WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polacy w wieku do 40 lat mniej zirytowani reklamami, uważają je za źródło informacji o markach

Gorący temat

Magdalena Żuk, „Ucho Prezesa” i przepisy na grzyby wśród najpopularniejszych haseł 2017 roku w polskim Google

0

Popularni youtuberzy zarabiają ok. 20 tys. zł, głównie z reklam AdSense, trzy czwarte korzysta z barteru

2017-09-26 A A A KOMENTARZE: 16 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Polscy youtuberzy zarabiają przeciętnie 9,2 tys. zł miesięcznie, a ci najpopularniejsi - 13-27 tys. zł. Głównymi źródłami wpływów są reklamy AdSense, a także brandend content i eventy. 70 proc. uczestniczy w kampaniach (zwłaszcza charytatywnych) za darmo, a trzy czwarte współpracuje też z reklamodawcami na zasadach barteru.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według badania przeprowadzonego przez agencję GetHero i portal APYnews za jednorazową współpracę z reklamodawcą polscy youtuberzy zarabiając najczęściej od 1,5 tys. zł do niemal 30 tys. zł. Jednocześnie zdarzają się kampanie, w których honorarium dla twórcy internetowego wynosi ponad 100 tys. zł.

Sondaż objął 104 youtuberów, z których 47 proc. zajmuje się grami wideo, 29 proc. - tematyką lifestylową, a 24 proc. - rozrywką. Średnie miesięczne wynagrodzenie, które zadeklarowali, wynosi dokładnie 9 181 zł. Aż 53 proc. zarabiał od 1 do 5 tys. zł, a 29 proc. - od 5 do 10 tys. zł. Ci prowadzący kanały mające do 250 tys. subskrybentów zarabiają 3,7-4,5 tys. zł, natomiast ci z popularniejszymi kanałami - od 13 do 27 tys. zł.

Przeciętne wynagrodzenie youtubera gamingowego wynosi 6 625 zł, tego zajmującego się lifestylem - 13 166 zł, a tego z kategorii rozrywkowej - 6 500 zł.

96 proc. pytanych youtuberów zarabia z reklam AdSense, 75 proc. - na treściach typu brandend content, a 69 proc. - na eventach. 30 proc. ma własny sklep internetowy, a crowdfunding stosuje tylko 4 proc. Jakąkolwiek współpracę z reklamodawcami podjęło 73 proc. twórców.

Trzem czwartym youtuberów zdarzało się współpracować z markami na zasadach barteru, a 70 proc. uczestniczyło w kampaniach za darmo, głównie w akcjach charytatywnych.

- Jednym z ciekawszych zestawień w raporcie są bez wątpienia zarobki twórców YouTube. Jak wynika z deklaracji ankietowanych YouTuberów, różnica pomiędzy najniższymi a najwyższymi średnimi zarobkami za jednorazową współpracę z marką może być bardzo duża - komentuje Tobiasz Wybraniec, prezes GetHero.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych i e-mailowych, bezpośrednio z youtuberami. Grupa twórców do sondażu została wybrana na zasadzie różnorodności w przedziale posiadanych subskrypcji. Twórcy raportu zamierzają powtarzać badanie co rok.

Autor: tw

Wiecej informacji: youtuberzy, YouTube, reklama internetowa, content marketing

Komentarze (16) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia