WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz serwis sportowy najdroższe we wrześniowym cenniku reklamowym TVP

Gorący temat

Rada Mediów Narodowych zajmie się zatrudnieniem dyrektorów TVP Bortkiewicza i Wolskiego. „Złamanie zasad etyki zawodowej”

0

Jacek Kurski: wśród klientów Netii „Wiadomości” i „Teleexpress” mają o 60-70 proc. wyższą oglądalność niż wg Nielsena

2017-08-17 A A A KOMENTARZE: 27 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski poinformował, że w pomiarze wśród klientów Netii „Wiadomości” i „Teleexpress” notują po 60-70 proc. wyższą oglądalność niż według badania Nielsen Audience Measurement. Podkreślił, że oba programy traciły tylko 1,4-1,8 proc. oglądalności, tyle że z miesiąca ma miesiąc.

Jacek Kurowski, fot. TVP Jacek Kurowski, fot. TVP

W czerwcu br. Kurski poinformował, że Telewizja Polska nawiązała współpracę, w ramach której dostaje dane o oglądalności jego programów na podstawie tego, co oglądają klienci usługi telewizyjnej Netii. - Wyniki są szokująco inne. Ten pomiar jest nieprawdopodobnie bardziej dokładny. Bardzo dużo mówi, jak bardzo dotychczasowy pomiar Nielsena nie odpowiadał rzeczywistości - opisał prezes TVP. Szczegółowych danych wtedy nie przedstawił, zaznaczył jedynie, że TVP Info w szczytowym momencie ogląda 1,3-1,5 mln widzów.

Na początku lipca w odpowiedzi na interpelację poselską prezes TVP udzielił dalszych wyjaśnień, które udostępniono niedawno. - Trudno uznać pomiar telemetryczny prowadzony przez firmę Nielsen na próbie 2 tysięcy gospodarstw domowych za wiarygodny. Zarząd TVP wielokrotnie formułował na podstawie analizy struktury panelu i danych od operatorów kablowych zastrzeżenia dotyczące jakości pomiaru Nielsena. Dostęp do danych o rzeczywistych zachowaniach widzów z 200 tysięcy gospodarstw domowych pokazuje, że oglądalność „Wiadomości” i „Teleexpresu” jest o 60-70 proc. większa niż wykazywana przez Nielsena - napisał Jacek Kurski. Zaznaczmy, że na koniec czerwca br. Netia miała 182 tys. klientów usługi telewizyjnej.

W interpelacji, skierowanej do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które przekazało ją TVP, poseł Wojciech Król z PO zapytał, na ile TVP szacuje spadki oglądalności „Wiadomości” (głównego wydania) i „Teleexpresu” od marca ub. do kwietnia br. Na to Jacek Kurski przytoczył dokładne wyniki oglądalności obu programów z badania Nielsen Audience Measurement. Przy czym nie podano, o ile te wyniki zmieniały się w skali roku, tylko z miesiąca na miesiąc.

- Interpretując wyniki oglądalności programów telewizyjnych należy mieć na uwadze fakt, iż wielkość widowni telewizyjnej zmienia się w zależności od pory roku - jest większa jesienią i zimą, a zmniejsza się wiosną i latem. Wyniki oglądalności „Wiadomości” i „Teleexpresu” według Nielsena, ujęte w perspektywie czasowej marzec 2016 - kwiecień 2017, pokazują niewielką dynamikę spadku z miesiąca na miesiąc - średnio -1,39 proc. dla „Wiadomości” i -1,82 proc. dla „Teleexpresu” - opisał prezes TVP.

- Gdy porównamy dane za I kwartał 2017 do średnich z ubiegłego roku obserwujemy znaczącą dynamikę wzrostu +9,4 proc. oglądalności „Teleexpresu” i +4,6 proc. wzrostu widowni „Wiadomości”. Są to pozytywne oznaki ciągłej popularności głównych programów informacyjnych Telewizji Polskiej pomimo istniejącego trendu odchodzenia widzów do stacji tematycznych i powszechnego spadku oglądalności - podkreślił Jacek Kurski.

Z początkiem bieżącego tygodnia zmienił się szef „Wiadomości”: odwołaną Marzenę Paczuską zastąpił Jarosław Olechowski. Dodajmy, że według Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność minutowa TVP1 wyniosła 664 tys., co dało 10,14 proc. udziału w rynku oglądalności, o 12,66 proc. mniej niż rok wcześniej.

Autor: tw

Wiecej informacji: Jacek Kurski, TVP1, Wiadomości, Teleexpress, oglądalność, Nielsen Audien Measurement, Netia

Komentarze (27) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia