowie 2018 roku - zapowiada prezes Jacek Kurski, prezes TVP. Na razie trwają negocjacje nadawców z EmiTelem ws. stawek płaconych za dosył kanałów do tego multipleksu.

Jacek Kurski, fot. akpa Jacek Kurski, fot. akpa

Ósmy multipleks został uruchomiony w połowie 2016 roku. Od końca października 2016 r. na MUX-8 nadawany jest kanał Zoom TV (należący do Cable Television Networks & Partners), od listopada kanał Nowa TV (ZPR Media), a od początku grudnia  - WP (Wirtualna Polska) i Metro (nadawcą była Agora, ale kanał został przejęty przez Discovery Polska). Technicznym operatorem multipleksu jest firma Emitel.

Trzy sloty na tym multipleksie przyznano Telewizji Polskiej, która może umieścić tam trzy kanały w standardowej rozdzielczości (SD) lub jeden w standardowej rozdzielczości i drugi w jakości HD.

Telewizja Polska odwleka jednak z uruchomieniem kanałów na multipleksie ósmym, co było tłumaczone bardzo niską jakością sygnału, a także problemami z dźwiękiem, polaryzacją i obowiązkiem przestawiania anten. W sierpniu ub.r. informowaliśmy, że nadawca publiczny chce wejść na MUX-8 w 2018 roku (prawdopodobnie na początku roku) i zająć od razu wszystkie przyznane sloty.

Kanały TVP na MUX-8 dopiero w połowie 2018 roku

Kanałów TVP nie będzie na MUX-8 jednak w czasie igrzysk olimpijskich w Korei Południowej, ale z zapowiedzi prezesa Jacka Kurskiego wynika, że mogą się pojawić w okolicach mundialu, do którego relacji TVP ma prawa.

Kurski przyznaje, że trwają rozmowy z Emitelem na temat warunków uruchomienia nadawania na MUX-8.

- Bylibyśmy na multipleksie ósmym game-changerem, nasze pojawienie się tam odbyłoby się z korzyścią dla całego rynku - mówi Kurski, dodając jednak, że na razie trwają negocjacje stawek na nadawanie na MUX-8. - Nasze wejście na MUX-8 przy niższych cenach i tak zapewniłoby Emitelowi wpływy, musimy też być najpierw pewni, że rzeczywiście będzie zapewniony dostęp widowni do MUX-8, a to wymaga kampanii promocyjnej, przy której liczymy na wsparcie Emitela, który także powinien być tym zainteresowany - dodaje Kurski.

Nadal brak konkretnych szczegółowych informacji o ofercie programowej, którą TVP zaproponuje na ósmym multipleksie. Rozważane jest wrzucenie tam kanału TVP Sport w wersji HD. Inne rozwiązanie to przeniesienie dwóch kanałów z MUX-3 na MUX-8 i uruchomienie TVP Sport HD na multipleksie trzecim, który ma lepszy zasięg.

Dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że w 2017 roku to Metro zbudowało najwyższy wynik (0,55 proc. udziału w grupie 4+), a za nim uplasowały się Zoom TV (0,52), WP (0,50) i Nowa TV (0,41).

Autor: pr

Wiecej informacji: MUX, MUX-8

Komentarze (11) Dodaj komentarz

  1. będę powtarzał to jak mantrę, że TVP powinni połączyć z Polskim Radiem i PAP, by więcej pieniędzy zostawało w firmie, niech zrobią holding Polski Nadawca Publiczny i uproszczą całą strukturę, jedna lokalizacja dla central + po jednej lokalizacji dla 17 ośrodków regionalnych (np. TVP Wrocław z Radio Wrocław), wyjdą spore oszczędności administracyjne, infrastrukturalne i techniczne. Zbędny majątek w postaci budynków sprzedać a i pieniądze te przeznaczyć na najwyższej jakości sprzęt. Połączone siły tych spółek zaowocować mogą nowymi kanałami tematycznymi bo będzie kto miał je robić jak i większa ilością ciekawszych programów i relacji. Wszystkie programy TVP powinny być nadawane naziemnie cyfrowo w HD lub 4K
    Wracając do tematu to nie jest tajemnicą, że wkrótce pojawi się TVP Sport jak i TVP Seriale a czekamy jeszcze na TVP Sport 2, TVP Sport 3, TVP Film, TVP Dokument, TVP Nostalgia, TVP Życie, TVP Muzyka i TVP Klasyka. TVP ma tak bogate archiwa, że w większości na początek może nadawać same archiwalne programy by zapełnić całą 24h ramówkę. Mając też tyle kanałów tv jak i radio może negocjować lepsze stawki reklamowe jak i negocjować bardzo duże rabaty na sprzęt. Tylko działając wspólnie polskie media mają szansę z mediami komercyjnymi, tylko muszą zapełnić wszystkie możliwe nisze.
    PS ciekawe czy w następnych latach wielkie imprezy sportowe do których prawa ma Discovery czyli właściciel Eurosport i grupy TVN bedą się pojawiały w TVP i ciekawe skąd na to kasę wezmą, czas najwyższy zacząć produkować by sprzedawać to innym nadawcą a nie tylko od nich kupować.
    PS. Widz staje się coraz bardziej wybredny i to on decyduje co i kiedy chce oglądać i powinno się zapełnić rynek by ludzie masowo nie uciekali do płatnych kanałów premium i netflixów, w końcu chyba po to jest abonament.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia