WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP2 będzie pokazywała „Familiadę” także od poniedziałku do piątku

Akcje producenta „Familiady” zdrożały o 112 proc. po zapowiedzi, że będzie emitowana codziennie

2018-02-14 A A A KOMENTARZE: 9 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Po tym jak podano informację, że od końca lutego „Familiada” będzie emitowana w TVP2 codziennie, akcje produkującej teleturniej firmy Astro w ciągu dwóch dni zdrożały z 44 do 89 groszy przy obrotach najwyższych od kilku lat.

Karol Strasburger (fot. Ireneusz Sobieszczuk/TVP) Karol Strasburger (fot. Ireneusz Sobieszczuk/TVP)

Jak poinformowaliśmy w piątek, od 26 lutego „Familiada” będzie emitowana w TVP2 nie tylko jak dotychczas w soboty i niedziele, lecz także od poniedziałku do piątku (w każdy dzień o godz. 14:00).

Teleturniej od wielu lat produkuje firma Astro, której przynosi to większość przychodów. Spółka od prawie 8 lat jest notowana na warszawskim rynku giełdowym NewConnect.

W czasie sesji w miniony piątek kurs jej akcji nie zmienił się - wynosił 42 groszy przy obrotach wynoszących zaledwie 21 zł. W poniedziałek wzrósł już do 62 groszy (handlowano 68,9 tys. akcji, więc obroty wyniosły prawie 35,8 tys. zł), a we wtorek - do 89 groszy (handlowano 26,5 tys. akcji o łącznej wartości 20 tys. zł).

W efekcie w ciągu dwóch dni cen akcji Astro zwiększyła się o 111,9 proc., a kapitalizacja spółki - z 11,39 do 24,13 mln zł. Głównym akcjonariuszem firmy jest jej prezes Ryszard Krajewski, do którego należy 82,4 proc. jej akcji.

W październiku ub.r. Astro podpisało z Telewizją Polską umowę na produkcję kolejnych 90 odcinków „Familiady”.

W marcu ub.r. firma Astro uruchomiła kanał E-Sport, w którego ramówce są głównie relacje z najważniejszych imprez gamingowych, a także programy publicystyczne (m.in. „The Borys Show”, w którym prowadzący zaprasza znanych gości ze środowiska e-sportu). Stacja została włączona m.in. do ofert sieci Vectra, Multimedia Polska, Toya i Inea, a w styczniu br. - do Orange TV. Nie są w niej jeszcze emitowane reklamy.

W trzech kwartałach ub.r. firma zanotowała 1,81 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście z 1,78 mln zł w skali roku) i 1,21 mln zł straty netto (wobec 8,9 tys. zł straty rok wcześniej). Spółka tłumaczyła to m.in. opóźnieniem w podpisaniu nowej umowy na produkcję „Panoramy” (podpisano ją już w październiku) oraz inwestycjami w rozwój E-Sportu („który wciąż znajduje się w początkowym okresie swojego istnienia, przez co jego działalność nie generuje jeszcze praktycznie żadnych przychodów” - stwierdziła w raporcie finansowym).

Autor: tw

Wiecej informacji: Astro, Familiada, giełda

Komentarze (9) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia