SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Google ze stratą i wzrostem przychodu

Alphabet, w skład którego wchodzi Google, zaprezentował swoje wyniki finansowe za IV kwartał i cały 2017 rok. Duży wpływ miały na nie zmiany w amerykańskim prawie podatkowym.

Article

Strata netto Alphabet wyniosła w IV kwartale 2017 roku 3,02 miliarda dolarów, w porównaniu do 5,33 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2016. To efekt dodatkowego wydatku w wysokości 9,9 miliarda dolarów, jaki holding musiał ponieść w związku ze zmianami w prawie podatkowym w USA, które weszły życie w grudniu.

W tym samym czasie o 24 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 26,06 miliarda dolarów do 32,32 miliarda dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 31,91 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 25,8 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 7,88 miliarda dolarów do 8,76 miliarda dolarów.

Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład Alphabet wygenerowały 409 milionów dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (262 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 916 milionów dolarów (wobec 1,09 mld dolarów straty w IV kw. 2016 r.).

Z kolei należące do Google serwisy internetowe wygenerowały w IV kwartale 22,24 miliarda dolarów przychodu, wobec 17,97 miliarda dolarów przed rokiem. Z kolei przychód Google z reklam wzrósł z 22,4 miliarda dolarów do 27,23 miliarda dolarów.

W całym 2017 roku przychód Alphabet sięgnął 110,86 miliarda dolarów, w porównaniu do 90,27 miliarda dolarów w roku 2016, a zysk netto zmniejszył się z 19,48 miliarda dolarów do 12,66 miliarda dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google ze stratą i wzrostem przychodu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
OI
Czy w Polsce Google płaci tak ochoczo podatki jak w USA? Jeśli nie to dlaczego?
2 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing